Sissel B Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Jeg har fått litt dilla på diverse teknologiske duppedingser og saker i det siste. Har en 60" plasma tv med kun 1 hdmi, men tilkoblet ett hjemmekinoanlegg med 6 hdmi. Foreløpig har jeg koblet til en blueray spiller og en chromecast på to av portene der. Vi har også en laptop og diverse nettbrett og telefoner koblet til en trådløs router. Denne routeren har to usb disker koblet direkte til seg, pluss en NAS på lan port. Via laptop/nettbrett og chromecast får vi nå også sett netflix. Laptopen jeg har i dag er av billigste sort, men fungerer allikevel utmerket til mitt enkle bruk: surfe, sjekke mail, gjøre enkle ting i excel og word og i "verste fall" redigere så smått på noen bilder (stort sett blir de bare sikkerhetskopiert over til NAS og usb disker uredigert)Men saken er, når laptopen tar kvelden, så funderer jeg på å skaffe meg en slik snerten liten minipc/stuepc. Men i den forbindelse reiser seg noen spørsmål. Vil en slik chromebox eller Asus vivo fungere til formålet? Tenkte koble den til tv via hdmi kontakt på reciever, slik at tven fungerte som en gigantisk skjerm, og surfe på denne med trådløst tastatur. Fungerer vel slik som vanlige pcer og slik at nan kan sjekke mail, installere Office eller annet regne og skriveprogram osv? Endret 15. oktober 2014 av Sissel B Lenke til kommentar
Sissel B Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Tenkte for eksempel på Asus Vivo VM40B-S111V . Noen som har erfaring med denne? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Tenkte for eksempel på Asus Vivo VM40B-S111V . Noen som har erfaring med denne? Den skal klare enkle oppgaver som du skisserer. YouTube HD og Netflix HD (1080p) fungerer fint. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Men skal du ha litt mer fart (og litt dyrere) så annbefaler jeg en en Intel NUC haswell i3. Ja den koster litt mer, men er betydlig kraftigere. Med tanke på å bruke pcen til litt mer enn å bare streame nettflix så tror jeg det er bedre å ha litt mer ytelse enn litt for lite.. Vurdere en slik billig løsning selv, men endte til slutt opp på en nuc med i3 (pluss 8GB minne og 120GB ssd) Er du heldig så kan du bruke din gamle laptop disk og minne (hvis din laptop bruker ddr3L so dim minne.) For mitt bruk var merpisen for en i3 utgave verd det (Brukes til XBMC, Windows 7, streaming og surfing o.l) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå