J. Skaug Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Alene Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
nutini Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hei Jørgen. Herlig komponert bilde av isbjørnen. Meget bra ! Arvid. 1 Lenke til kommentar
Kristoffer Møllevik Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Dagens bilde: Når de i 2100 kårer det viktigste bildene fra det 21. århundre kommer antakeligvis bilder som dette til å stå høyt på listen. Bildet av den ensomme isbjørnen i et oppbrutt ishav er nærmest blitt et symbol på klimakrisen og global oppvarming, og dette bildet er virkelig ett av de bedre. Fargene er fantastiske, der den gyldne solnedgangen står i en strålende kontrast til det mørke, kalde ishavet. Isbjørnen skuer bakover, som om han ser etter en tapt fortid, og ikke helt har lyst til å gå fremtiden i møte. Solnedgangen er vakker, men samtidig et varsel om at natten og mørket er på vei. Et både vakkert, dystert og symboltungt bilde! Forbedringsforslag: Komposisjonen er god, men vil etter vår mening bli enda bedre om du cropper bort litt av bunnen. Prøv f.eks en 16:9 crop, men bevar hele himmelen og kanskje bare spissen av isflaet nederst i bildet. Last gjerne opp som V2 :-) 1 Lenke til kommentar
J. Skaug Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Takk for kommentaren, Kristoffer. Det var svært hyggelig at dette bildet fra isødet i Polhavet ved 82,5 grader nord ble valgt til dagens bilde. Dette var ett av flere høydepunkter under fototuren min til Svalbard i fjor høst. Denne isbjørnen fant nok mat (sel) fra sine isflak, men vi så flere svært magre isbjørner i strandkantene som ikke hadde blitt med nordover med drivisen. Har lagt ut en versjon 2 der jeg har croppet bort en del av bunnen i bilde, slik Kristoffer foreslår. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Gratulerer med Dagens:-) Fantastisk flott bilde med et viktig budskap. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Hei, Jørgen Skaug. Gratulerer så mye med "Dagens bilde" ! Vennlig hilsen Albert Andersson. 1 Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Flott gratulerer med dagens bilde!! Hilsen Tove 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Ett kjempeflott bilde selv om isbjørnen ikke hadde vært der. Med isbjørnen til stede blir bildet utrolig trist, noe de flotte fargene i bakgrunnen ikke kan oppveie for. 1 Lenke til kommentar
Ulv Sandberg Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Et bilde som både fotografisk og visuelt, i forbindelse med den globale oppvarming, holder et meget høyt nivå, det meste er sagt, så jeg får bare gratulere deg med et MEGET fortjent Dagens bilde! mvh Ulv 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Her er det meste sagt av både gratulasjoner og annet så jeg sier som trønderen i juleserien: BERRE LÆKKERT. Roar 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg