Gå til innhold

Jensen Airlink 29150 slutter å virke flere ganger pr dag.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i den siste uken hatt et vedvarende problem med ruteren på hybelen min. Flere ganger pr dag (innimellom så ofte som hver 2.-3. time) mister jeg tilgangen til internett på alle enheter koblet til ruteren (iphone, pc og ps4 koblet via ruteren med kabel) i opptil ca en times tid, før den på magisk vis returnerer.

Ved feilsøking på pcen kommer det melding om at kontakt til modemet er problemet, dette fikk meg først til å tro at problemet ligger hos studensamskipnaden og deres internettleverandør, da jeg ikke har tilgang til noe modem, men kun en enkelt utgang til nettverkskabel i veggen.

Det har senere vist seg at dersom jeg kobler pcen eller ps4 direkte til veggen via nettverkskabel, mens nettilgangen via ruteren er nede, får jeg allikevel tilgang til nett. Det ser også ut som om ruteren har forbindelse med nettet da, lampen for internettilkobling lyser selv når internettilgangen er nede. Alle enheter har også god kontakt med ruteren til enhver tid.

All hjelp til løsning mottas med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, løsningen er å lempe routeren ut av vinduet, eller å spikre den opp på veggen (i disse moderne kunst-tider).

EDIT: Jeg de siste årene hatt et par D-Link, en m0n0wall bygd på en Compaq Pentium II med 3Com-nettverkskort og nå sist en Linksys E4200. Alle disse har knekt sammen. Før eller senere dør de aller fleste hjemme-routere, særlig hvis de belastes en del. De kan få små smeller i uvær som ikke gir utslag før etter en stund. Strømforsyningen kan også være et problem.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Haha! :wee:

Men fra humor i situasjonen til alvor: Disse symptomene virker altså som typisk for en ruter som rett å slett er ødelagt? Har virket helt fint i halvvannet år ca. Strømforsyning er nok ikke gåen, ettersom denne og alle de andre lampene blinker like ivrig når den gir meg nett, som når den ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...