Gå til innhold

Forvirret rundt overtid med 80% stilling

Anbefalte innlegg

Hei,

Jobber 80% (yeah right), og lurer litt på overtidsregler..

Fikk beskjed om at jeg skulle føre vanlige timer opp til 100% før jeg kan føre overtid.

Men så vidt jeg har skjønt er timer utover normal arbeidstid ila en dag (8t) overtid uavhengig av stillingsprosent.

Stemmer det?

Altså hvis jeg jobber 8 timer i 3 dager, og 9 timer en dag har jeg 1 time overtid.

Mens hvis jeg jobber 8 timer i 5 dager, så har jeg 0 timer overtid, men 8 timer i timebank/normale timer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jobber 80% (yeah right), og lurer litt på overtidsregler..

Fikk beskjed om at jeg skulle føre vanlige timer opp til 100% før jeg kan føre overtid.

Men så vidt jeg har skjønt er timer utover normal arbeidstid ila en dag (8t) overtid uavhengig av stillingsprosent.

Stemmer det?

Altså hvis jeg jobber 8 timer i 3 dager, og 9 timer en dag har jeg 1 time overtid.

Mens hvis jeg jobber 8 timer i 5 dager, så har jeg 0 timer overtid, men 8 timer i timebank/normale timer?

Kort forklart skal du ha overtid etter 9 timer hver dag eller når du overskrider 40 timer i uka. Dette er den "enkle" versjonen, og det finnes så klart mer detaljerte beskrivelser. Men alt dette skal være i arbeidsavtalen din, evt tariffavtalen du går under :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...