marrrius1 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hei, eg kjørte ein dag hjem fra skolen, så føltes noe rart ut ved svingingen, og halvvegs på veg heim begynte speedometeret og hoppe opp og ned. fant senere ut at det var veldig lite luft i framdekket (sikker noen idioter på skolen som har tappet det ut) så fyllet eg luft i dekket, men speedometeret funker forsat ikkje helt. av og til viser det 0, av og til viser det korrekt, og av og til eit random tall. noen som vet hva som kan være problemet? er ein rieju mrt 50 Lenke til kommentar
marrrius1 Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Wire i klem? Nei, wiren er helt fin Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) Mitt speedometer på Peugeot 406 har instrumentpanel av merke Sagem. Dårlige loddinger mellom "motoren" som vrir på nåla, og kretskortet, gjorde at nåla ofte falt ned til null. Når nåla viste null mens bilen var i bevegelse, kunne det hjelpe å trykke lett mot glasset i dashbordet, så loddinga gav kontakt. En runde med loddebolten løste det problemet. Samme bil hadde en annen feil med speedometeret på samme tid, det var dette som gjorde feilsøkinga mer komplisert. Den andre feilen var en sensor på girkassa, som forteller dashbordet hvor fort hjulakselen dreier. Sensoren var latterlig enkel å skifte med en hurtigkontakt og en bolt. Den har et lite plast-tannhjul i inngrep med svinghjulet inni girkassa, men er boltet på utsiden. EDIT: Ser nå at du har moped, ikke bil. Sjekk om speedometerwiren er skadet. Kan også hende du har dårlige loddinger i instrumentet slik som jeg hadde. Endret 31. desember 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Kan være speedometerdrevet (i hjulet) som er i ferd med å bli utslitt eller et overføringsdrev bak i speedometeret. Er det sistnevnte må du trolig kjøpe nytt speedometer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå