Gå til innhold

Hvilke bredbåndsmuligheter/tv har man i Fredrikstad?

Anbefalte innlegg

Bor pr i dag i Oslo og har Get som leverandør av både tv og internett. Flytter nå til Fredrikstad hvor det visstnok er fiber og eier der har hatt Altibox. En fra Altibox ringte i dag og lurte på om vi skulle fortsette med dem som leverandør, men ettersom prisen var på over 1000kr mnd er jeg skeptisk. Det kom en vag trussel om at hvis vi valgte noen andre ville det koste i form av montering, etablering og straffeskatt. Har vi noe valg?

Vi ønsker kun vanlige kanaler som Nrk, tv2 etc og moderat hastighet på internet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er vel om det finnes noen gode alternativer til Altibox. Antagelig ikke, siden Altibox primært satser på områder hvor det ikke finnes konkurranse.

Regner med at GET eller CD ikke er i området?

Alternativet da er ADSL og Riks TV(eller parabol). Begge kommer an på forholdene i området. ADSL kan være alt fra ok, til ubrukelig. Vanskelig å vite, du kan søke på adressen i skapaks og se hvilke hastigheter du kan få på DSL.

Hvis DSL tilbudet er ok, kan du velge å kun bruke streamingtjenester istedenfor Kabel TV/Riks TV/Parabol. NRK er gratis, og de andre kanalene kan streames mot betaling.

En ting til, vet ikke hvilken Altibox partner som operer i Fredrikstad, men hvis du kjøper kun internett (35/35) og TV Basis, så kommer månedsbeløpet på litt over 800,-

De ønsker nok å selge deg full pakke, inkludert telefon og raskere nett, og det er rundt 1000kr. Men du trenger ikke å gå for det. Men tar forbehold om lokale forskjeller i Altibox tilbudet der du bor.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Hvis dere velger å kutte ut TV(som mange velger å gjøre om dagen), så vil jeg anbefale at dere går for Altibox sitt fiberinternett. Streaming krever sitt og med potensielt flere brukere (nettbrett/laptop/mobiler/etc), så kan det bli litt knapt med DSL. Med mindre du er kjempeheldig, så tror jeg ikke du kan forvente særlig store hastigheter på DSL :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...