anaconda Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hei Bestemte meg for å bruke angreretten fordi jeg ikke var fornøyd med varen jeg bestilte. Nå har jeg ikke spesielt godt forhold til nettbutikken heller. Kommunikasjon over e-post var veldig bra, før jeg bestilte, men etter bestilling tok det tid for varene kom og jeg sendte flere e-poster til butikken for å høre om de hadde sendt noe, uten å få svar. Etterhvert dukket varene opp. Noen dager før angreretten gikk ut, sendte jeg mail til butikken og varslet om jeg ønsket å bruke angreretten. Som forventet fikk jeg ikke noe svar. Sendte så varen tilbake. Nå viser det seg at pakken veier 12 kg, og jeg betalte 150 for inntil 10 kg. Jeg kjøpte adressekort selv på posten.no og klistret på. Hva skjer når denne pakken kommer fram? Må de betalte for å få den utlevert? Vil de gjøre det, eller lar de pakken gå i retur til avsender? Jeg bør kanskje kontakte butikken, men jeg føler meg som en kunde som ikke er spesielt verdsatt av de. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Antakelig må du verste fall få pakken i retur og sende på nytt eller betale utlegget nettbutikkene i så fall må dekke porto til forhøyet priser. Angående hvordan nettbutikken forholder seg til dette må være opp til dem. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Dersom en sendingen mangler eller har for lite porto, må avsender betale manglende porto og en tilleggsavgift. Er avsender ukjent, kreves manglende frankering og tilleggsavgift fra mottaker. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Men det må vel være mulig å ringe posten, og få dette fikset uten tilleggutgifter? Normalsett burde vel posten forsøke å ringe senderen å fortelle dette før pakken blir sendt. Men det må i så fall være pakke med sporing i så fall. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Det er jo også en mulighet for at det bare går greit... forskjellen mellom 10 og 12 kilo er ikke så voldsomt stor, og tviler på at de veier alle pakker, med mindre det faktisk er en reel mistanke om feil porto.. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Haha, 2 gram er nok til å sende tillegsgebyrer, og de ringer ikke. Mitt forrige innlegg var kopiert rett fra postens side. Og jeg har erfaringer, fordi jeg sender mye.. Bare en vekt som ikke er justert, kan bli dyrt om den viser litt for lite ved vektgrensene.. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Hei, ja dette er en litt stor pakke som er sendt som norgespakke med sporing. Det står jo avsender på pakken. Sender posten meg regning på dette da? Jeg ser på sporingen at pakken er ankommet, men ikke utlevert. Er redd for at butikken ikke skal ta imot pakken, og den kommer i retur til meg. Posten er ganske strenge på dette med vekt har jeg forstått. De nektet å sende noe som veier over 35kg, selv om det er bare snakk om noen gram ekstra Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Forsøk å ring postkontoret, å høre med dette, siden vi kan ikke gjøre noe her. Bedre å få gjort dette før pakken blir utlevert ellers er det vertfall for sent. Hvis ikke det hjelper, prøv steder der du retunerte å si du godt betaler utgiftene de må betale. Godt mulig det er billigere en frakt frem og tilbake. Endret 17. oktober 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Ok, nå ser jeg på pakkesporingen at pakken er utlevert. Jeg har ikke hørt noe fra butikk eller posten. Jeg sendte butikken en mail ang. dette, men fikk ikke svar. Forhåpentligvis gikk det greit da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå