Gå til innhold

Retur av varer, for lite betalt porto!

Anbefalte innlegg

Hei

Bestemte meg for å bruke angreretten fordi jeg ikke var fornøyd med varen jeg bestilte. Nå har jeg ikke spesielt godt forhold til nettbutikken heller. Kommunikasjon over e-post var veldig bra, før jeg bestilte, men etter bestilling tok det tid for varene kom og jeg sendte flere e-poster til butikken for å høre om de hadde sendt noe, uten å få svar. Etterhvert dukket varene opp.

Noen dager før angreretten gikk ut, sendte jeg mail til butikken og varslet om jeg ønsket å bruke angreretten. Som forventet fikk jeg ikke noe svar.

Sendte så varen tilbake. Nå viser det seg at pakken veier 12 kg, og jeg betalte 150 for inntil 10 kg. Jeg kjøpte adressekort selv på posten.no og klistret på.

Hva skjer når denne pakken kommer fram? Må de betalte for å få den utlevert?

Vil de gjøre det, eller lar de pakken gå i retur til avsender?

Jeg bør kanskje kontakte butikken, men jeg føler meg som en kunde som ikke er spesielt verdsatt av de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, ja dette er en litt stor pakke som er sendt som norgespakke med sporing. Det står jo avsender på pakken. Sender posten meg regning på dette da?

Jeg ser på sporingen at pakken er ankommet, men ikke utlevert. Er redd for at butikken ikke skal ta imot pakken, og den kommer i retur til meg.

Posten er ganske strenge på dette med vekt har jeg forstått. De nektet å sende noe som veier over 35kg, selv om det er bare snakk om noen gram ekstra :hrm:

Lenke til kommentar

Forsøk å ring postkontoret, å høre med dette, siden vi kan ikke gjøre noe her.

Bedre å få gjort dette før pakken blir utlevert ellers er det vertfall for sent.

Hvis ikke det hjelper, prøv steder der du retunerte å si du godt betaler utgiftene de må betale. Godt mulig det er billigere en frakt frem og tilbake.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...