[RCG]Balthazar Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Av og til kommer det merkelige filer som har ukjente endelser/ekstentions i e-posten eller de dukker opp i temporary internet files o.s.v. Det er flere grunner til dette, fenomenet kan brukes til enkel koding for å unngå at uvedkommende får åpnet dem, for at det skal bli enklere å tilordne dem til et bestemt program uten å blande inn lignende filer eller rett og slett for at det skal være lettere for deg å skille ut og søke opp dine egne filer. Nyskjerrig som jeg er på alt mulig som har med data og gjøre bestemte jeg meg for å gjøre noen enkle tester på dette. Tenkte med et lite smil at kan jeg ikke ha mine egne pengesedler med navn og bilde så skal jeg ihvertfall ha mine egne filtyper :smile: Sjekk egenskapene for dette bildet : Dette er opprinnelig et .jpeg-bilde men jeg renamet det til .balthazar på moro sjyld. En av tingene jeg lurer litt på i denne forbindelse er hvordan pc'en sjønner at det er et jpeg-bilde? Du får akkurat samme effekt med andre bildetyper. Er det noen som har flere forslag til bruksområder for dette fenomenet? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Filtype-infoen ligg i headeren, ikkje i suffixet. MS har valgt å bruke suffixet som ein måte å få rask oversikt over filer. Men td i unix-verda har ikkje suffixet den same funksjonen(dvs. heile navnet blir oppfatta som navn, ikkje navn.suf) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå