VargAamo Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hemmelighetsfullt selskap skal by på teknologi folk tror ligger 50 år frem i tid.Google vil investere milliarder i mystisk 3D-firma Lenke til kommentar
ZweiNor Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hmm.. håper bare jeg får se en slags "NerveGear" (For de som tar den referansen) i min levetid! (Altså, direkte input til hjernen) 5 Lenke til kommentar
ToreBjerkholt Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg tenker ihvertfall på Matrix når jeg leser denne artikkelen :-) Spennende! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hmm.. håper bare jeg får se en slags "NerveGear" (For de som tar den referansen) i min levetid! (Altså, direkte input til hjernen) Sword Art Online. De som ikke vet hva det er bør sjekke det ut. Jeg har et håp jeg også Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Bilde fra NYT-artikkelen gir en noe mer visuell framstilling av hva det er snakk om: Det vi ser her er en illustrasjon av hvordan det skal oppfattes. De kaller det cinematic reality, jeg kaller det augmented reality. Enheten for å se dette, skal downsizes til briller. I motsetning til briller med skjermer, er det snakk om projeksjon av lys. Dette skal vissnok være løsningen på noen av problemer med dagens briller, med at øyet/hjernen ikke lengre kommer i konflikt mellom avstanden som bildet skal være, og den faktiske avstanden til skjermen. Fundamentale problemer som VR-hjelmer så langt ikke har klart å løse, heller ikke Oculus Rift. Googles interesse her kommer nok ikke fra Rift, men fra Google Glasses. Dette kan bli en langt bedre versjon av prismet i brillene, og kan fylle hele synsfeltet med lys med svært høy oppløsning. Endret 15. oktober 2014 av tommyb 1 Lenke til kommentar
mavericken Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Ready Player One? 2 Lenke til kommentar
ZarK Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Dette kan virke å være nærmere Glyph, bortsett fra at de også inkluderer kamera for å gi augmented reality - noe som ble utsatt til v2.0 for Glyoh. http://avegant.com Lenke til kommentar
p2vollan Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hmm.. håper bare jeg får se en slags "NerveGear" (For de som tar den referansen) i min levetid! (Altså, direkte input til hjernen) Sword Art Online. De som ikke vet hva det er bør sjekke det ut. Jeg har et håp jeg også Kan i såfall sjekke ut Accel World også, samme forfatter. Samme univers som SAO bare lengre frem i.. eh.. fremtiden Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 @p2vollan; Tusen takk, sjekka litt på den nå Alltid fint med gode anime tips Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Ready Player One? Leser den igjen nå. DO WANT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå