AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hei En veldig god kamerat av meg, på 16år, har begynt med e-sigaretter... Han bestiller fra norske nettsider hvor han lyger om alderen sin og slikt. Han står meg veldig nært så jeg er veldig redd for han, så spørsmålet mitt er; Hva er straffen hans om han blir tatt? Anonymous poster hash: e69a2...d13 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 I følge http://www.ung.no/oss/aldersgrenser/113282.html så er det ikke ulovlig. Salg derimot er ulovlig så det kan gå hardt ut over butikken som selger. "straffen" dårligere helse og økonomi er i grunn straff nok... Lenke til kommentar
waveriider Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Ok. Ja jeg vet det og det irriterer meg at han ikke vil høre... Men tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Er ikke e-sigarettene skadeløse? Trodde det bare var vann damp som kom ut jeg. Lenke til kommentar
waveriider Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Ikke når han prøver å få tak i nikotin også... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Er ikke e-sigarettene skadeløse? Trodde det bare var vann damp som kom ut jeg. Nikotin er ikke akkurat helsekost. Men i forhold til vanlige er det rene barnematen, men ettersom TS starter med e-sigaretter regner jeg med at vanlige sigaretter er målet... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Var faktisk ikke klar over at det inneholdt nikotin, da er det jo absolutt å fraråde. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Norske seriøse forhandlere selger ikke med nikotin. Lenke til kommentar
waveriider Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Men det gjør ebay Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 .......... men ettersom TS starter med e-sigaretter regner jeg med at vanlige sigaretter er målet... Den må du forklare nærmere Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Han bestiller e-sigg fordi han ikke får kjøpt røyk i butikk. Når han blir eldre så kan han kjøpe røyk i butikk. Men det beste er sef at han blir hekta på e-sigg og holder seg til det. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hvor står det at han ikke røyker? Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 La nå gutten få røyke. Er jo kult. 2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Please, kan ikke alle mindreårige holde seg LANGT unna e-sig? Det er IKKE kult, og dere ødelegger fullstendig for de voksne som faktisk har en stor helsemessig gevinst av dem - dere gir negative politikere og trangsynt legemiddelverk masse vann på mølla til å hevde "det er sikkert mindre usunt enn røyk, men med alle de "kule" smakene blir det veldig fristende for barn". Vær så snill, la e-sig være det det er - et røykesluttmiddel for voksne som trenger det! 4 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 (endret) Det er vel bedre å røyke e-sigg enn vanlige sigaretter? edit Endret 16. oktober 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Det er vel bedre å røyke e-sigg enn vanlige sigaretter? edit Selvsagt. Og 1000 ganger bedre igjen er å ikke røyke noenting. Hvis en 17-åring reelt er avhengig av tobakk er det bedre at han går på e-sig, men her virket det mer som det ikke var snakk om en eksrøyker, heller en som gikk rett på e-sig - og det er svada. 1 Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Er det fra en norsk nettside så er væsken nikotinfri. Men fortsatt 18 års grense. Men tror ikke det er noen som bryr seg. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 La nå guttungen dampe i fred, det er nettsidene og butikkene/langerne sin feil. Alle vil jo være kule og tøffe på den tiden. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 La gutten nå gutten få være badass, hjelper på når han skal pule 14 åringene 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå