Gå til innhold

Vurderer litt å gå for full vannkjøling

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag bare H60 som vannkjøling, men jeg har litt lyst til å gå full liquid på nesten hele pcen.

Hvor mye vil det koste for:

Selve veska
cpu blokk
2x 780 kompatible blocks
metall pipes (eller er det bedre med plastik?)
dobbel radiator
pumpe
reservoar

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si et sted mellom 7-9000,- og at det kommer an på eventuelle fittings, hvilke radiotorer du vil ha og antall vifter osv.
Jeg planlegger et lignende system, x99 og GTX980 i SLi, og da kommer vannkjøling alene opp i ca 7500,-
Det er da inkludert fittings, væske, slanger og vifter - hele sulamitten, blokker fra EK.

De mer erfarne her inn må gjerne arrestere meg, da jeg bare såvidt har begynt å forske på dette. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Cpu blokk: fra 500-1000

2x780 blokk: ca 2000

Metal rør: Usikker på pris her

Dobbel radiator, du trenger minst quad for å holde støyen nede. Helst enda mer radiator flate. ca 800-2000

Pumpe: ca 900 ( Kommer an på hva slags pumpe du velger, om du skal modde den eller ikke. kan koste opptil 2000 for en pumpe som er full oppgradert)

Res: fra 200-500

Også kommer fittings/nippler: Kan gjøre det billig, og kan gjøre det dyrt. Her er det vanskelig å si en pris. Barbs er billig, bitspower fittings er dyrt. Blir sikkert 1000-2000 hvis går for bitspower.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Sånn som jeg ser det, så er mye av dette engangsinvisteringer, dvs mye kan brukes om igjen flere ganger. Ser for meg at radiatorer/fittings/pumpe/slanger/blokker i god kvalitet kan brukes lenge. Engangsinvisteringer er kanskje feil ord, men jeg tror at dette er noen av tingene som kan holde lenge lenge hvis det blir brukt riktig, og blir vedlikeholdt skikkelig. Mulig bytte blokker når nyere ting kommer på markedet av CPU/GPU, men det blir jo uansett noe du må vurdere.

Når det er sagt, så kan det godt være med dette som med alt annet som er moro, kanskje fort gjort å bli bitt av basillen, og da blir det dyrt, men sånn er det med alle hobbyer. :wee:

Jeg gleder meg i alle fall til dette! :w00t:

Lenke til kommentar

Gå inn på Aquatuning og begynn å lag deg en liste. Det som virkelig drar opp prisen for din del er at du vil ha to blokker for grafikkort. Blokker for grafikkort koster nesten alltid rundt tusenlappen, mens du kan få en helt grei blokk til CPU for noen få hundrelapper. Ikke kast bort tusenvis på fittings, får helt brukbare sett en grei pris. Dersom du er tålmodig kan du sikkert gjøre et kupp på radiatorer som enten er på tilbud eller brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...