Bonna86 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Som kvinne vil jeg vel kanskje si at dette ikke er helt sant menn. Kvinner kan absolutt være like filminteresserte som menn! Selvsagt kan kvinner være like filminteresserte som menn, men de fleste er nå en gang ikke det. Athorb summerte opp ganske fint hvorfor kvinnelige skuespillere blir oversett, men jeg vil gjerne legge til et punkt. Sjangrene menn ofte liker (som feks. gangster og krigsfilmer, action og western)så er det naturlig nok en mann som har hovedrollen. Men det er faktisk ikke min opplevelse som kvinne. Faktisk møter jeg mange filminteresserte kvinner hver eneste dag, men at menn er de som skriker høyest om det. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Som kvinne vil jeg vel kanskje si at dette ikke er helt sant men. Kvinner kan absolutt være like filminteresserte som menn! Det kan de absolutt, jeg sier bare at flere menn er det. Som du sier er jo filmforumet ditt mannsdominert, og du vil merke at det er dette forumet også. Derfor er det jo fint med en kvinne her som har greie på hva hun snakker om Menn identifiserer seg kanskje ikke med kvinner - og det forstår jeg. Men jeg synes allikevel at en rekke kvinnelige skuespillere er undervurderte, da særlig av menn. Der må jeg si meg rimelig enig, det er ikke før inntil nylig at jeg begynte å anerkjenne kvinnelige skuespillere. Kanskje har det med modenhet å gjøre, da mener jeg i forhold til erfaring med film. Hvis jeg tenker tilbake, ikke nødvendigvis så langt, syns jeg i grunn at jeg var ganske ignorant, og det gjelder blant annet dette med kvinnelige skuespillere. Jeg kunne ramse opp opptil 30 av mine favorittskuespillere, og ingen av dem var kvinne. Som et ledd i den nevnte modningsprosessen snek en kvinne seg inn på topp10-listen min nylig (ironisk nok husker jeg ikke hvem det var, det var litt uheldig). Men hvis vi tenker på det med hvilke typer målgruppen vil identifisere seg med, er det ikke så rart at jeg hadde/har noe mannsdominerte preferanser. For en tenåringsgutt er jo barske menn mye mer interessante (selv om puberteten tilsier noe annet). Det er jo bra å høre at det er håp, hehe. Som sagt har jeg svart angående dette med kvinner. Det at det filmforumet jeg er en del av er mannsdominert, gjenspeiler ikke alltid virkeligheten. Jeg har trent karate i mange år. Jeg er en av de få kvinnelige dommerne i Norge. Det er hundrevis av menn som er det. Det betyr ikke at det er få kvinner som driver på med denne formen for kampkunst. Faktisk er det svært mange, men jeg opplever at menn er flinkere til å fremheve seg mer i såmåte. Heldigvis kommer flere kvinner til fordi de ser at kvinner faktisk kan ha en slik "posisjon". Og på mange måter mener jeg også det angår film. Men menn og kvinner vektelegger helt forskjellige ting og er mer opptatt av andre slags type filmer. Selv er jeg litt altetende, men har mine sjangere som jeg elsker. På et annet forum der jeg har vært aktiv i mange år, et kvinneforum, blir film derimot diskutert ofte og mye. Men det er gjerne andre filmer enn de dere gutta diskuterer. Endret 21. januar 2008 av yvonne2 Lenke til kommentar
athorb Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Jeg har dessverre ikke gleden av å møte mange filminteresserte kvinner hver dag, derimot møter jeg heller få. Skulle ønske det var omvendt, og at du sier at det er mange av dere er jo godt å høre. Essensen er uansett at kvinner i filmindustrien blir undervurdert og undereksponert. Skal se om jeg ikke kan veie opp med å liste opp noen verdige kvinner i denne tråden etterhvert. edit: litt omskriving, det skapte ikke så altfor mye forvirring. Endret 21. januar 2008 av athorb Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Det er det så absolutt. Ikke har kanskje like stor dvd-samling som meg men (ikke at den er så fryktelig stor da men), hehe. Ser ofte og mye film. Og jeg prøver å spre det glade budskap til alle og enhver. Spesielt når de gjelder de gamle klassikerne. Ser fram til lista. Endret 21. januar 2008 av yvonne2 Lenke til kommentar
marfant Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Av kvinnelige skuespillere så må jeg si at Angelina Jolie er veldig dyktig Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Mange, men det kommer an på hva du ser på også da. Selv vil jeg nevne Audrey Hepburn, Renée Zellweger, Emma Thompson (spesielt sammen med Anthony Hopkins), Kate Winslet (ja, det mener jeg faktisk), Lauren Bacall, Elizabeth Taylor, Debbie Reynolds, Penelope Keith, Katherine Hepburn, Deborah Kerr og Jofie Foster. Det er nå min mening.(..) Det var mange gode navn der, det skal jeg være enig med. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Clint Eastwood, Matt Damon (min favoritt), Christian Bale, Al Pacino, Robert DiNiro, Johnny Depp, Dustin Hoffman, Edward Norton ++ Endret 1. februar 2008 av Maggen91 Lenke til kommentar
deterprivat Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Av kvinnelige skuespillere så må jeg si at Angelina Jolie er veldig dyktigAt hun ser bra ut betyr ikke at hun spiller bra vettu, grisegutt! Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Han sier jo at dama er veldig dyktig... Lenke til kommentar
deterprivat Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jepp, og jeg lanserer en teori om at han er blendet av utseende og derfor ikke mener det han skriver. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Vel, det er en merkelig teori å lansere da han i innlegget sitt aldri refererte til utseende, men til hennes skuespillerferdigheter. Lenke til kommentar
deterprivat Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Du er tydeligvis ikke så flink til å forstå det du leser. Er jeg virkelig nødt til å slenge på et halvt dusin smilefjes for at du skal kunne forstå at innlegget er ment litt humoristisk? Lenke til kommentar
Bister Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jim Carrey og Bruce Willis må nok bli mine favoritter Lenke til kommentar
Speik Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Min liste over favoritt skuespillere og deres beste roller (IMO): 1. Edward Norton (Fight Club) 2. Marlon Brando (Godfather) 3. Al Pacino (Scarface) 4. Robert De Niro (Heat) 5. Kevin Spacey (The Usual Suspects) 6. Martin Sheen (Apocalypse Now) 7. Jim Carrey (Eternal Sunshine of The Spotless Mind) 8. Geoffry Rush (Shine) 9. Johnny Depp (Finding Neverland) 10. Dustin Hoffman (Rain Man) Det ble med de mannlige denne gang, kan komme tilbake til kvinnene. Endret 30. januar 2008 av Speik Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Holder fortsatt en knapp på gamle horror-helter som Peter Cushing og Vincent Price. Han har ansikt som en hauk. Veldig spisst og "stikkende" blikk. Han har en unik måte å nagle deg fast til skjermen i filmene han spiller i. Price sin stemme har blitt samplet og brukt utallige ganger i musikk. Bl.a. har han en lengre tirade i Theatre of Tragedy's "When he Falleth". Anbefaler de fleste å finne den sangen, og høre på biten han leser (det er sampla fra en gammel film). Ingen prater sånn på film lengre. Jeg så The Masque of The Red Death hvor han spiller en prins som er satanist og oppfører seg meget arrogant. (ikke at det har noe at han er satanist i filmen å gjøre). Jeg synes han gjorde en utmerket rolle i den filmen. Måten han fører han dialogen, nesten som en poet, er helt rå. Oppfordrer alle til å høre sangen Bytex nevner. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Beste skuespiller? Da må jeg si Tom Hanks og Johnny Depp Lenke til kommentar
marfant Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Av kvinnelige skuespillere så må jeg si at Angelina Jolie er veldig dyktigAt hun ser bra ut betyr ikke at hun spiller bra vettu, grisegutt! Hmmmm Er da jente Men ja, hun tar seg bra ut. Men synes fremdeles hu er dyktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå