Kebab GUD Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Darren Aronofsky... problemet er jo det at han har bare 2 filmer ute til å dømme han etter .... og det er da altså "Pi" og "Requem for a Dream" men nå kommer hans neste film snart.. "The Fountain" en film som har en historie jeg tror jeg liker .. her finner dere traileren til hans nye film http://www.apple.com/trailers/wb/thefountain/ Hører også til historien at han har laget en av de kommende lost episodene.. får vi se om han fortsatt har det..eller om han mistet det etter RFAD Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Darren Aronofsky... 5574741[/snapback] Han har laget to filmer som begge to ligger og vaker rundt/i min topp 20-liste over tidenes beste filmer. Det som er rart er jo at han kanskje skal lage en engelsk versjon av Lone Wolf and Cub. Håper han fortsetter å "overraske". Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Steven Spielberg. Koselige filmer. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 David Lynch Lost Highway Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 kevin Smith, han som har laget alle filmene med Jay og silent Bob i. dogma og clerks er kanskje de to morsomste filmene ever, gleder meg til The Passion! Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Francis Ford Coppola og Sergio Leone er de jeg helt klart holder høyest. Filmene deres er blant tidenes aller beste, så den saken var grei. James Cameron på tredjeplass! Endret 10. februar 2006 av NightKeeper Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Francis Ford Copolla Lenke til kommentar
edds Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Ridley Scott og Martin Scorsece må nok være mine kandidater. Enig med LarsP om at Tarantino trenger mer tid, men er uenig med at Kingdom of Heaven var en bra film. Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) -Quentin Tarantino -Robert Rodriguez -Martin Scorsese -Simon West -Stanley Kubrick -Ridley Scott EDIT- Leif på noen navn. EDIT2- La till en kar til. Endret 16. februar 2006 av Edge Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 George Lucas (ja, han lagde Star Wars - /bow) James Cameroon (terminator 2, titanic, the abyss - genialt) Ridley Scott (Aliens, gladiator osv. - pure genious) Quentin Tarantino (mannen er genial) Brian DePalma (ikke mindre genial) Francis F. Coppola (alt han tar i blir bra) Steven Spielberg (Saving Private Ryan, E.T, Encounters of the Third Kind - mannen er legende) ... har ikke sansen for de sære filmene og de sære regisørrene! Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 George Lucas (ja, han lagde Star Wars - /bow)James Cameroon (terminator 2, titanic, the abyss - genialt) Ridley Scott (Aliens, gladiator osv. - pure genious) Quentin Tarantino (mannen er genial) Brian DePalma (ikke mindre genial) Francis F. Coppola (alt han tar i blir bra) Steven Spielberg (Saving Private Ryan, E.T, Encounters of the Third Kind - mannen er legende) ... har ikke sansen for de sære filmene og de sære regisørrene! 5615897[/snapback] Ridley Scott har jo for pokkern ikke lagd Aliens, det har James Cameron Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 ... har ikke sansen for de sære filmene og de sære regisørrene! 5615897[/snapback] Bare for kuriositetens skyld - hva mener du med de sære filmene og hvem er de sære regissørene? Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) @ Nightkeeper: Ja beklager, fullt klar over det. Gikk litt fort @ LarsP: Sånn som Stanley Kubrick - han lager "sære" filmer. Liker veldig godt Full Metal Jacket, men f.eks Clockwork Orange blir for sært for meg. Har prøvd å se den flere ganger siden den får så mye skryt, men den er bare ikke min greie hvis du skjønner. Donnie Darko har også fått meeengder med skryt, men det var heller ikke filmen for meg. Så den to ganger for å prøve å skjønne hele greia, men jeg likte den uansett ikke veldig. Men jesus, jeg syns "Commando" med Schwarzenegger er artig å se på (av nostalgiske grunner) - så skal ikke snakke så høyt. Endret 16. februar 2006 av SkyMarshall Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Commando er jo en klassiker da Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Steven Spielberg, Peter Jackson og George Lucas Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Stanley Kubrick er helt klart best Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) 1. Spielberg 2. Shyamalan 3. Lynch 4. DePalma EDIT: Peter Jackson er jeg fremdeles ikke overbevist om, men han har samme ekstreme, uskyldsrene måten å være kreativ på. Alt er så gjennomført i Spielbergs filmer, så stort, at man ikke klarer å la være og bli med på alt han finner på. Men Jackson må fremdeles overbevise meg, selv om han har lagd favorittfilmen min. Endret 25. september 2006 av Thrusthamster Lenke til kommentar
ttd Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 George Lucas (ja, han lagde Star Wars - /bow)James Cameroon (terminator 2, titanic, the abyss - genialt) Ridley Scott (Aliens, gladiator osv. - pure genious) Quentin Tarantino (mannen er genial) Brian DePalma (ikke mindre genial) Francis F. Coppola (alt han tar i blir bra) Steven Spielberg (Saving Private Ryan, E.T, Encounters of the Third Kind - mannen er legende) ... har ikke sansen for de sære filmene og de sære regisørrene! 5615897[/snapback] Hm, hvor mange filmer har du sett av Coppola? Sett bort ifra Gudfaren 1/2/3 og Apocalypse Now(!)? Han har en ganske stor samling filmer bak seg... http://imdb.com/name/nm0000338/ Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) -Spielberg -Scorsese -De Palma -Ridley Scott -Francis F. Coppola -Quentin Tarantino -Oliver Stone -Alfred Hitchcock -Akira Kurosawa ( tilfeldig rekkefølge) Noe slikt.... selvom det er sikkert tonnevis med gode regissører jeg har "glemt" osv Endret 25. september 2006 av Xtra Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 ikke Kubrick? Det er litt rart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå