Ni kon Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hvilken ressigør syns du er best gjennom tidene? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ville valgt en av disse: Stanley Kubrick Brian De Palma Oliver Stone Sam Peckinpah Akira Kurosawa Hmmm. Holder en knapp på Brian de Palma ! Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Kubrick vil jeg si er den beste. Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Innen action bør jo Quentin Tarantino nevnes Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Innen action bør jo Quentin Tarantino nevnes Jepp. Peter Jackson har gjort en relativt bra jobb med LOTR da... Harald Zwart's One Night at McCools er digg, liker han også John Woo ( *grin* ) Odd Erik Lystad (har bare regissert et liiiiiite knippe SMÅfilmer, men likevel)... Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Harald Zwart's One Night at McCools er digg, liker han også Odd Erik Lystad (har bare regissert et liiiiiite knippe SMÅfilmer, men likevel)... Har du i det hele tatt lest topicen? TIDENES beste regissør! Bare til opplysning Lenke til kommentar
pekle Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Francis Ford Coppola. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Slik jeg ser det er det svært mange fantastisk dyktige regissører, men èn skiller seg ut. Mesteren selv, Stanley Kubrick. Han er i mine øyne den største av alle. Han laget ikke så mange filmer før han døde, men de som bærer hans navn er til gjengjeld såpass bra at de rettferdiggjør den lange tiden han brukte på hver av dem. 2001: A Space Odyssey rettferdiggjør nesten "tidenes"-stempelet alene. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Kowalski: Når jeg ser på avataren din forbauser det meg at du ikke velger "A Clockwork Orange" *grin* Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Kan ikke si jeg synes noe om "2001...", men Clockwork Orange er meget bra. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Quentin Tarantino, John Woo, Rob Cohen og James Cameron. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Coen brødrene har GODE filmer på reportoaret sitt, men den siste (intolerable cruelty) tar jeg ikke med. O Brother Where Art Thou er en film med ett gjennomført design. Se den en gang til, eller for første gang for noen, og tenk på den konstante stemningen og følelsen filmen har..(Fargetonene for eksempel..) Kubrick er vel en automatisk vinner med en gang.. Er nesten ikke vits i å si hvorfor en gang Se filmene Tarantino er stor også btw.. edit: John Woo er genial da.. Da snakker jeg filmene han lagde FØR han kom til Hollywood og lagde mission impossible osv.. Tips til film å leie neste gang dere skal se film: Hardboiled! Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Med et snev av sarkasme, men likevel ærlighet: Ed Wood Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 John Woo er genial da..Da snakker jeg filmene han lagde FØR han kom til Hollywood og lagde mission impossible osv.. Tips til film å leie neste gang dere skal se film: Hardboiled! Helt enig. Hardboiled er en skikkelig bra film med Chow Yun-Fat i hovedrollen. Chow Yun-Fat og John Woo har laget mange filmer sammen. Men jeg syns ikke du skal skal fnyse av Face/Off. John Woo's beste Hollywood film. The Replacement Killers er også meget bra. Også en film hvor John Woo har hatt en finger med i spillet og Chow Yun-Fat spiller. Anbefales! Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Mente ikke å fnyse av FAce/off Var bare at jeg ikke gadd å ta med hele karrieren, fordi etter mitt synspunkt var mi osv en nedtur i hans karriere.. Slo likegodt hele hollywood under en kam, i håp om å spare tid på posten The Replacement Killers sa du? I'm looking into it Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Ok. Jeg mener ikke dette alvorlig, men han ER tross alt en god regissør: Mel Brooks! (Alle har vel ledd seg ihjel av "Helter i strømpebukser" ("Men In Tights")!) For å være alvorlig: Stanley Kubrick ruver i terrenget som ingen annen. Steven Spielberg har blockbusterne. Quentin Tarantino burde få ut noen filmer til før han kan regnes inn i den gjengen der. (Sa noen "hype"?) (Og Peter Jackson kunne gjort det så uendelig mye bedre med "Ringenes Herre"-trilogien.) Lenke til kommentar
leafblade Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Ridley Scott er en god regissør han regisserte Alien, konge film! Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Coen brødrene har GODE filmer på reportoaret sitt, men den siste (intolerable cruelty) tar jeg ikke med. O Brother Where Art Thou er en film med ett gjennomført design. Se den en gang til, eller for første gang for noen, og tenk på den konstante stemningen og følelsen filmen har..(Fargetonene for eksempel..) "O Brother Where Art Thou" er faktisk en av mine topp filmer gjennom tidene. En film som kan varmt anbefales. Over til topic: Spielberg, Kubrick og Francis Ford Coppola (Gudfaren) kommer vel høgt opp på de flestes lister. Når det gjelder nåtidens regisører så scorer Wachowski børdrene høyt for Matrix (lat oss håpe at del tre blir helt fantastisk :-) ) mvh dacourt Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg liker Steven Spielbergs filmer veldig godt. Liker Matrix og Reloaded godt også, men har ikke sett nok av Wachowskiene til å uttale meg noe mer om de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå