3irik Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei! Jeg har en Sony Xperia Z2 som jeg har klart å vannskade. Det ser hittil ut som at alt fungerer bortsett fra en ting: Den aller øverste delen av skjermen registrerer ikke lenger at jeg tar på den. Det betyr at jeg ikke får til å dra ned toppmenyen. Finnes det noen måte å utvide touch-området til toppmenyen? Hvis jeg kunne utvidet (eller flyttet) feltet en millimeter lenger ned på skjermen vil jeg kunne aktivere funksjonen for å dra ned menyen som normalt, og jeg kan bruke den akkurat som normalt. Jeg har funnet apper som kan aktivere menyen, men da får jeg ikke den samme opplevelsen av å dra den ned, og kan heller ikke dra den halvveis ned (for å lese korte meldinger, f.eks), så det er en suboptimal løsning. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Tror ikke du får til dette uten custom rom. Med Cyanogenmod er det vel mulig å flytte statusbaren til bunnen av skjermen istedet. 1 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Æsj, var det jeg var redd for. Cyanogenmod er dog et alternativ, men jeg har ingen erfaring med å bytte ut rom på telefonen, så jeg er litt redd for å gjøre det Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 En løsning kan være å bruke f.eks. Apex Launcher. Da kan du definere en gesture "dra ned hvor som helst på skjermen" som åpner nedtrekkmenyen. Men virker kun på startskjermen (ikke på kjørende apper). Lenke til kommentar
3irik Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Sånn ja. Jeg installerte apex laucher, gjorde ingen ting mer, nå funker menyen. TAKK! Lenke til kommentar
jpg Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Vet akkurat hvor frustrerende det er, min har vært slik i 6-7 mnd nå... Om du ønsker å bruke Xperia launcheren, eller du har en eller flere apper som nekter å rotere skjermen, tviler jeg på at Apex hjelper mot dette. Den aller beste løsningen er å bruke appen "Screen Rotation Control", lar deg rotere uten en eneste begrensning. https://play.google.com/store/apps/details?id=bong.android.androidlock 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå