Gå til innhold

Spørsmål om Refinansiering

Trikolor

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har et konkret spørsmål. De som kan dette og kan gi 100% riktig svar, kan svære bare med JA eller NEI, men jeg skal forklare min situasjon videre i teksten. Spørsmål er som følger:

Er refinansiering noe som uønskelig og kan refinansiering tilbringe noe negative konsekvenser for dem som søker refinansiering??

Her er forklaring:

Jeg har en del av gjeld og små lån. Jeg kan betale dem, det er ikke noe problem med dette. Jeg har fast stilling og tjener nok for å kunne betale fakturaer. Men jeg har hørt om at man kan samle små lån or små gjeld til et lån og det kalles refinansiering. Da man som jeg forstår fpr bedre rente og kan spare en del av penger. Men det jeg lurer på om er følgende: Skal man få noe konsekvenser etter man har søkt denne refinansieringen? Fox exemple, hvis man senere i live søkar billån eller boliglån eller lignende, kan man da få avslagg fra banken pga refinansieringen?

Eller har refinansieringen noe indikasjoner at man kunne ikke betale små lån og kunne ikke styr egen økonømi og at man pga dette får noe konsekvenser senere i livet???

Takk for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Refinansiering betyr ikke noe annet enn at du tar opp ett nytt lån/kredittkort for å få samlet alt på ett sted og få bedre oversikt - og da finnes det jo bedre finansieringsformer enn ett kredittkort til 30% rente.

-Ingen spør hva du skal bruke pengene til (med mindre det er spesielle forhold som gjør at du f.eks spør banken om hjelp for å klare å betale ned e.l.) - og ett slikt lån har ingen betydning for senere lån/etc.

Det eneste som har betydning for din senere kredittverdighet er evt betalingsanmerkninger (som nå blir slettet når de er gjort opp) og evt betalingshistorikk der du søker lån.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du er en som kjøper mye på impuls så kan det være ett problem med refinansiering.

For å si det på en annen måte, betaler du ned all kredittkortgjeld med ett lån står kredittkortene igjen klare for å brukes på nytt og vips så har du plutselig dobbelt opp!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...