tomas1401 Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Som tittelen sier så har jeg en ny maskin. Den har funket veldig fint fremt til for en uke siden. Dette skjer helt random, men maskinen slår seg pluttselig av som om jeg skulle holdt inne svenske-knappen. Sitter å spiller Arma 3 poff! Maskinen er av... ingen feilmelding når jeg starter pcen. Ingenting om at dette var en feil. Mine specs er: Seagate 2TB disk Samsung 840 Evo 500Gig SSD til windows og noen spill Intel Core I7 4790K Corsair H100i (med 2 nye vifter som bråker mindre og har bedre luftflyt) Corsair Ax 760W Corsair 16 GiG DDR3 Vengeance Quad 1866mhz Asus Maximus VII Gene <97 Asus Geforce 780ti Matrix Platinum Har vanelig windows 7 og nyeste drivere. Dette skjer om det er youtube jeg ser på, spiller battlefield eller maskinen står still og gjør ingenting annet enn å vise klokka Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Ikke godt å si, men .. De gangene jeg har vært borti maskiner som bare slår seg av, uten noe feilmelding/BSOD e.l, så er det PSU som er feilkilden. Lenke til kommentar
tomas1401 Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Hmm, men det er en Platinum sertefisert PSU. Håper ikke det, uten pc en stund er ikke mye gøy. Noen som vet om dette er korrekt. Slik at jeg ikke betaler for frakt og analyse på noe som kanskje ikke er ødelagdt Endret 14. oktober 2014 av tomas1401 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Platinum tror jeg refererer til hvor effektiv PSUen er, ikke at den ikke kan gå i stykker. Ellers så kan det være temperaturen. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Ville iallfall forsøkt en annen psu først hvis du har mulighet til dette. Du må jo uansett eliminere en og en komponent. Lenke til kommentar
tomas1401 Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Har desverre ikke en annen pcu å teste med. Jeg kan sjekke temps. Hvilket program er best for dette? Bruker Core Temp vaneligvis, er dette fint? Endret 14. oktober 2014 av tomas1401 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå