Gå til innhold

spørsmål om refinansiering

Trikolor

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har et konkret spørsmål. De som kan dette og kan gi 100% riktig svar, kan svære bare med JA eller NEI, men jeg skal forklare min situasjon videre i teksten. Spørsmål er som følger:

Er refinansiering noe som uønskelig og kan refinansiering tilbringe noe negative konsekvenser for dem som søker refinansiering??

Her er forklaring:

Jeg har en del av gjeld og små lån. Jeg kan betale dem, det er ikke noe problem med dette. Jeg har fast stilling og tjener nok for å kunne betale fakturaer. Men jeg har hørt om at man kan samle små lån or små gjeld til et lån og det kalles refinansiering. Da man som jeg forstår fpr bedre rente og kan spare en del av penger. Men det jeg lurer på om er følgende: Skal man få noe konsekvenser etter man har søkt denne refinansieringen? Fox exemple, hvis man senere i live søkar billån eller boliglån eller lignende, kan man da få avslagg fra banken pga refinansieringen?

Eller har refinansieringen noe indikasjoner at man kunne ikke betale små lån og kunne ikke styr egen økonømi og at man pga dette får noe konsekvenser senere i livet???

Takk for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller har refinansieringen noe indikasjoner at man kunne ikke betale små lån og kunne ikke styr egen økonømi og at man pga dette får noe konsekvenser senere i livet???

Jeg ser ikke helt logikken bak denne antagelsen. Det at man søker refinansiering, som gjør det totale låne mer oversiktlig samtidig som det forhåpentligvis reduserer renteutgiftene, kan vel ikke ses på som noe annet enn en evne og vilje til å betjene sin gjeld på en fornuftig måte.

Om du får bedre betingelser hos en refinansieringstilbyder ser jeg ingen grunn til ikke å overføre. Betalingsanmerkninger får du vel først etter at eventuelle krav har gått til inkasso, og disse skal også slettes umiddelbart etter at du har gjort opp for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...