TheNarsissist Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei, lånesøkdnaden min har nettopp gått igjennom, men er en ting jeg ikke forstår og må ringe banken å få sjekket. Eier 50% av leilighet markedsverdi ca 2 mill. Skal kjøpe ut den andre 50% (Tanten min) for 1 mill. Søkte om 1.045.000 fordi jeg trenger litt til oppusing og møbler. På papirene jeg fikk i posten i dag sto det kr 1.115.000 Altså kr 112.000 mer. Dette tilsvarer da fellesgjelden. Det jeg ikke forstår er; Hvor blir disse penga av? Betaler jo 2200 i mnd som dekker fellesutgifter inkl nedbetaling på fellesgjeld. Skal jeg betale ned denne nå? Står også i en av papirene - 1.115.000 fra et kontonummer og mitt kontonummer under. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Regner kanskje med at det du har fått ett lånetilsagn. - Dette omfatter antagelig fellesgjelden fordi denne regnes med i total kjøpesum og beregning av sikkerhet osv selv om den ikke løses inn (og i enkelte brl/etc så kan den også løses inn, selv om det vanligvis ikke lønner seg) Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Min erfaring er at boliglån betales rett til selger, og at selv om du kjøper under lånegrensen din så gir ikke banken deg restbeløpet. Skal du ha møbler og diverse må du nok beregne å bruke egne penger eller søke lån andre steder hvis ikke banken har sagt noe annet. Endret 14. oktober 2014 av Ziff 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg fikk 45k ekstra uten nie problem. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg fikk 45k ekstra uten nie problem. Fikk? Jeg har aldri fått penger av banken. Har alltid mått betale de tilbake. 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg fikk låne. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå