Hildebr0rvik Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Heii!! Jeg skal skrive en artikkel i RLE der jeg skal fortelle hvem Aristoteles var. Har skrivd en god del, men lurte på om dere hadde noe mer? Hadde vært veldig fint om jeg hadde fått hjelp, hadde sagt stor pris for hjelpen!! Takk! Ting jeg vil finne ut om han: 1. Hva ville han oppnå? 2. Hvordan tenkte han? 3. Hvilken sjanger etikk tenkte han? 4. Gjorde han noen positive/negative endringer i samfunnet, da og nå? 5. Positivt/negativt med det han drev på med, og generelt hvordan tenkte? Gjerne skriv ned mer om du vil si at det virker interessant! Tar i mot alle svar, og blir utrolig takknemlig for all den hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Det anbefales at du skaffer en bok skrevet av Aristoteles selv: Den Nikomakiske Etikk Den er meget velskrevet og lettlest og den finnes i norsk utgave. Boken inneholder "brukbare" svar på mange av spørsmålene over. Wikipedia inneholder også en link til en elektronisk utgave. Endret 14. oktober 2014 av arne22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå