FenrisC0de Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Kom til skade for å snuble over anti-tesla.no. Dette er visstnok en gruppe på 1000 medlemmer som har fryktelig mye i mot Tesla og de som kjører bilene dems. Jeg eier ikke noen Tesla selv desverre, men det var mye artig lesestoff å finne på nettsidene deres. Visjonen deres er å få regjeringen til å skattlegge Tesla-biler dobbelt "siden det kun er rikinger som uansett har råd til Tesla.". Her kan man videre lese en slags medlemsguide. Først starter man med a-b-c i usaklig argumentasjonteknikk, før man går over i å liste opp argumenter mot Tesla. Disse holder også et høyt underholdningsnivå som feks: Model S ser generelt lite pen ut (enstemmig vedtatt på forrige årsmøte) Ingen motorlyd, en bil uten motorlyd er ingen bil Har latterlig lav toppfart Rekkevidden er latterlig kort. Kan bare kjøre i ca 5 timer i strekk før de må ut av bilen og lad Batteriene tar hele tiden fyr Er dette kødd? :S Endret 14. oktober 2014 av Untouchab1e Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Bilen er uansett for tung til å brukes på vinterføre, 4WD vil derfor ikke hjelpe. Endret 14. oktober 2014 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Det er garantert kødd. "If it looks like shit, smells like shit, and feels like shit, you don't have to actually eat it to know it's shit." 5 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jepp. For å få tilgang til våre medlemssider må du være betalende medlem. Årsavgift er kr 1000,- som går utelukkende til å dekke drivstoff i forbindelse med kjøring til og fra møter/kampanjer. Vårt kontonummer er 5010 05 47500. Betales til: Norges Anti-Tesla ForbundStrømdalen 150120 OSLO Det er kontonummeret til Leger uten grenser. 9 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Deilig. Da har troen på menneskeheten fått et lite løft. Takker! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Dette er typisk anti-circlejerking. To every fanbase there is always opposed an equal reaction: or the mutual actions of two fanboys upon each other are always equal, and directed to contrary parts. - Gavekort's Law of Internet Fandoms Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Det er ganske mye artig som står på nettsiden ihvertfall. Fikk meg til å trekke på smilebåndet ved flere anledninger. Som medlem får du blant annet "Medlemspakke tilsendt med diverse effekter, blant annet en Tesla lekebil som kan settes fyr på" Fnis Lenke til kommentar
multisync Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg liker at de satte kontonr. til leger uten grenser ihvertfall, hvem vet, kanskje noen er dumme nok til å ville melde seg inn. Da går pengene til noe bra ihvertfall. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 De har et poeng. Hvorfor skal staten sponse dyre biler til de som har mest penger fra før av? I det minste burde elbiler hatt moms hvertfall, og vanlige avgifter på bom, parkering og årsavgift. Som det er nå er det EKSTREM skjevfordeling i bilavgiftene her til lands. 1 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 De har et poeng. Hvorfor skal staten sponse dyre biler til de som har mest penger fra før av? I det minste burde elbiler hatt moms hvertfall, og vanlige avgifter på bom, parkering og årsavgift. Som det er nå er det EKSTREM skjevfordeling i bilavgiftene her til lands. Nå er ikke alle elbiler så fryktelig dyre da. Poenget er at man vil skape insentiver i en begrenset periode for å velge nullutslipsbiler. Lenke til kommentar
T.A298 Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 De har et poeng. Hvorfor skal staten sponse dyre biler til de som har mest penger fra før av? I det minste burde elbiler hatt moms hvertfall, og vanlige avgifter på bom, parkering og årsavgift. Som det er nå er det EKSTREM skjevfordeling i bilavgiftene her til lands. Ingen som sponser noen som helst? Vet om flere jeg som ikke har spesielt mye penger, men som fortsatt kjører Tesla. Og poenget er vel at regjeringen vil at folk skal kjøre mer miljøvennlig. Forstår meg ikke på de som har så utrolig mye imot Tesla. Misunnelse? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 De har et poeng. Hvorfor skal staten sponse dyre biler til de som har mest penger fra før av? I det minste burde elbiler hatt moms hvertfall, og vanlige avgifter på bom, parkering og årsavgift. Som det er nå er det EKSTREM skjevfordeling i bilavgiftene her til lands. Jeg er enig i at det burde reguleres på en slik måte som "normale" biler i dag reguleres. Altså at biler med unødvendig store motorer avgiftlegges høyt ift de med mindre motorer. det hadde vært mer "rettferdig" om man kan si det selv. Men jeg er fortsatt for å holde avgiftene lave på elbil vs bensin/diesel slukere. Det skal svare seg å være miljøvennlig. Jeg er inne på tanken på å gå over til tesla da det er en usannsynlig god deal om man kjører noen kilometer til jobb i året! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Må være den store miljøbløffen. Er jo gjort undersøkelser på dette som viser at produksjon av elbiler forurenser svært mye i forhold til en vanlig bil. Er vel bare å si for de som kjøper det: "Nei vi gjør det for miljøet sin del, den er jo svært miljøvennlig". Bullshit unnskyldning. Hvorfor tror du Norge selger over halvparten av elbilene i Europa totalt? Sinnsykt skjeve avgifter med ekstreme fordeler for elbil. Leste i et bilblad at HVER DAG går 1000 ingeniører på jobb hos Toyota for å forske på elbiler. De har funnet ut at det ikke er grunnlag for å lage og selge disse enda. Rent globalt er elbil svært lite utbredt. Se på hvor mye som selges i statene for eksempel. Ingen her hadde vel kjøpt Tesla til over halvmillionen hvis prisene på forbrenningsbiler hadde vært fornuftig? Smør-og-brød bil som Ford F-150 f.eks. Pris i statene 150 tusen kroner (25 tusen USD). Pris i Norge kanskje 700-800 tusen? Den tas ikke inn. Syns du det er riktig av staten å bruke i størrelsesorden 3-4 milliarder per år på å subsidiere elbiler, og da snakker vi kun om innkjøpet? Hvis jeg kjøper en tråsykkel til 10000 må jeg betale 25 % moms på den og prisen blir da 12500. Er ikke det et miljøvennlig transportmiddel? Mens hvis man kjøper en elbil, nei da skal man ikke betale moms. Logisk? Norske bilavgifter er helt totalt på villspor. Imens ler de av oss i andre land der de står og ser på at nordmenn kjøper tesla for at de skal redde miljøet og verden, når det i praksis har null å si. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Hvis jeg kjøper en tråsykkel til 10000 må jeg betale 25 % moms på den og prisen blir da 12500. Er ikke det et miljøvennlig transportmiddel? Mens hvis man kjøper en elbil, nei da skal man ikke betale moms. Logisk? Dette er da heller et argument for å kutte momsen på sykler enn å øke den på elbiler? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Må være den store miljøbløffen. Er jo gjort undersøkelser på dette som viser at produksjon av elbiler forurenser svært mye i forhold til en vanlig bil. Er vel bare å si for de som kjøper det: "Nei vi gjør det for miljøet sin del, den er jo svært miljøvennlig". Bullshit unnskyldning. Hvorfor tror du Norge selger over halvparten av elbilene i Europa totalt? Sinnsykt skjeve avgifter med ekstreme fordeler for elbil. Leste i et bilblad at HVER DAG går 1000 ingeniører på jobb hos Toyota for å forske på elbiler. De har funnet ut at det ikke er grunnlag for å lage og selge disse enda. Rent globalt er elbil svært lite utbredt. Se på hvor mye som selges i statene for eksempel. Ingen her hadde vel kjøpt Tesla til over halvmillionen hvis prisene på forbrenningsbiler hadde vært fornuftig? Smør-og-brød bil som Ford F-150 f.eks. Pris i statene 150 tusen kroner (25 tusen USD). Pris i Norge kanskje 700-800 tusen? Den tas ikke inn. Syns du det er riktig av staten å bruke i størrelsesorden 3-4 milliarder per år på å subsidiere elbiler, og da snakker vi kun om innkjøpet? Hvis jeg kjøper en tråsykkel til 10000 må jeg betale 25 % moms på den og prisen blir da 12500. Er ikke det et miljøvennlig transportmiddel? Mens hvis man kjøper en elbil, nei da skal man ikke betale moms. Logisk? Norske bilavgifter er helt totalt på villspor. Imens ler de av oss i andre land der de står og ser på at nordmenn kjøper tesla for at de skal redde miljøet og verden, når det i praksis har null å si. At elbiler ikke er miljøvennlige er den store bløffen, ja de forurenser mer å lage enn normalbilen men man skal ikke trille langt før de har forårsaket like store miljø "belastninger". Ja dette med moms på andre miljøvennlige transportmidler er rart, meen om man kutter moms på sykkel tror jeg ikke man "sparer" miljøet særlig da de fleste fortsatt kommer til å farte rundt i bilen. Gjør man det på bil derimot, ehm ja det har man vell sett svaret på det siste året og vell som det:) Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Interessant at de oppgir et kontonummer som ikke har noe med dette å gjøre, dette vil vel i så måte være å anse som bedrageri.. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Ja, den siden er bare tull. Fyren som står bak har selv Tesla. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Interessant at de oppgir et kontonummer som ikke har noe med dette å gjøre, dette vil vel i så måte være å anse som bedrageri.. Og så? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 De har et poeng. Hvorfor skal staten sponse dyre biler til de som har mest penger fra før av? I det minste burde elbiler hatt moms hvertfall, og vanlige avgifter på bom, parkering og årsavgift. Som det er nå er det EKSTREM skjevfordeling i bilavgiftene her til lands. Nå er ikke alle elbiler så fryktelig dyre da. Poenget er at man vil skape insentiver i en begrenset periode for å velge nullutslipsbiler. De er fryktelig dyre. En Tesla Model S koster det samme som en BMW M5 (om man ser bort fra det svært sære avgiftssystemet i Norge). Elektriske systemer som i f.eks. hybrider, koster som oftest mer enn versjoner med store V6 motorer. Ett eksempel er Toyota Camry i USA, der en V6 motor på 268 hk koster mindre enn en hybrid på 185 hk. Nullutslipp? Kanskje i Norge, men i de fleste land er nok ikke kull og naturgass reknet som rene utslipp. Sett heller avgiftene likt på alle biler uansett drivlinje og teknologi, og la folk få velge det de vil. Om du vil kjøpe en Tesla istedenfor en BMW, så skal du selvfølgelig ha friheten til det. Men da bør du betale markedsprisen, ikke "byråkratprisen". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå