Arooon Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei. Jeg er en 19 år gammel gutt som ble ferdig med vgs i sommer. Å har gått arbeidsledig til nå. (Gikk matfag og påbygg). Har søkt på alle matbedrifter, i området, men ingen trenger folk! Så har nå tenkt å bare søke på dagligvare butikk eller bensin stasjon. For jeg har hørt at der er det lett å få seg jobb. Orker ikke å gå arbeids ledig lenger, mens familie, venner og kjæresten er opptatt med skole og jobb. De begynner å miste troen på meg virker det som. Kjenner rett og slett at livsgnisten forsvinner, og deprisjonen kommer snikende. Begynner å hate alle, å miste kontakten med mine nærmeste. Går blakk og alene, og jeg som en gang var blid og utadvent begynner å bli bitter, alene, og sikkert snart singel, SÅ! Jeg MÅ komme meg i jobb, så dagligvare er som sakt den raskeste løsningen jeg kan komme på. Noen som har forslag til hvordan jeg bør søke? Skal jeg bare gå inn i butikken å spør etter daglig leder? (i så fall, hvem skal jeg spør?) Eller skal jeg bare skrive en søknad og be den som sitter i kassa om de kan gi den til daglig leder? Noen tips til hva jeg skal skrive i søknaden i så fall? Takk for svar ! Dette er viktig for livskvaliteten min! Skal helt sikkert ta mer utdanning senere, men må først bestemme meg for hva jeg virkelig vill, akkuratt nå trenger jeg bare en jobb!!! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) På siden til Rema 1000 så lyser de ut stillinger, alt fra kjøpmann til butikkmedarbeider osv. kan jo ta en titt der. Gjelder hele landet, så har du flaks så kanskje du finner noe i nærheten av ditt hjemsted. Eller så er nok trikset å tusle inn og spørre etter sjefen på de enkelte butikkene så får du sikkert napp etterhvert. Endret 14. oktober 2014 av Chance Boudreaux Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Skal helt sikkert ta mer utdanning senere, men må først bestemme meg for hva jeg virkelig vill, akkuratt nå trenger jeg bare en jobb!!! Dette. Har jeg hørt mange ganger før. Veien tilbake til skolen kan bli fryktelig tung, bare så du vet det Lenke til kommentar
Arooon Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Skal helt sikkert ta mer utdanning senere, men må først bestemme meg for hva jeg virkelig vill, akkuratt nå trenger jeg bare en jobb!!! Dette. Har jeg hørt mange ganger før. Veien tilbake til skolen kan bli fryktelig tung, bare så du vet det Kan uansett ikke ta noe utdanning før neste år, eller har spart opp litt penger. Så MÅ få en jobb nå Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Ja bare stå på, tjen penger så kommer du deg tilbake til skolen igjen og får deg en ordentlig jobb etterhvert Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Skal helt sikkert ta mer utdanning senere, men må først bestemme meg for hva jeg virkelig vill, akkuratt nå trenger jeg bare en jobb!!! Dette. Har jeg hørt mange ganger før. Veien tilbake til skolen kan bli fryktelig tung, bare så du vet det Har vel ingen ting å si om han blir i butikk eller bensinstasjon... utdanning er ikke alt. Gjør du en god jobb i butikk og står på så er veien "kort" til å lede en butikk for deg selv... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Skal helt sikkert ta mer utdanning senere, men må først bestemme meg for hva jeg virkelig vill, akkuratt nå trenger jeg bare en jobb!!! Dette. Har jeg hørt mange ganger før. Veien tilbake til skolen kan bli fryktelig tung, bare så du vet det Har vel ingen ting å si om han blir i butikk eller bensinstasjon... utdanning er ikke alt. Gjør du en god jobb i butikk og står på så er veien "kort" til å lede en butikk for deg selv... Det har jeg heller ikke sagt. Tvert imot er det mange som tror de skal ta høy utdanning som bare dropper ut etter en tid og ikke blir noen verdens ting. Høy utdannelse er krevende å følge med på over tid, all ære til de som klarer det. Lenke til kommentar
tugorevo Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Det er veldig vanlig å stikke innom bedriften du ønsker å jobbe for og be om å få et ord med daglig leder. Skriv søknad og CV på forhånd, og ta dette med deg. Vær utadvendt og blid. Be om å få snakke med daglig leder og gi søknaden direkte til han/hun. Hvis daglig leder ikke er på jobb så går du bare tilbake en annen dag. Det fungerte for meg ihvertfall da jeg skaffet meg min første jobb. Du kan også høre med et bemanningsbyrå som feks. Manpower eller Adecco. De er eksperter på å skaffe folk jobb og har gjerne avtaler med forskjellige bedrifter. Selv sitter jeg og skriver søknad om sommerjobb i et ingeniørfirma akkurat nå. Det blir en enkel søknad og CV som sendes til han som har ansvar for ansettelser av sommervikarer og studenter. Forhåpentligvis blir jeg innkalt til et intervju senere og kanskje er jeg heldig og får jobb. Jeg regner ikke med å få jobb hvis jeg bare søker ett sted. så det blir nok flere søknader iløpet av høsten og vinteren. Lykke til Endret 20. oktober 2014 av fsva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå