Millmaker Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Heisann! Jeg trenger en ny laptop tror jeg. Har et GoPro 4 på vei i posten og noe sier meg at nåværende laptop kan bli litt snau. Har i dag en HP ProBook 6560b. Har sett litt rundt, men har ikke greie på pcer i det hele tatt. Kikket litt på en MSI GS70. Den er vel en gaming maskin og det trenger jeg ikke. Spiller aldri noe. Men allikevel ønsker jeg en maskin som har endel reserve kapasitet, ønsker ikke en som går på full guffe omtrent. Det jeg trenger er en laptop som takler et GoPro kamera og redigering av filmer etc fra dette. Skal også redigere bilder fra dette kameraet. Samt kanskje streame det til tven hvis det er mulig. Er en slik MSI helt på trynet til dette, er det altfor mye, noen som har tips til en maskin til mitt formål? Endret 14. oktober 2014 av Millmaker Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Nå kan ikke jeg så mye om videoredigering. Men jeg vil tro en 6560b kan klare det hvis du har en versjon med i5 eller i7 prosessor og nok RAM. Sistnevnte er lett å oppgradere selv. Prosessor er også mulig å bytte, men er mye vanskeligere og større sjanse gjøre feil som ødelegger maskinen. Lenke til kommentar
Millmaker Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Hei! Det er en i3 prosessor i den, samt 4gb ram. Er vel ikke all verden det etter hva jeg har forstått. Har ikke peiling på dette, og håper noen kan kaste litt lys over behov og hva jeg bør se etter. Endret 14. oktober 2014 av Millmaker Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Du bør nok gå for en minimum i5 prosessor til dette bruket. Ang hvor mye minne du bør ha i, ville jeg i hvert fall hatt minimum 8GB og kanskje også 16GB avhengig av hvor lange filmsnutter og store prosjektene dine blir. Regner med at det blir mest redigering i Full HD ( 1920x1080 ) så da ville jeg nok hatt en laptop med en skjerm som har denne løsningen som standard. Alternativet er å koble den bærbare til en skjerm hjemme og gjøre mesteparten av redigeringen der? Redigere video i på en skjerm som ikke klarer å vise filmklippet 1:1, har jeg aldri likt. Så da får du nesten bare sette opp et prisguide søk og se hva som ramler inn av alternativer Lenke til kommentar
Millmaker Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Du bør nok gå for en minimum i5 prosessor til dette bruket. Ang hvor mye minne du bør ha i, ville jeg i hvert fall hatt minimum 8GB og kanskje også 16GB avhengig av hvor lange filmsnutter og store prosjektene dine blir. Regner med at det blir mest redigering i Full HD ( 1920x1080 ) så da ville jeg nok hatt en laptop med en skjerm som har denne løsningen som standard. Alternativet er å koble den bærbare til en skjerm hjemme og gjøre mesteparten av redigeringen der? Redigere video i på en skjerm som ikke klarer å vise filmklippet 1:1, har jeg aldri likt. Så da får du nesten bare sette opp et prisguide søk og se hva som ramler inn av alternativer Takk for bra innlegg, bekrefter vel det inntrykket jeg har selv. Virker som jeg må krype til korset og finne en ny laptop. Lenke til kommentar
IvarDuden Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Hvilken skjermstørrelse er det du er ute etter og er det viktig at pcen er tynn og lett? Er det noen maks pris for hva du vil bruke? Er batteritid viktig? Endret 18. oktober 2014 av Ivarwilhadeg Lenke til kommentar
Millmaker Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Hvilken skjermstørrelse er det du er ute etter og er det viktig at pcen er tynn og lett? Er det noen maks pris for hva du vil bruke? Er batteritid viktig? Hei! Jeg orket ikke tenke, lure, fundere og undre lengre. Bestilte akkurat en MSI GS70 2PE-297NE likegodt. Den er 17,3". Full HD skjerm, 16 GB RAM, i7 prosessor og en haug med lagring. Tror det blir bra jeg, og bør dekke mitt behov i lange tider. Har lest et sted at grafikkortet kanskje ikke står i stil til resten av maskinen, men det er helt sikkert mer enn nok til meg. I den står det NVIDIA GeForce GTX 870M - 3 GB GDDR5 SDRAM. Så får vi håpe at jeg ikke tråkka i salaten........... Lenke til kommentar
IvarDuden Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Hvilken skjermstørrelse er det du er ute etter og er det viktig at pcen er tynn og lett? Er det noen maks pris for hva du vil bruke? Er batteritid viktig? Hei! Jeg orket ikke tenke, lure, fundere og undre lengre. Bestilte akkurat en MSI GS70 2PE-297NE likegodt. Den er 17,3". Full HD skjerm, 16 GB RAM, i7 prosessor og en haug med lagring. Tror det blir bra jeg, og bør dekke mitt behov i lange tider. Har lest et sted at grafikkortet kanskje ikke står i stil til resten av maskinen, men det er helt sikkert mer enn nok til meg. I den står det NVIDIA GeForce GTX 870M - 3 GB GDDR5 SDRAM. Så får vi håpe at jeg ikke tråkka i salaten........... Haha, skjønner at du ikke orket å tenke mer :D Håper du blir fornøyd med pcen. Skjermkortet som står i er mer enn kraftig nok for til ditt bruk da det egentlig er et topp kort for gaming Lenke til kommentar
Millmaker Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Hvilken skjermstørrelse er det du er ute etter og er det viktig at pcen er tynn og lett? Er det noen maks pris for hva du vil bruke? Er batteritid viktig? Hei! Jeg orket ikke tenke, lure, fundere og undre lengre. Bestilte akkurat en MSI GS70 2PE-297NE likegodt. Den er 17,3". Full HD skjerm, 16 GB RAM, i7 prosessor og en haug med lagring. Tror det blir bra jeg, og bør dekke mitt behov i lange tider. Har lest et sted at grafikkortet kanskje ikke står i stil til resten av maskinen, men det er helt sikkert mer enn nok til meg. I den står det NVIDIA GeForce GTX 870M - 3 GB GDDR5 SDRAM. Så får vi håpe at jeg ikke tråkka i salaten........... Haha, skjønner at du ikke orket å tenke mer :D Håper du blir fornøyd med pcen. Skjermkortet som står i er mer enn kraftig nok for til ditt bruk da det egentlig er et topp kort for gaming Ja, jeg håper den dekker behovet mitt og litt til egentlig. Blir spennende, har aldri hatt en så kraftig pc før. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Først: Kva programvare brukar du? er det eit program som kan bruke Cuda? om ikkje veljer du ein I7 i 47xx / 48xx / 49xx serien med 16 eller meir GB ram. Lenke til kommentar
Millmaker Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Først: Kva programvare brukar du? er det eit program som kan bruke Cuda? om ikkje veljer du ein I7 i 47xx / 48xx / 49xx serien med 16 eller meir GB ram. Og der kom uvitenheten min rett til overflaten igjen! Som sagt en noob innen data og aner ikke hva Cuda er engang......... Maskinen jeg har kjøpt har i7 4710HQ prosessor og 16 GB RAM. Må da holde i bøtter og spann til mitt bruk. Det er denne jeg har kjøpt: https://www.mpx.no/msi-gs70-173-full-hd/815294?cks=ASS&assoc=56BFDB74-A1EE-4940-8ABC-0F9F9D7CAFC9&utm_source=criteo&utm_medium=remarketing&utm_campaign=product#!tab:extra Lenke til kommentar
Millmaker Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2014 Når det kommer til programvare jeg har tenkt å bruke, så er det det originale GoPro redigeringsprogrammet man får med. Og kanskje Adobe elements 13 +premiere 13 hvis det er noe tess. Og så snoker jeg litt på Cyberlink PowerDirector13 Dette er ting jeg må sette meg inn i og prøve meg litt frem i. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Eg hadde nok lagt meg på ein Dell http://www.dell.com/no/bedrifter/p/precision-m4800-workstation/pd (Denne er uten MVA,så den leggast til til slutt i bestillina , og om du bestiller legg du namnet ditt som bedriftsnamn så får du bestilt) eller ein lenovo W540. muleg desse er litt overkill for deg, så om du ikkje ønsker å bruke så mykje pengar kan du går for ein bærbar med I7 47-48-4900 serien. + 16 GB ram. Har også høyrt frå folk som jobbar med dette til vanleg at rasklagring er viktig også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå