Gå til innhold

Dårlig batteri på Galaxy Alpha?


L_T

Anbefalte innlegg

Jeg har en Galaxy Alpha som jeg er veldig fornøyd med på alle vis unntatt batteritiden. Selv med lite til middels bruk holder den ikke en hel dag :(

 

Jeg har GPS avslått, ingenting som går og surrer i bakgrunnen såvidt jeg vet, og bruker den vanligvis kun til relativt enkle ting - sms, noen korte telefonsamtaler, sjekke mail og en nettavis i ny og ne. Ikke noe musikk/streaming, ser ikke på film på den og spiller ingenting annet enn candy crush en gang hver fjortende dag...

 

Noen andre som har erfaringer med batteriet på Alphaen? For meg er det avgjørende å kunne bruke den en hel dag uten å måtte lade, men nå kan jeg ikke gå noe sted uten min Powerocks (som jammen har kommet til nytte den siste tiden...).

Endret av L_T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var veldig sugen på denne tlf når jeg først hørte om den .Men batteriet var en stor turn off.

Kjøpte meg en Z3 Compact. Og den holder i ca 2 dager med mitt bruk.

Nå på dag 2 har jeg 23 % igjen. så den holder ut kvelden.

Mitt bruk igår og idag:

Ca 20 min samtaler

6.5 timer walkman. Hvor 2.5 timer er med bluetooth til headset under trening.

Podcast . 2 episoder Radioresepsjonen og 2 med Fru Larsen.

+ surfing/ snapchat/ sms

Når jeg leser hva du sliter med så kan jeg ikke klage på valget jeg tok :)

Lenke til kommentar

Mulighet for å lade på jobb/skole?

 

Ellers kan man jo kanskje bare skaffe seg et ekstra batteri som du kan swappe.

 

Samsung gir mulighet for kjapt og enkelt bytte på noen sekunder. Da kan du kjøre full peis hele dagen uten å uroe deg. Var ganske deilig på mobilen jeg hadde før. (Hadde bare batteriet i lommeboka)

Lenke til kommentar

Når det kommer til mobiler får man ikke i pose og sekk,men må gjøre kompromiss. Skulle gjerne hatt en mindre mobil enn Z3,men batteriet er i en klasse for seg selv. Hadde 3z compact også,men den var ikke så rå på batteri som jeg hadde håpet på.

Hadde mest lyst på Alpa. Fin design,perfekt størrelse,ligger godt i hånda,men så var det batteriet da.

Lenke til kommentar

Min pensjonerte Galaxy S2 klarte ofte bare en halv dag, maks en dag uten bruk.

 

Da den ble erstattet tok jeg ut simkortet med ca. 43% igjen. Det viste seg at den varte hele 4 dager uten, selv med noe bruk. Så kan være drøyt hvor mye som går tapt pga. Tele.

 

Dette var da ikke 4G (støttet ikke), og 3g dekningen har som regel ikke vært så værst. Trodde jeg.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Syns det er litt rart at du ikke får en hel dag ut av den engang, med så lite bruk som du sier. I tester rundt om kring så virker Alpha'en til å gjøre det helt greit. Ikke noe "wow", men ... greit.

 

I samme testen som på bildet fikk min Xperia V et resultat på 30 timer, og den holder (som regel) hele dagen. Alpha'en får jo nesten dobbelt så høy score. Nesten så jeg lurer på om det er noe galt med din.

 

battery-test.jpg

 

 

gsmarena_001.jpg

 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Hvordan slår man av 4G? Har ikke funnet noe sted hvor jeg kan slå det av...

 

Edit: Fant det...tror jeg... (kun WCDMA/GSM)

 

Jeg tror det må være noe galt ja. I dag begynte den å pipe for lavt batterinivå (rundt 12% var det igjen da) klokken 16, etter kun to korte telefonsamtaler og noen sms, og sjekk av mail nå og da...

 

Det kan ikke være "normalt"... Lader hver natt uansett, så om det er 10 eller 30% igjen om kvelden gjør ikke noe, men en ny telefon til 5000,- må kunne holde en hel dag + kveld uten lading, syns jeg... Mulig jeg er urimelig... :)

Endret av L_T
Lenke til kommentar

Høres ut som noe er galt, enten i software eller med batteriet.

 

Jeg har Galaxy Alpha, og ved (for meg) normal bruk har den som regel 30-40% når jeg legger meg. Da er det gjerne en times tid totalt med spilling og annen aktivitet (mye nedlasting av apps, testing av ulike launchere o.l), noen samtaler, en del meldinger, en times tid med spotify og litt nettsurfing/mail. Har på 4G, skjermen står på auto+2, ingen strømsparing, samt push-meldinger på facebook og gmail.

 

Noen få ganger som jeg har trykket veldig mye har jeg vært under 10% ved leggetid, og én gang har jeg måttet koble til laderen før klokka 10 på kvelden, men da har jeg brukt den veldig mye (ikke krevende oppgaver, men skjerm er jo fort det som trekker mest) på ettermiddagen.

Lenke til kommentar

Mange synes kanskje 1860mah er lite. Men man må ikke glemme at den skal være svært strømgjerrig som første telefon med 20nm soc. Og strømgjerrig radio/modem.

Er man litt bevisst på skjemlys så holder den lenge nok I massevis iallefall for meg.

 

Etter en dag på jobb.

post-35394-0-41973400-1413473902_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Slo av 4G i går og har i dag 46% igjen v leggetid, med moderat bruk. Hadde 70% igjen etter arb.dagen, mot 10-12% tidligere (m 4G aktivert). Så det var åpenbart veien å gå. Men er uansett noe skuffet over batteriet på en såpass dyr, og helt ny, telefon... Jeg har kun brukt den til et par korte tlf.samtaler, sms, litt surfing og email. Ingen musikk, ingen spilling...

Endret av L_T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...