Gå til innhold

Oppgradering av Hovedkort, prosessor, minne

berntb007

Anbefalte innlegg

Hei, faren min er lei av at hastingheten på maskina er så lav, så han har bestilt hovedkort, prosessor, minne osv. Jeg er littt skeptisk. Å oppgradere et hovedkort er jo det mest problematiske man kan oppgradere, det kan jo slå feil.

Mitt spørsmål er til de som har erfaring fra oppgardering av hovedkort og prosessor. Når de er satt inn i kabinettet og instillingene er gjort riktig i BIOS, virker maskina som før da? Virker programmene og instillingene etter oppgarderinga? Eller må jeg installere alt på nytt for å få de til å virke? Er det fare for at oprativsystemet/harddisken ikke virker etter oppgraderinga? Jeg trenger litt erfaring, før jeg gir faren min "grønt" lys. Jeg vil ha maskina som den er i dag også etter oppgraderinga, er det mulig?!

TAKK

:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppgraderte min egen PC for en "god" stund siden. Hadde AMD Athlon 1700+, Abit KG7-lite osv. Hadde WinXP på maskinen. Jeg kjøpte så nytt hovedkort,cpu og ram. Da jeg skulle starte windows, fikk jeg bare opp en blåskjerm.

Formaterte så hardisken og la inn XP på nytt, og alt var ok. :mrgreen:

Så du må nok mest sannsynelig re-installere. :yes:

Forresten, er det en veldig gammel maskin du oppgraderer? Pass bare på at det ikke er AT PSU du har fra før ;)

Lenke til kommentar

Nei du trenger ikke reinstallere alt, men under enhetsbehandling må du slette litt enheter før du skrur av å setter inn det nye. Husker ikke akkurat hva det var du måtte endre men tror det var følgende;

• Sette IDE ATA/ATAPI kontrollen til Standard Dual PCI Channel IDE Kontroller
  • Dersom du har integrert lydkort, slett driverene til det.
  • Sett PCI Bridge og PCI buss til Standard drivere
  • Slett eventuelle scsi drivere.

For å sette tilbake til standarddrivere - få fram egenskapene for enheten, velg oppdater driver, Installer fra en liste..... , Ikke søk jeg vil velge.... , Velg den standard driveren.

Dersom du starter på nytt før du har installert det nye utstyret vil dette komme tilbake og du må gjøre det en gang til. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...