Murillio4 Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Mitt oppsett: Motherboard: Gigabyte GA-Z77X-UP7 CPU: Intel 3770K PSU: Corsair RM1000 SSD: Samsung GPU: 2*Sapphire R9 290 Hei! Jeg prøver å oppgradere riggen min, men får det ikke til. Problemet er når jeg putter inn flere enn et grafikkort og putter en av dem, eller to i de orange pci-e slotsene vil den hverken detekte noen av kortene og bilde er da helt svart fra start til stop, selv om pc'en booter helt normalt. Om jeg bare har ett, og putter den i den svarte pci slotten som er direkte til cpu fungerer det helt supert. Har googlet og spurt rundt på nettet i hele dag og i går kveld, men ingen ser ut til å finde en løsning. Er det noen her som vet noe? Endret 14. oktober 2014 av Murillio4 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hva sier manualen om 2x gpuer? http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4334#sp Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) (To setup a 2-Way configuration,we recommend installing the graphics cards on the PCIEX16_1 and PCIEX16_3 slots.) * The PCIEX16_2 slot will become unavailable when an expansion card is installed in the orange PCI Express x16 slot. Har også opplevd å måtte oppdatere BIOS for støtte for multi GPU oppsett Endret 14. oktober 2014 av sogndal94 Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Regner med du har brukt disse portene jeg har merket 1 og 3? Lenke til kommentar
Murillio4 Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Har prøvd port 1 og 3, samt masse andre kombinasjoner som jeg har blitt ambefalt Skal prøve å sette i to eldre kort nå, for å se om det har noen effekt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Det som jeg liker å gjøre før jeg starter opp med nye kort er å resette bios. Også tar jeg alltid og fjerner driverne grundig, kjenner ikke til amd men nvidia er bra på det området. Lenke til kommentar
Murillio4 Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei! Jeg får et fortsatt ikke til, og det begynner å gå meg på nervene!! Noen som har løsninger. Har også lagt merke til at psu'en min driver å lager rare lyder, i form av rar piping. kan det ha noe med det? Lenke til kommentar
Murillio4 Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Har prøvd og oppdatere bios, resette bios inst og fjerne alle drivere, men med en gang jeg putter et kort i en av de orange kontaktene funker ingenting. Dette skjer da også hvis jeg har to kort og setter disse i to av de orange kontakt. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hva skjer hvis du setter et kort i en orange slot men kobler skjermkabel til innebygd grafikk i hk, får du bilde da? Lenke til kommentar
Murillio4 Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Ja, da får jeg bilde Det er bare grafikkortene som ikke fungerer. Men det kan hende at pc'en booter rart når jeg putter noe i de orange slot'ene, noen ganger tar det lang til før den kommer til windows inloging. Lenke til kommentar
Dapper Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Dumt spørsmål, men strøm er korrekt koblet til? Bytta selv nylig kort og knota en del før jeg innså at jeg hadde blingsa og kobla kun en 6-pins kontakt til i 8-pin sporet på kortet... Lenke til kommentar
Murillio4 Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Alt av strøm er koblet til riktig, men PSU'en min har laget litt rare høyfrekvente lyder i det siste, så sendte den inn i dag, så får jeg ny på reklamasjon. Prøver igjen når jeg får den nye. Lenke til kommentar
Murillio4 Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 Har nå prøvd med ny PSU, CPU og flere GPU'er... Så da må det vel være MB det er noe galt med? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Ja kanskje, fikk dem ikke opp uansett? Er det over 5 år det hovedkortet? Om ikke søk om reklamasjon. Lenke til kommentar
Murillio4 Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Har gjort det, men kortet er ikke akkurat nytt, så vi får se om de fortsatt har noen liggende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå