Gå til innhold

Teoriprøve

Misstufsa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk, fikk også ett spørsmål om baklyset på bilen, om det var hvitt eller rødt eller no.. Er det ikkke begge deler ? Også et annet spørsmål om hvis farten på en vei er 100 og man har tilhenger som veier 600kg uten bremser hva er den tillatte farten for bilen ?

Lenke til kommentar

Takk, fikk også ett spørsmål om baklyset på bilen, om det var hvitt eller rødt eller no.. Er det ikkke begge deler ? Også et annet spørsmål om hvis farten på en vei er 100 og man har tilhenger som veier 600kg uten bremser hva er den tillatte farten for bilen ?

Lenke til kommentar

Rødt når du bremser, hvitt når du rygger, oransje når du bruker blinklys.

Med henger uten bremser er fartsgrensen 60 km/t.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk, fikk også ett spørsmål om baklyset på bilen, om det var hvitt eller rødt eller no.. Er det ikkke begge deler ?

Viss du trur at kvitt baklys er køyrelys so er det kanskje like greitt at du ikkje besto.

Jeg tipper at han tenkte på selve baklykten, og ikke selve lyset/pæra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja men da svarte jeg riktig på begge spørsmålene da, skjønner ikke hva jeg tok feil på.

Det er det som er problemet, at man ikke får vite hva man svarte feil på. Det er sånn man lærer av egne feil.

Tok flere prøver på teoritentamen.no, fikk heller ikke da vite hva jeg svarte feil på.

Jeg strøk selv 1 gang og besto på 2. forsøk. Var sikker på at jeg skulle bestå på 1. forsøk, men strøk. Var sikker på at jeg skulle stryke på 2. forsøk, men da besto jeg. ;) Du klarer det neste gang!

Lenke til kommentar

Ja men da svarte jeg riktig på begge spørsmålene da, skjønner ikke hva jeg tok feil på.

Det er det som er problemet, at man ikke får vite hva man svarte feil på. Det er sånn man lærer av egne feil.

Tok flere prøver på teoritentamen.no, fikk heller ikke da vite hva jeg svarte feil på.

Jeg strøk selv 1 gang og besto på 2. forsøk. Var sikker på at jeg skulle bestå på 1. forsøk, men strøk. Var sikker på at jeg skulle stryke på 2. forsøk, men da besto jeg. ;) Du klarer det neste gang!

Ja, ikkesant !! Takk for supporten :))

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg selv skal ta teoriprøven neste uke, men er ordentlig nærvøs. Har pugget i minst 10 timer og bestått tentamen hos www.teoritentamen.no 11 ganger på rad nå, men føler meg fortsatt usikker. Synes mange av spm. virker altfor enkle og banale (skilt, moral, bremselengde, "hvem må vike for hvem i kryss", forsikring osv. osv.) til å komme på den ordentlige teoriprøven. Legger ved bilde av banale spm.

Hvor mange timer har TS brukt til å lese teori?

post-274385-0-48125200-1420596018_thumb.png

post-274385-0-32592300-1420596035_thumb.png

post-274385-0-03292700-1420596086_thumb.png

Endret av mkberg
Lenke til kommentar

Det finnes andre nettsted der man kan øve seg om man ønsker variasjon i oppgavene :)

Det er stor variasjon i oppgavene man får hos Statens Vegvesen, og noen kan nok oppfattes som banale, men det er gode grunner til at de stilles. For eksempel vil man sikre at eleven har god kjennskap til hele pensum. Mange blir overrasket over hvor mye læreplanen egentlig dekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...