Gå til innhold

Duger radeon 9600xt/pro eller nvidia 5600fx?

hondapower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  Sitat
Hva mener du med at ATi har en fortrinn de ikke klarer å utnytte?

De har da ikke så mye bedre resultater i DX9 avhengige aps?

Sitat
Hvilken test er det du sikter til?

Ja nå finner jeg den ikke igjen. Jeg husker ikke hvilken site det var. Bare søkte på yahoo etter fx 5700 review eller noe lignende. Da lå det bare 3 ute.. nå ligger det flere dusin. Men de klokket hvertfall opp 5700 noe innmari.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha den optimale ytelsen som er vist på HL2 trailere må du nok gå for et Radeon 9800 Pro (Han fyren fra valve som demonstrerer filmen på e3 sier at et ATI Radeon 9800 Pro er det optimale). Men XT skal visstnok ha 3-5% bedre ytelse en et ATI Radeon 9800 Pro. Synes ikke denne forskjellen er verdt pengene derimot, men det er opp til deg :p: Så går vi videre til et ATI Radeon 9600 Non-pro, Pro og XT: Xt er best av de nevnte tror jeg og ALLE 9600 kort skal yte ganske bra i Hl2 men mitt råd til deg er å vente med å kjøpe grafikkort hvis du vil spare penger grunnet prisene vil synke etter nyttår :D

Lenge leve ATI :love: hehehe

Lenke til kommentar

Mens HL2 er nevnt, så oppdaget noen noe merkelig. På en maskin med R9500 Pro så gikk HL2 veldig bra, mens en identisk med GF4 4200 greide bare 1/4 av FPS'ene til den første maskinen. Det er det vi har hørt fra andre personer som har testet HL2, men det som var merkelig var at en tredje maskin med 400 MHz mindre (alle var P4) og GF3 fikk nesten like bra score som R9500 Pro maskinen. Noe som betyr at med rette drivere kan GF4 også rocke i HL2.

Lenke til kommentar
  Vanessa skrev:

De har da ikke så mye bedre resultater i DX9 avhengige aps?

ATi er opptil ~45% raskere i TR:AoD (R9800Pro VS FX5900Ultra FW 52.16).

Fortrinnet ATi har er at shaderkode skrevet i MS HLSL vil fungere optimalt på R(V)3xx, mens Nvidia nærmest krever ekstremt tidkrevende håndskrevet shaderkode skreddersydd for NV3X med part precsision (FX12, FP16) og selv da sliter Nvidia. Har du sett HL2 testene og lest Valves kommentarer?

Sitat
Ja nå finner jeg den ikke igjen. Jeg husker ikke hvilken site det var. Bare søkte på yahoo etter fx 5700 review eller noe lignende. Da lå det bare 3 ute.. nå ligger det flere dusin. Men de klokket hvertfall opp 5700 noe innmari.

Fra de testene som jeg har lest går ikke core hastigheten like høyt som R9600XT, som man har fått opp til 595Mhz.

Lenke til kommentar

Mange flotte inlegg her men kan noen svare meg på om benchmarkene som er gjort av mid-end kortene- 9600pro/xt , fx5600 er representativt i forholdt til hvordan de yter i spillet når du spiller? Vil jo ikke betaler flere tusenlapper for å kjøre ett spill i 1024x768 uten aa/af for å få det til å gå glatt! Ser jo at når de øker oppløsning til f.eks 1280x720 så synker fps til ca 30-40 og da er det jo umulig å spille. Selv om de får slike resultater skryter jo anmelderne også av kortene. Skjønner ikke hvordan dette henger sammen jeg

Lenke til kommentar
  hondapower skrev:
Mange flotte inlegg her men kan noen svare meg på om benchmarkene som er gjort av mid-end kortene- 9600pro/xt , fx5600 er representativt i forholdt til hvordan de yter i spillet når du spiller? Vil jo ikke betaler flere tusenlapper for å kjøre ett spill i 1024x768 uten aa/af for å få det til å gå glatt! Ser jo at når de øker oppløsning til f.eks 1280x720 så synker fps til ca 30-40 og da er det jo umulig å spille. Selv om de får slike resultater skryter jo anmelderne også av kortene. Skjønner ikke hvordan dette henger sammen jeg

Timedemoer tar ofte for seg veldig stressene situasjoner så det blir ofte "worst case scenario", men det er det man burde se etter for det er ikke så morro at spillet blir redusert til en slide-show i kampens hete. Men dette er ikke kort som normalt sett koster flere tusen lapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...