Gå til innhold

Vinduspiken II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Dette ble veldig bra. Likte kompen, med det lengselsfulle blikket, som de andre er inne på. 3 Delingen gjorde bildet utfordrende og se på, noe jeg synes var bra. S/hv gjorde seg godt. Nå er vel både du og jeg av de som trives best i s/hv verden, og der har vi det jo greit (som vi sier på Sørlandet)

Flottings:-)

Lenke til kommentar

Nå tror jeg neppe det er et poeng å "nå opp" - men å bli eller være sikker på det en selv driver med og retningen en har.

En av grunnene til at jeg likte bildet er at det er subtilt presentert. En er nødt til å se litt etter, og selv om invitasjonen ikke er åpenlys, er den der. Det gjør det inntressant for meg å kikke mer... Fin location. Flotte vinduer som det snart kommer isroser på - og hvor mann kan ta et nytt spennende bilde.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg neppe det er et poeng å "nå opp" - men å bli eller være sikker på det en selv driver med og retningen en har.

En av grunnene til at jeg likte bildet er at det er subtilt presentert. En er nødt til å se litt etter, og selv om invitasjonen ikke er åpenlys, er den der. Det gjør det inntressant for meg å kikke mer... Fin location. Flotte vinduer som det snart kommer isroser på - og hvor mann kan ta et nytt spennende bilde.

Ja, godt poeng Bjørn. Trives godt med det sporet jeg er inne på nå - og liker å legge inn subtile uttrykks elementer i bildene mine - som kanskje kan få betrakteren til å stoppe opp litt og gjøre sine refleksjoner ut fra det man ser. Når jeg bruker "nå opp", så er det bundet litt mot manglende billedtekniske kvaliteter og ikke minst å ha mer frihetsgrader og "verktøy" å bruke i komposisjonene. Men man utvikler seg jo videre :)

By the way - lokasjonen er Vålandstårnet i Stavanger et tårn som de fleste skyter fra 50 meters avstand fra utsiden :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar

Det er vel nå velkjent at jeg først går etter hjørner og kanter når jeg skal kommentere bilder.

Ingenting å si på utsnittet eller kompen som sådan.

Når jeg får sagt mitt så blir det kanskje enda trangere.

Jeg ville latt nedre ramme gått litt inne på glasset slik at akkurat den sorte delen ytterst på vindusramma blir borte for da ville vindusramma gått rent ut på nederkanten samtidig som en liten sort en hadde forsvunnet nede i høyre hjørnet.

I høyrekanten oppe ser jeg en strek langs ramma som jeg ville enten klona vekk eller kutta en millimeter eller to for å bli kvitt da den lett trekker litt ufortjent oppmerksomhet.

Jeg tror vi nevnte det på begge våre bilder i går at det er lett å overse ting.

Roar

Lenke til kommentar

Det er vel nå velkjent at jeg først går etter hjørner og kanter når jeg skal kommentere bilder.

Ingenting å si på utsnittet eller kompen som sådan.

Når jeg får sagt mitt så blir det kanskje enda trangere.

Jeg ville latt nedre ramme gått litt inne på glasset slik at akkurat den sorte delen ytterst på vindusramma blir borte for da ville vindusramma gått rent ut på nederkanten samtidig som en liten sort en hadde forsvunnet nede i høyre hjørnet.

I høyrekanten oppe ser jeg en strek langs ramma som jeg ville enten klona vekk eller kutta en millimeter eller to for å bli kvitt da den lett trekker litt ufortjent oppmerksomhet.

Jeg tror vi nevnte det på begge våre bilder i går at det er lett å overse ting.

Roar

Absolutt gode forslag til endringer - som gjør det neglisjerbart trangere. Begge deler kan lett fikses med å trimme inn bildet i nedre høyre kant med låst 1:1 format. Jeg skal ha dette ut på print, så takker så mye for innspillet Roar.

mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...