Mathias G. Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei, jeg (24år) var ferdig på vgs (realfag) før noen år siden, og har meget bra karakter. men sliter med hva jeg skal studere, derfor bestemte jeg meg for å ta bare 1 år fri først, men nå har det gått 3 år. Men jeg har 2 faste jobber, og ganske sikre ihvertfall de neste 5 årene, og tjener ca. 600 tusen per år. Det frister meg, men jeg er ikke veldig fornøyd. vil begynne å studere, men når jeg ser noen med master grad har lønn på ca 500 tusen, så tenker jeg hva er vitsen med å begynne på skole ihvertfall nå når jeg har den gode inntekten. Men som sagt så kommer bestandig tanken med å begynne på skole!!! jeg vet at jeg kan klare å fullføre den studien jeg begynne,jeg er veldig flink spesielt med tall, og har gj. karakter 4.9 fra vgs. ER DET NOEN FLINKE FOLK SOM KAN GI MÆ RÅD??? hva kunne du ha gjort hvis du var i samme situasjonen.????? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Denne er jo lett, hvis du trives med jobben og kan tenke deg å fortsette i mange år, så fortsett. Du kan alltids også ta noen fag og se om det er noe du må gjøre, eller sjekke ut om du kan ta et år fri og prøve. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Er evt utdanningen du tenker på relatert til jobbene du har i dag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Når du sier du har to jobber, så virker det jo som du enten jobber lite på hvert sted, eller jobber veldig mye totalt. Hvordan ser du for deg fremtiden? Hvis du får familie etterhvert så passer det jo kanskje dårlig å jobbe veldig mye.Når det kommer til hva du vil studere, så kommer jo det helt an på hva du trives med. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Du kan jo gjøre begge deler. Slutte i en jobb å studere samtidig (studere 50%). Hvis du da går lei av å jobbe kan du studere på heltid, eller omvendt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Er dette en jobb du kan ha livet ut og tjene nok penger til å leve slik du vill, uten å jobbe for mye(ref 2 jobber)? Om svaret er ja så har du jo forsåvidt svart på spørsmålet ditt. Er svaret nei i ett eller flere punkt ville jeg hoppet på skolebenken så snart som mulig, og gå for noe du liker! Ikke tenk på lønn, "alle" i Norge tjener greit nok til å leve gode liv uansett, og går du for noe du liker er det mer sannsynlig at du blir veldig flink som igjen kan gi deg høy lønn på sikt. 2 Lenke til kommentar
Mathias G. Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Er evt utdanningen du tenker på relatert til jobbene du har i dag? Lenke til kommentar
Mathias G. Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Denne er jo lett, hvis du trives med jobben og kan tenke deg å fortsette i mange år, så fortsett. Du kan alltids også ta noen fag og se om det er noe du må gjøre, eller sjekke ut om du kan ta et år fri og prøve. Er evt utdanningen du tenker på relatert til jobbene du har i dag? nei, jobbene e ikke relatert. Lenke til kommentar
Mathias G. Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Når du sier du har to jobber, så virker det jo som du enten jobber lite på hvert sted, eller jobber veldig mye totalt. Hvordan ser du for deg fremtiden? Hvis du får familie etterhvert så passer det jo kanskje dårlig å jobbe veldig mye. Når det kommer til hva du vil studere, så kommer jo det helt an på hva du trives har bra ordninger på jobbene har stor stilling på hver, og har god tid som jeg kan være sammen med familien min. Lenke til kommentar
Mathias G. Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Du kan jo gjøre begge deler. Slutte i en jobb å studere samtidig (studere 50%). Hvis du da går lei av å jobbe kan du studere på heltid, eller omvendt. ja dt kunne vært lett å gjøre dt. men må flytte her ifra hvis jeg skal begynne å studere. Lenke til kommentar
Mathias G. Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Er dette en jobb du kan ha livet ut og tjene nok penger til å leve slik du vill, uten å jobbe for mye(ref 2 jobber)? Om svaret er ja så har du jo forsåvidt svart på spørsmålet ditt. Er svaret nei i ett eller flere punkt ville jeg hoppet på skolebenken så snart som mulig, og gå for noe du liker! Ikke tenk på lønn, "alle" i Norge tjener greit nok til å leve gode liv uansett, og går du for noe du liker er det mer sannsynlig at du blir veldig flink som igjen kan gi deg høy lønn på sikt. dette høres fornuftig ut! Lenke til kommentar
Mathias G. Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 takk for svarene da blir skole til neste år på mæ tror æ, kanskje datateknikk!! 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Det finnes jo desentralisert å nettstudium, så det er vel skjelden ett problem at man ikke bor oppi skolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå