Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er en kvinnehater, og jeg vil ikke være det.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er tilbøyelig til å si at Aiven sine tall er så solid fundert i sunn fornuft at det er du som bør dokumentere din påstand her.

Her er litt fakta:

Det er stabilitet i antall brukere av krisesentertilbudet, og de aller fleste er kvinner.
2046 personer bodde på krisesentrene i 2012 og antallet dagbrukere var 2192. Det
ble registrert 117 mannlige beboere og 220 mannlige dagbrukere.
Dette er selvsagt bare en liten del av dem som utsettes for vold i hjemmet.
Er du kanskje en kvinnehater som ønsker å glorifisere verden og late som om ting ikke skjer?

Så allerede i svaret ditt sier du hvor mye Aiven feilrepresenterer ved å si at 3 menn blir utsatt for vold.

Bruk av krisesentre er fortsatt lav blandt menn, hovedsaklig fordi det bare var i 2010 det ble lovpålagt at offentlig støttede krisesentre skulle i det hele tatt ha en tilbud for menn utsatt for vold.

Hvis vi ser på tallene for vold kan jeg f.eks. vise til rapporten 'Vold i partnerforhold' http://www.nibr.no/filer/2005-3.pdf

27 prosent av kvinnene og 22 prosent av mennene har opplevd at partner minst en gang har anvendt fysisk makt, viser vel at det er ganske feilaktig bilde å vise til når man sier at vold mot menn ikke er ett problem.

Fordi jeg ikke er en mannshater blir jeg ofte referert til som kvinnehater, så det er ikke noe problem med dine ad hominem angrip, men for alle som faktisk ser på tallene er jeg bare fornuftig.

Han skrev "minst tre menn". Statistikken bekrefter at det mest sannsynlig er mer enn tre menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

redigert: Er ikke dette en generalisering?

Dette er i alle fall kverulering.

Det jeg sa ser jeg mer på er utsagn. Alt kan vel forsåvidt diskuteres, men det er oftere negativt å generalisere enn å ikke.

Kverulering er det ja, men generalisering er ikke noe dårlig i seg selv, man må til en grad alltid gjøre det så jeg synes ikke det var noe å kaste seg over. Forstod vi ikke alle helt eller delvis hva trådstarter mente når han la fram sin sak, ingen trodde at han hatet sin mor, ut i fra teksten hans fikk vi ett innblikk i hvem denne gruppen jenter han snakket om var.

Lenke til kommentar

Jeg støtter de som sier/mener at du bør utvide synet ditt hva jenter/kvinner angår. Du trekker tydeligvis frem en bestemt gruppe som faktisk ikke utgjør alle norske kvinner i alderen 18-21. Selv har jeg studert ved et studium hvor kvinnene var i flertall de siste fem år, og mine erfaringer er motsatt av dine. Ikke alle miljøer bruker rosabloggeren som mål for den perfekte ungkvinne, for å si det sånn, og det finnes mange våkne unge damer der ute. Lykke til! :)

PS: Vi har alle mennesker i livene våre som irriterer oss i hverdagen, det være seg en samboer i kollektivet som ikke rydder, en kollega på jobben som er teit, eller hva som helst. Det er ikke forbudt å investere i en boksesekk eller noen gode joggesko og kanalisere frustrasjonen den veien! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...