Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er en kvinnehater, og jeg vil ikke være det.

Anbefalte innlegg

Jeg misliker jenter sterkt. Deres uvitenhet og naivitet irriterer meg noe grenseløst. De er ikke istand til å føre intellektuelle samtaler, og humoren består av å fnise av latterlige ting som ikke er morsomt. Sosiale antenner er det dårlig med generelt, og det er ofte jeg som må ta initiativ til å føre samtaler med å spørre og dele erfaringer/kunnskap.

De kan ikke en dritt om noe annet enn hvordan de skal tilføre foundation og mascara på trynet sitt. Dette er jenter i alderen 18-21.

Tingen er at jeg er fullt klar over hvor galt synet mitt på kvinner er, og jeg vil ikke være slik. Men jeg klarer ikke slutte å tenke sånn når hver kvinne jeg kommer over er akkurat like hjernedød og kjedelig. Man blir oppgitt..

Hvordan blir man et bedre menneske? Hvordan kan man bli mer åpen for alle folk, og ikke irritere seg så mye? Jeg kjenner det koker inni meg når ei jente åpner kjeften sin på fest f.eks. Det er så mye dumt som kommer ut.. Har klart å holdt meg selv i tøylene til nå, men har ofte bare hatt lyst å rope ut til vedkommede at hu er ei forbanna dum kjerring og bedt henne reise til helvette. Men jeg ble oppdratt bedre enn som så.

Kan jeg være sinnsyk? Gal? Begynner å bli redd for meg selv når jeg har sånne tanker :p

Anonymous poster hash: 85d37...71c
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst: Disse jentene du snakker om trenger ikke din tillatelse til å være så teite de bare vil. Det må du bare akseptere og tolerere. Dernest kan du unngå å snakke med de på fest når de er fulle og på sitt verste.

Men alt i alt er du nødt til å før eller senere treffe damer med litt mer mellom ørene. Da vil fordommene dine forvitre av seg selv skal du se. :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Slapp av, når du blir 25-26 møter du plutselig jenter som er på 8.året inn i en doktorgrad i medisin og jenter som studerer reservoarfysikk og matematikk og its all good. Masse smarte kvalitetsjenter å velge i!

Selv jeg, som mener damer skal finne seg i å bli tatt tak i av sin mann og hatt sex med uten å ha mulighet til å ytre at hun har hodepine engang anser ikke meg selv som kvinnehater i det hele tatt, holdningene er overrasskende godt likt blant damer. Er noe instinktivt med det, hvis en mann får ta sin dame når han har lyst på henne, så har du en glad og fornøyd mann... vil benytte sjansen til å takke dere damer som skjønner dette :D

Endret av Henrik2k
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Et godt sted å begynne er å spørre seg selv hvorfor du føler slik du gjør. Hva har du opplevd i livet som gjør at det er spesielt kvinner som du reagerer mot. Det er jo like mange korkede mannfolk, mener nå jeg. Hvorfor får de gå fri for ditt raseri?

Tror du finner en del svar der som kan gi deg inspirasjon til hvordan du bør begynne å jobbe med deg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så sant så sant Vidor.

Det er langt fra slik de fleste jenter her i Norge er. Og er man ute etter de mer fornuftige kvinnene, så finner man de nøyaktig hvor man kan forvente at de er. I skog og mark, på landets høgskoler og universiteter, i sofaen, på treningsstudioet, i koret, og på en mengde andre sosiale steder hvor du kan forvente et fornuftig menneske.

Søk og du vil finne. I stede for å meske seg meg unge og håpløse som drømmer om, eller er; rosabloggere, modeller, alkoholikere, mote designere osv.. Som oftere enn normalt ser ut til å like å leve livet slik du beskriver at de er.

Ps: Ikke at jeg kjenner til noen som er slik du beskriver, da jeg ikke menger med med slikt, så det er bare stereotypisk at jeg antar at de er ofte å finne på overnevnte "yrker".

Edit: Ja, og så har du kanskje den verste kategorien/stadiet av de alle: Tenåringsjenter (12-19). Den gruppen bør styres unna for alt det er verdt. :p

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker også at naivitet og "spille-dum-for-oppmerksomhet" irriterer meg av og til men jeg velger å la være å omgås slike mennesker - eventuelt ta dem på kornet og si: Du - når vi to er alene og prater så er du veldig voksen og ansvarsfull men det sekundet det kommer andre inn i bildet så blir du en liten drittunge - det kler deg ikke."

Enten stopper de å prate med meg - problem løst

Eller så stopper de å oppføre seg som drittunger - problem løst

Win-Win - You're welcome.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jenter kommer i alle slags former og alle slags typer, det vil være jenter som er bra og jenter som skulle hatt en High-Five.. i trynet, med en stol.

Prøv å vær hyggelig mot alle uansett da blir det evt. ikke du som er problemet og du kan jo snu tankegangen din til å heller le (innvendig) av de du egentlig ville irritert deg av, men sånne Tina&Bettina type jenter er det i realitet egentlig bare utrolig synd på. Noen kan faktisk være såpass dumme ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jenter kommer i alle slags former og alle slags typer, det vil være jenter som er bra og jenter som skulle hatt en High-Five.. i trynet, med en stol.

Virkelig? Folk som du definerer som «for dumme» fortjener å bli fysisk skadet, eller i alle fall dyp smerte. Ta deg en bolle a.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror trådstarter omtaler en stereotyp. Du har kanskje hengt det opp i den, men samtidig innser du at det er galt?

Jeg tror det i tillegg forsterkes av en annen ting. Jeg er for eksempel onkel til ei på 15, og jeg merker at jeg evner å trenge igjennom, selv om "ungdomslivet" med sine mange sjargonger og ditt og datt står ganske sterkt. En av tingene jenter (og gutter) kjemper for i ungdommen er å realisere seg selv, og en del av dette er "opprøret mot autoriteter". Du står sikkert ikke i et autoritetsforhold til disse jentene, men de er ofte allikevel litt bråkjekke, spesielt om de er sammen med andre jenter.

Det er klart at litt bråkjekke jenter er bensin på bålet til stereotypen du opplever.

Når du da møter disse bråkjekke jentene, du har i utgangspunktet litt negativ innstilling, og det blir vanskelig for deg å komme "under huden" på dem. De vil merke din motstand mot dette, og det hele bare forsterkes.

Nå skal det sies at 18-21 år gamle jenter er fortsatt for småjenter å regne, og deres syn på hvor erfarne de er med livet har kanskje ikke så mye mer virkeligheten å gjøre heller.

Lenke til kommentar

Virkelig? Folk som du definerer som «for dumme» fortjener å bli fysisk skadet, eller i alle fall dyp smerte. Ta deg en bolle a.

Føler du deg irritert av at jeg mener noen jenter er dumme?

edit: Var godt med bolle forresten :)

Endret av James Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg misliker jenter sterkt. Deres uvitenhet og naivitet irriterer meg noe grenseløst. De er ikke istand til å føre intellektuelle samtaler, og humoren består av å fnise av latterlige ting som ikke er morsomt. Sosiale antenner er det dårlig med generelt, og det er ofte jeg som må ta initiativ til å føre samtaler med å spørre og dele erfaringer/kunnskap.

De kan ikke en dritt om noe annet enn hvordan de skal tilføre foundation og mascara på trynet sitt. Dette er jenter i alderen 18-21.

Tingen er at jeg er fullt klar over hvor galt synet mitt på kvinner er, og jeg vil ikke være slik. Men jeg klarer ikke slutte å tenke sånn når hver kvinne jeg kommer over er akkurat like hjernedød og kjedelig. Man blir oppgitt..

Hvordan blir man et bedre menneske? Hvordan kan man bli mer åpen for alle folk, og ikke irritere seg så mye? Jeg kjenner det koker inni meg når ei jente åpner kjeften sin på fest f.eks. Det er så mye dumt som kommer ut.. Har klart å holdt meg selv i tøylene til nå, men har ofte bare hatt lyst å rope ut til vedkommede at hu er ei forbanna dum kjerring og bedt henne reise til helvette. Men jeg ble oppdratt bedre enn som så.

Kan jeg være sinnsyk? Gal? Begynner å bli redd for meg selv når jeg har sånne tanker :p

Sorry, men jeg synes ikke du virker direkte smart du heller...

Anonymous poster hash: b6406...4ce

Lenke til kommentar

Sorry, men jeg synes ikke du virker direkte smart du heller...

Anonymous poster hash: b6406...4ce

Han innser faktisk sitt eget problem og skjevhet og ønsker råd. Synes igrunn det tyder på en temmelig oppegående fyr

Ellers er jeg enig med mange andre her. Tar meg selv ofte i å irritere meg over andre som jeg overhodet ikke kjenner. Noen av disse er i dag gode venner av meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...