Gå til innhold

actionkamera 1500,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd og eid både GoPro og Drift HD Ghost S og i mine øyne er GoPro ganske ubrukelig til mitt bruk. Batterikapasiteten er veldig dårlig og videokvaliteten er i praksis ikke veldig mye dårligere med Drift Ghost HD.

 

Det skal sies at jeg bruker kameraet mest til hjelmbruk når jeg kjører motorsykkel og da er Drift Ghost HD best på alle måter.

 

GoPro hadde jeg bare problemer med. Det henger/fryser ofte, batterikapasiteten er elendig og jeg klarte aldri å få mer enn rundt en time opptak. Ikke har man mulighet til å koble til ekstern strøm fra batteribank etc. heller uten å fjerne/bore hull i dekselet og slikt deksel må man jo ha når man kjører motorsykkel grunnet vindstøy i mikrofon og regn etc. Man får kjøpt deksel med ferdig hull i så man kan koble til ekstern strøm, men da er det jo ikke vanntett lenger...

 

Drift Ghost HD har en batterikapasitet i PRAKSIS på rundt 2.5 timer, det er vanntett selv uten deksel, har en stor LCD skjerm, det har en skikkelig god fjernkontroll og er i mitt tillfelle formet på en bedre måte da det ikke stikker ut som en klump fra hjelmen.

 

Desverre får man ikke kjøpt dette fra norsk nettbutikk lenger (så vidt jeg vet), men det kan jo lett bestilles fra det store utland.

 

Når GoPro faktisk blir vanntett, får vesentlig lenger batterikapasitet og får fikset opp i problemene så skal jeg tenke på saken, men frem til da er det Drift HD som er den klare vinneren, vertfall til mitt bruk.

 

Det skal sies at jeg har eid 3stk. GoPro kameraer og alle har hatt problemer med at det henger seg til tider. Spesielt har jeg hatt problemer med WiFi. Kjørte en halvtimes tur i sommer med GoPro påslått, men når jeg kom hjem var det inntet opptak på minnekortet. I mine øyne et oppskrytt og overpriset kamera.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

GoPro 2 gir ok resultater når det er godt lys, får du det billig så får du ganske mye kamera for pengene. Batteriet varer i over to timer. Du kan bruke batteripakke (ja det er fremdeles vanntett) og få over 4 timers batterilevetid.

 

Sjekk også http://www.elkjop.no/product/foto-og-video/actionkamera/GOPROHERO/gopro-hero-actionkamera som er mindre og lettere og har nesten 3 timers batterilevetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...