svennand Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg har det ønske om å strupe internett tildelingen... altså jeg vil kunne velge kor rask hastighet hver enkelt bruker skal få, har noen på nettverket som har oppe 92kaaza downloads +7bittorrent filer, dette gjør at han stjeler 90% av 2mbits linja!!! har asus a7n8x-delux hk (dvs 2 stk nettverkskort) jeg har også 3com officeconnect dsl router (og nei det går ikke ann å spesifisere hastighet til hver enkelt bruker her!) i tillegg har jeg en 8ports switch hvis det skulle trengtes. er det noe måte jeg kan kontrollere hastigheten til alle ip addressene ??? på forhånd takk Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Finnes nok en proxy (husker ikke navn i farta) som du kan sette opp på den maskinen og strupe på porter. Men hvis du er rik så kan du kjøpe en svindyr ruter prøv google, søk på proxy speedlimit thottle port udp tcp og lignende ord så finner du kansje noe.. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Finnes nok en proxy (husker ikke navn i farta) som du kan sette opp på den maskinen og strupe på porter. Men hvis du er rik så kan du kjøpe en svindyr ruter prøv google, søk på proxy speedlimit thottle port udp tcp og lignende ord så finner du kansje noe.. hmmm hakke så mye peiling på sånn proxygreier.... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Du kan jo prøve netlimiter... enkel og grei måte å kontrollere speeden på... Men dette må installeres på hver enkelt maskin.. http://www.netlimiter.com/ Lenke til kommentar
svennand Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Du kan jo prøve netlimiter... enkel og grei måte å kontrollere speeden på... Men dette må installeres på hver enkelt maskin.. http://www.netlimiter.com/ hmm tror de er ganske motvillig til å legge inn ett prog som struper linja demma=) er linking hos meg (jeg som har 2mbits linje), må finne en annen måte å få det til på enn å måtte innstallere program på andre pc`er en min egen.... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 hmm tror de er ganske motvillig til å legge inn ett prog som struper linja demma=) er linking hos meg Er det ikke du som bestemmer over linja di da? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ikke hvis de betaler sin del av abonnementsprisen. Da er det litt vanskelig for han å be de andre om å slutte å laste ned, eller? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det du kan gjøre, om dem ikke har noen særlig peil på data, er å installere ett remote desktop program, ev. fjerne noen filer fra kazaa slik at det ikke er mulig å avinstallere uten å gå i regedit.. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 de er litt kjipt om du struper, da alles også din linje blir så mye dårligere. Kan dere ikke bare bli enige om at nedlasting kun skal skje til visse tider på døgnet? f.eks på natta eller i arbeidstid. ingen som vil miste en 2mb linje... Lenke til kommentar
filter69 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 http://www.bandwidthcontroller.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå