Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Bulgaria (EM-kvalik)

Latias

Anbefalte innlegg

skjer med at Johansen The Headless Chicken løper langt ut av banen for å knekke beinet på den bulgarske treneren??

skjer med at folk ikke klarer å se en situasjon enda så klar den er?

Noen som har full oversikt over hvem som kvslifiserer seg... vi ligger vel an til en 3. plass, 2. på det aller beste men ser ikke helt at det skjer.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skjer med at Johansen The Headless Chicken løper langt ut av banen for å knekke beinet på den bulgarske treneren??

skjer med at folk ikke klarer å se en situasjon enda så klar den er?

Noen som har full oversikt over hvem som kvslifiserer seg... vi ligger vel an til en 3. plass, 2. på det aller beste men ser ikke helt at det skjer.

Det er endel land som er automatisk sikret allerede. Men de beste treerne spiller play off om jeg husker riktig

Lenke til kommentar

Norge imponerte meg i helga! Viser nye og friske takter i angrepsspillet sitt. Kampen mot Malta var faktisk underholdende og se på, selv med litt laber motstand. Samme angrepsspill fungerte i dag også.

Unødvendig med baklengsmålet. Tettey gjorde en dårlig jobb der.

Ellers så var våre mål fine.

Håpet på at situasjonen med Johansen skulle ende litt verre, men godt at det ikke gjorde det :p

Nå får vi se om Norge klarer å fortsette denne trenden. :)

Norge vinner to kamper mot Malta og Bulgaria og nå er vi i EM allerede. Haha, vi lærer aldri...

Det er LAAANGT til EM. Vi har Italia og Kroatia i gruppen vår som er milevis bedre enn oss.

Var det ikke i EM-kvalikken til EM 2008 eller 2004 der vi bare skulle vinne mot Tyrkia og så var vi videre? Gikk ikke veien der...

EDIT: Skriveleif

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

Ingen har sagt at vi er i EM, men gjennomsnittsalder og prestasjonene tatt i betraktning så har de to siste kampene vært meget gledelige. Vi tar initiativet og fører disse to kampene, noe vi ikke har gjort mot mindre lag på en god stund. Vi er endelig kvitt dødkjøttet og klippekortene (de fleste i hvert fall), så jeg er spent på hva disse ungguttene finner på videre. Nå trenger vi i teorien bare 10 poeng til for å greie play-off. Vi må slå Aserbajdsjan hjemme og borte, Malta hjemme, og greie uavgjort mot Bulgaria borte. Da er tredjeplassen mer eller mindre i boks, det uten å ta et eneste poeng fra Italia/Kroatia.

Det vi bør fokusere på er å vinne de fire "enkle" kampene, og samtidig prøve å ta minst 1p mot enten Kroatia (H/B) eller Italia (B). Beste treer i forrige EM-kvalik var faktisk Norge med 16 poeng (fem lag i gruppa), mens Ungarn var nest best med 21p (dvs. 15p etter at man stryker resultatene mot jumboen). Regner med at beste treer denne gangen kommer til å ligge mellom 12-16p. Sier ikke at vi blir beste treer, men så lenge vi fortsetter å slå "smålagene" så er muligheten alltid der. I beste fall holder 6-0-4 (12p) for automatisk kvalifikasjon, i verste fall 6-2-2 (14p) eller 7-0-3 (15p). Føler at dersom vi skal til EM så er "beste treer" vår eneste utvei. Play-off mot et seedet lag ender sjeldent godt for vår del.

"Èn kamp om gangen" er noe trenerne må banke inn i hodet på spillerne, oss forumentusiaster må da få lov til å se litt lenger inn i fremtiden.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det en lang vei å gå til EM, og jeg vet av erfaring godt at seier i disse to kampene er langt i fra noen fasit på at det nå går veien. Likevel så har Norge imponert meg de siste dagene, og gitt meg en godfølelse rundt landslaget som jeg ikke har hatt på veldig lenge. Det er flere spillere som er i ferd med å blomstre, og jeg ser et lag som jobber som et lag og som virker veldig sultne på å vise at dette er noe de virkelig vil. De fleste vet godt at det ikke vil bli noen enkel vei til EM, men for første gang på lenge så gleder jeg meg til å se dette landslaget spille.

Lenke til kommentar

Det er flere spillere som er i ferd med å blomstre, og jeg ser et lag som jobber som et lag og som virker veldig sultne på å vise at dette er noe de virkelig vil.

This! Eneste som gir meg håp om interressant landslagsfotball fremover!

Malta og Bulgaria må slås for å nå EM, så dette er minimum etter min mening. Og oppførselen til media etter å ha slått Malta 0-3 er helt fordømt håpløst.

Lenke til kommentar

Var faktisk på Malta-kampen, første bortekampen jeg har vært på med landslaget.

Jeg mener media hadde flere grunner til å hause oss opp etter Malta-kampen. Vi har de siste årene slitt mot denne typen motstand, og at de er et svakt lag på papiret har ikke mye å si. Poenget er at vi kontrollerte hele kampen, ikke slapp inn mål, og vi scoret mange.

Det må også ha vært rekord i ballinnehav for et norsk landslag noensinne? Ja, Malta er dårlig, men vi må ikke glemme at Kroatia slet lenge mot dem selv på hjemmebane. Vant 2-0 til slutt. Italia vant bare 0-1 hjemme, mot et Malta-lag med 10 mann store deler av kampen. England sliter seg til hårfin seier mot Estland. Nederland taper 2-0 hjemme for Island. Det viktigste er at vi vinner, noe vi ikke har gjort på lenge. Det skal vi være jævlig glade for.

Mye positivt å ta med seg fra disse to kampene. Vi har spisser som scorer mål. Vi har innbyttere som er i stand til å påvirke matchene. Vi har noen virkelig spennende spillere, og vi spiller til tider attraktiv fotball!

Lenke til kommentar

Norge imponerte meg i helga! Viser nye og friske takter i angrepsspillet sitt. Kampen mot Malta var faktisk underholdende og se på, selv med litt laber motstand. Samme angrepsspill fungerte i dag også.

Unødvendig med baklengsmålet. Tettey gjorde en dårlig jobb der.

Ellers så var våre mål fine.

Håpet på at situasjonen med Johansen skulle ende litt verre, men godt at det ikke gjorde det :p

Nå får vi se om Norge klarer å fortsette denne trenden. :)

Norge vinner to kamper mot Malta og Bulgaria og nå er vi i EM allerede. Haha, vi lærer aldri...

Det er LAAANGT til EM. Vi har Italia og Kroatia i gruppen vår som er milevis bedre enn oss.

Var det ikke i EM-kvalikken til EM 2008 eller 2004 der vi bare skulle vinne mot Tyrkia og så var vi videre? Gikk ikke veien der...

En keeper jeg ikke skal nevne med navn må vel kunne sies å ha fikset det på egenhånd.

Lenke til kommentar

Kjennetegnet på Norge i mange år har vært at vi ikke har klart å drept kamper som i utgangspunktet har vært mot veldig mye dårligere motstand. Vi kunne ha hatt fint spill i små perioder, ha ballen mye, kanskje score ett må men plutselig fått noe i mot ut av ingen ting å endt med uavgjort eller tap.

I kampen mot Malta er ikke bare seieren positiv men også spillet til Norge. Jeg vet og har alltid visst at Norge er bra på det beste hvis vi får ut det vi kan av spillerne. Da mener jeg ikke at vi vinner VM-bra eller vinner EM-bra men at vi ihvertfall skal kvalifisere oss til disse mesterskapene.

Ser bra tendenser nå...

Lenke til kommentar

En keeper jeg ikke skal nevne med navn må vel kunne sies å ha fikset det på egenhånd.

Han Rune som ikke skal nevnes...

Dere som ikke var på Ullevaal igår burde angre! Tidenes stemning når Martin Ødegaard bare stod klar til å bytte, og stadion eksploderte når han kom inn, alle reiste seg bare han hadde ballen :p Morsomt at han har en slik effekt.

Publikumsinteressen kommer til å bli større nå. Det er bare en times kjøretur til Ullevaal for min del, så bør vel ta turen en gang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...