AMajor Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hei, Noen som vet hvor man får kjøpt (evt. bestilt) denne typen XLR kabler her i Norge? Det må altså være 1xHan til 2xHun. Og helst 1-2 meter lange. Trenger det til en Xenyx mixer, siden den har to XLR hovedutganger. Har søkt på diverse norske musikkforetninger online uten å lykkest i å finne noe. Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hva er i veien med å bestille fra utlandet? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Du skal koble Venstre og høyre masterutgang sammen? Why? Lenke til kommentar
AMajor Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Ajeey: fordi det tar lengre tid å få de sendt hit. men hvis det ikke er noen anne utvei, så får jeg gjøre det. Luske_Ludvig: hva mener du? Jeg vil jo ikke ha mono ut Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hvilken modell har du? (hvor mange kanaler). Ser på Behringer sin hjemmeside at de små Xenyx-modellene har Jack-utgang, mens f.eks 1204FX har to XLR-utganger merket R og L. Altså en for høyre og en for venstre kanal. Hvis du kopler en slik overgang det er bilde av i førsteposten, får du et monosignal. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Regner med at det bildet viser er en splitter? Dvs han-kontakten plugges i en utgang. Det Luske_Ludvig (og jeg) lurer på er om du skal plugge de to hun-kontaktene inn i hver sin utgang? Det kan vel ikke fungere, man kobler aldri utganger sammen. Lenke til kommentar
AMajor Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Her var det lite hjelp å få. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Ljudia har: http://www.ljudia.no/kabel-kontakter-s82130/signalkabler-s82131/xlr-c79037/dap-xlr-hann-2x-xlr-hun-p583360/ Diskusjonen oppsto fordi det i førsteposten høres ut som du har tengt å kople sammen høyre og venstre 'master out' på mixeren din Lenke til kommentar
AMajor Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Ljudia har: http://www.ljudia.no/kabel-kontakter-s82130/signalkabler-s82131/xlr-c79037/dap-xlr-hann-2x-xlr-hun-p583360/ Diskusjonen oppsto fordi det i førsteposten høres ut som du har tengt å kople sammen høyre og venstre 'master out' på mixeren din Takk. Da har jeg misforstått. Jeg trodde det var stereo inngang på Komplete Audio 6 lydkortet. Input 1 that is. Men de er visstnok mono. Men da trenger jeg jo to mono xlr-kabler. Endret 17. oktober 2014 av Rudi81 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Komplete Audio 6 har da 4 innganger. To XLR og to Jack. Ingen grunn til kjøre mono fra mixeren til lydkortet. Kople en kabel med XLR hann i ene enden og XLR hunn i andre fra Høyre ® 'Main Output' på Xeny-mixeren til inngang 1 (input 1) på Audio 6-en, og en fra venstre (L) til inngang 2 (input 2). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå