Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten vil at jeg skal ringe X'en hennes når de krangler

Anbefalte innlegg

kjæresten min krangler mye med Xen sin. De har et barn barn sammen og det er veldig vanskelig for de å bli enige om noe som heslt. Spesielt mtp at han er en dust.

Hun ofte at jeg skal ringe han og være et ledd i deres kommunikasjon. Jeg synes dette er veldig ukomfortabelt. Jeg vil ikke stå imellom to foreldre når de krangler om sine barn. Jeg føler ikke at det er min plass i det hele tatt. For ikke å nevne at jeg vil ha så lite med Xen hennes å gjøre som mulig.

Er dette feil av meg?

Anonymous poster hash: 9d460...7ed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det og gå i mellom to foreldre som krangler om barn er en dødsdom, jeg har sett utfallet av det før og det er sjeldent pent. Det er bedre at du sier ifra ordentlig at du ikke vil være noe mellom mann i en krangel som ikke angår deg, siden slike krangler kan som sagt fort bli veldig stygt og det er veeeeeldig kjedelig og være en del i den.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Si at du ikke ønsker å være en budbringer mellom de to. Dersom de ikke klarer å kommunisere seg imellom over telefon så bør de ta dette med et familievern kontor.

Eventult holde all kommunikasjon skriftelig (sms/epost) og de har mulighet for å svare innen 12/24 timer.

Har selv vært gjennom dette og jeg for fremdeles en klump i magen hver gang ekskona ringer meg - fordi jeg vet det blir kjefting osv fra hennes side. Og de gangene jeg prøver å si at jeg ikke gidder å høre på det og legger på så trekker hun inn barnet vårt og sier at dersom vi ikke kan prate om det som irriterer henne så ødelegger det samarbeidet vårt. Men du bør ihvertfall ikke trekke deg inn i situasjonen der - selv om du ønsker å støtte kjæresten din så skal du ikke være en budbringer mellom dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar

All den tid du ikkje kan være ein nøytral mellommann så er det mest fornuftig å holde seg unna. Skal dette fungere så må også eksen kunne stille med ein "forhandlingsrepresentant" som taler på hans vegne.

Men slik som situasjonen ser ut til å være her så vil dette berre auke konfliktnivået. Denne eksen vil ikkje kunne forsvare sin sak på ein skikkelig måte dersom han kun får snakke med deg som ikkje kjenner saka anna enn det du har blitt fortalt av din kjæreste.

Berre det at du omtaler eksen som ein "dust" bekrefter vell berre at du tar parti med din kjæreste. Då fungerer du dårlig som mellommann.

Dersom dei har behov for å snakke gjennom ein anna person så hadde det vært betre å velge nokon som ikkje er så personleg involvert. Om dei har ein felles venn frå då dei var saman så vil det være ein person som er meir passande å bruke som mellommann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...