Gå til innhold

Flash disk disk på macbook pro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mener SSD ?

Mer en en gang så er det noe galt.

De taper data om du slenger enheten strømløs over mange mnd, men de tpler 5000G mot HDD som kan dø av å trykke save så løfte enheten opp mens disken snurrer.

Ville valgt SSD fremfor HDD når som helst, sjansen for å miste maskinen eller ødelegge en HDD er mye større er at en SSD skulle dø av seg selv.

På toppen av det hele har man jo backup i en sky /disk en plass.

Lenke til kommentar

Tidligere (les: for flere år siden) så var det både et problem med sprikende kvalitet og ytelse på SSD-er, samt manglende støtte i operativsystem. Dette er ikke et problem i dag. Kvaliteten er mye bedre og støtte i OS er på plass.

Du bør ha få eller ingen problemer med å installere en SSD (så lenge du finner en som passer fysisk). Du kan velge å klone din harddisk eller installere på nytt. Time Machine er også mulig.

Hvordan det er mtp. på TRIM vet jeg ikke, men gode SSD-er bør rydde opp i dette selv.

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å installere SSD selv, men er veldig i kjøpehumør på macbook pro.

Den jeg lyster på har 512 gb SSD. Kikket på 1 TB men 4,400,- i tillegg er en del kroner.

Så når jeg ikke har fått noen spes. negative tilbakemeldinger blir det nok en slik i månedsskiftet.

Takk for tilbakemeldinger så langt

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en macbook pro med flash disk, men har hørt både negativt og positive opplevelser av disse diskene.

Noen med erfaring med disse diskene her?

Vi har en pro og to air i huset, hvorav den ene air'en måtte få byttet disk som reklamasjon.

SSD er mer enn holdbart nok, og eventuelle ulemper veies opp av vesentlig bedre ytelse.

MBP'ene som selges med vanlig disk begynner vel også å bli håpløst utdaterte.

Endret av quantum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...