Radiant Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei Jeg har akkurat bytta til pc3200 ram på hovedkortet men problemet er at jeg ikke får klokka cpuen fra 1800mhz(166*11) til 2200(200*11). Det fungerte og klokke cpuen opp til 3200+ hastighet med den forrige rammen som var pc2700. Jeg har også oppgradert biosen til 1004 Uber. Og hovedkortet støtter Pc3200 ram og 400FSB. Kan noen hjelpe meg? Hovedkortet er av typen Asus A7n8x. Cpu er Xp2500+ Barton. Ram er Twinmos pc3200. Men det fungerte ikke akkurat noe bedre med 1.06 Biosen. Jeg prøvde 1.06 biosen før 1.04 Uber. Men hva anbefaler dere at jeg gjør. Pcen fryser seg under oppstarten hvis jeg har den på Xp3200++.Jeg har ikke stilt på noe annet enn FSB fra 333 til 400. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 hmm burde vel gå som kake dette her da. *grin* Er det revision 2.0 eller en annen du har, det kan ha noe å si. nyeste Bios skader antageligvis ikke. Har du prøvd 200x10,5 eller 200x10. sansynligvis ikke CPU men skader ikke å prøve litt og litt om gangen. Prøv også å klokke rammen ned til "by spd" (by speed) slik at du kan luke ut eventuellt rammen som feilkilde. Kort sagt, prøv deg fram med ikke så veldig aggressive instillinger og øk ettersom systemet er ustabilt. P.S siden CPU har kjørt på xp3200+ før vil jeg anta at det er et eller annet med rammen din, dette er en litt vill gjetning, men avgjort en mulighet. undersøk. Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 hmm burde vel gå som kake dette her da. *grin* Er det revision 2.0 eller en annen du har, det kan ha noe å si. nyeste Bios skader antageligvis ikke. Har du prøvd 200x10,5 eller 200x10. sansynligvis ikke CPU men skader ikke å prøve litt og litt om gangen. Prøv også å klokke rammen ned til "by spd" (by speed) slik at du kan luke ut eventuellt rammen som feilkilde. Kort sagt, prøv deg fram med ikke så veldig aggressive instillinger og øk ettersom systemet er ustabilt. P.S siden CPU har kjørt på xp3200+ før vil jeg anta at det er et eller annet med rammen din, dette er en litt vill gjetning, men avgjort en mulighet. undersøk. - B-man SPD står for "serial presence detect". Dimm moduler med spd-chip. - Radiant Hvilket a7n8x kort har du ? Det er publisert 3-4 forskjellige utgaver. noen støtter 400 bus men ikke i dual. andre støtter dual men ikke i 400 hastighet. -A7n8x deluxe v.2.0 har denne. nforce2 ultra400: det er chipsettet som avgjør om du kan kjøre 400 bus i dual. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå