Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Politiet/Cops

Rob02

Anbefalte innlegg

Ja når vi ser på situasjonen i Oslo og forden del også Bergen og andre byer så ser vi at forbudet har vært en tragedie. Få heller statsmonopol på mildere narkotika, økt kontroll. Da forsvinner alle disse dealerne, og du kan fritt gå inn i en butikk å kjøpe det du vil ha.

De sterkere stoffene gir de allerede til stor grad på resept, men ikke noen vits i at heroin ikke også skal gis på resept.

Legalisering vil ikke føre til at dealerne forsvinner. I Amsterdam etter klokken 8 er det så mange dealere ute på gata at du må gå i sikksakk.

Å de selger hva ?

Kokain,mdma,heroin, all you want.

i Norge selger de ? Piller og cannabis, heroin, kokain.

så en som skal ha cannabis illegalt blir tilbudt alt mulig.

Avkriminalisere, sett ting i regulerte former, innse at folk vil ruse seg.

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje litt off topic dette her, men jeg må bare få det ut et sted. Jeg pleier ikke å delta i offentlige online-diskusjoner... så jeg fant ikke et annet passende sted.

Jeg er kriminell! Jeg er fattig, og stjeler for å få mat, og for å få meg et levebrød på egen hånd. Jeg stjeler også medisin...

Jeg har nå innsett at dette ikke kan fortsette, og at jeg sikkert har en slags kleptomani. Bortsett fra at kleptomane ikke egentlig stjeler fordi de trenger det, men fordi de ikke kan la være. Jeg kan heller ikke la være, men årsaken er at jeg bare er ytterst fattig... :( Hva kan jeg gjøre?

Du er ikke off topic, det er det vi som er. Jeg har en venninde som er/var kleptoman, hun fikk hjelp av lege til å behandle dette.

Hei, tusen takk for svar. Jeg var skikkelig redd for sinte svar og fordømmelse...

Jeg tør ikke å snakke med legen min om dette. Imidlertid går jeg fra før på medisin som blir brukt for kleptomani, bare av andre grunner. Jeg har lagt på meg noen kilo siden doseringen ble bestemt, og det har kanskje gjort at jeg er undermedisinert for tiden. Må nok komme meg til psykiater igjen, men det er lite hyggelig...

Lenke til kommentar

Kanskje litt off topic dette her, men jeg må bare få det ut et sted. Jeg pleier ikke å delta i offentlige online-diskusjoner... så jeg fant ikke et annet passende sted.

Jeg er kriminell! Jeg er fattig, og stjeler for å få mat, og for å få meg et levebrød på egen hånd. Jeg stjeler også medisin...

Jeg har nå innsett at dette ikke kan fortsette, og at jeg sikkert har en slags kleptomani. Bortsett fra at kleptomane ikke egentlig stjeler fordi de trenger det, men fordi de ikke kan la være. Jeg kan heller ikke la være, men årsaken er at jeg bare er ytterst fattig... :( Hva kan jeg gjøre?

Du er ikke off topic, det er det vi som er. Jeg har en venninde som er/var kleptoman, hun fikk hjelp av lege til å behandle dette.

Hei, tusen takk for svar. Jeg var skikkelig redd for sinte svar og fordømmelse...

Jeg tør ikke å snakke med legen min om dette. Imidlertid går jeg fra før på medisin som blir brukt for kleptomani, bare av andre grunner. Jeg har lagt på meg noen kilo siden doseringen ble bestemt, og det har kanskje gjort at jeg er undermedisinert for tiden. Må nok komme meg til psykiater igjen, men det er lite hyggelig...

Husk at leger har taushetsplikt, og dersom du har en grei fastlege så kan han hjelpe deg. Min venninde har i dag familie og barn og har det kjempefint.

Kleptomani er en psykisk lidelse, selv om det er galt at du stjeler, så er det ikke direkte din feil at du er syk. Søk hjelp nå, så blir det nok bedre skal du se..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg ble tatt her om dagen, men stakk av. De har åpenbart mistenkt meg lenge, og det var bare på hengende håret at jeg kom meg unna. Jeg er skikkelig redd og nervøs nå, og vet ikke helt hvilken fot jeg skal stå på. Aner ikke noe om rutinene for slik etterforskning, og om det kan komme noen etter-reaksjoner eller om de har lov til å beholde overvåkingsopptak, bilder og lignende.

Lenke til kommentar

Jeg ble tatt her om dagen, men stakk av. De har åpenbart mistenkt meg lenge, og det var bare på hengende håret at jeg kom meg unna. Jeg er skikkelig redd og nervøs nå, og vet ikke helt hvilken fot jeg skal stå på. Aner ikke noe om rutinene for slik etterforskning, og om det kan komme noen etter-reaksjoner eller om de har lov til å beholde overvåkingsopptak, bilder og lignende.

Det har nok ikke prioritet hos politi.

Du må få papirer fra lege/psykiater på at du er kleptoman, det kan hjelpe deg om du får problem siden. Det er nemlig formildende omstendighet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en personlig "kode", og den er fra Kardemommeby. "Vi stjeler bare det vi må, og det som vi behøver..." Men nå får det være slutt. Hvis jeg kommer i fengsel på grunn av dette, så er det ikke verdt det. Da får jeg heller bare være syk, sulten og konkurs. Må vel låse meg selv inne eller noe sånt, slik at jeg kommer ut av vanen...

Lenke til kommentar

Det har nok ikke prioritet hos politi.

Du må få papirer fra lege/psykiater på at du er kleptoman, det kan hjelpe deg om du får problem siden. Det er nemlig formildende omstendighet.

Aha... Greit å vite! Får vurdere å si det til psykiateren, da, selv om jeg kvier meg.

Lenke til kommentar

Jeg ble diagnostisert med ADHD for noen år tilbake, og da sa psykologen at det var et mirakel at jeg ikke var narkoman eller kriminell. Hun hadde aldri målt noen med sterkere ADHD, og hun var spesialist på ADHD, og behandlet mange narkomane. Jeg har vanligvis en bra impulskontroll, men i enkelte forhold klarer jeg ikke å kontrollere meg selv. Den gangen jeg fikk diagnosen var jeg ikke tyv. Det kom først etter at jeg gjennom flere år ikke har fått hjelp fra NAV, og sto uten penger til mat. Jeg har alltid betalt gjelden min, og jeg vil gjøre nesten hva som helst for å betale de månedlige ratene. Har kjempet og kjempet for å komme i arbeid, men av psykiske grunner har jeg ikke kunnet holde på jobbene. Nå har jeg imidlertid kanskje fått en jobb som jeg kan klare, så jeg krysser fingrene for at det går bra. Jeg vil jo aller helst klare meg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt en personlig "kode", og den er fra Kardemommeby. "Vi stjeler bare det vi må, og det som vi behøver..." Men nå får det være slutt. Hvis jeg kommer i fengsel på grunn av dette, så er det ikke verdt det. Da får jeg heller bare være syk, sulten og konkurs. Må vel låse meg selv inne eller noe sånt, slik at jeg kommer ut av vanen...

Det er sangen/loven til politi Bastian du burde studere.

Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill og forøvrig kan du gjøre hva du vil...

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett man kunne gitt et unntak for narkoselgerene på karl johan, selv om man stort sett får tilbudet før man engang har spurt :-P

I TV-serien som gikk før Nattpatruljen på TV Norge, som het Politiet, fikk man i sesong tre oppleve narkospanere hos Oslo politidistrikt i arbeid. De illustrerte ganske godt hvor lett det er å fange langere på Karl Johan, ved å ta på seg en vid hettegenser og gå bort til mistenkte, mistenkte tilbød å selge, og ble pågrepet.

Jeg er litt enig med Michael Moore som påpeker at politiet aldri løper etter hvitsnippkriminelle som feks de som forårsaket finanskrisen og lignende der hundretusener av verden over får lide.

Det de er interessert i er å løpe etter crackhuer og bøtlegge de, eller løpe etter ungdom som røyker marihuana som burde vært legalisert.

De har kanskje dop for 200kr i buksa og får dette må de trakkaseres og mishandles av politi, for så å sitte 7 år i amerikansk fengsel og bli misbrukt..

Det er fordi du og Michael Moore misforstår hvorfor politiet benytter makt under en pågripelse. Den makten som benyttes skal stå i forhold til den motstanden som ytes. Dersom herr Hvitsnipp overgir seg betingelsesløst og uten motstand, så holder det lenge å be ham legge hendene på ryggen og sette på håndjern. Dette er også en fremgangsmåte som brukes i veldig mange episoder av Cops, når de pågriper minoritetsborgere i gettoen.

Årsaken til at politiet løper etter samfunnets lavere bemidlede, og ofte legger dem i bakken, det er fordi de prøver å løpe sin vei.

At det er mye galt med det amerikanske rettssystemet, det er helt sant.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett man kunne gitt et unntak for narkoselgerene på karl johan, selv om man stort sett får tilbudet før man engang har spurt :-P

I TV-serien som gikk før Nattpatruljen på TV Norge, som het Politiet, fikk man i sesong tre oppleve narkospanere hos Oslo politidistrikt i arbeid. De illustrerte ganske godt hvor lett det er å fange langere på Karl Johan, ved å ta på seg en vid hettegenser og gå bort til mistenkte, mistenkte tilbød å selge, og ble pågrepet.

Jeg er litt enig med Michael Moore som påpeker at politiet aldri løper etter hvitsnippkriminelle som feks de som forårsaket finanskrisen og lignende der hundretusener av verden over får lide.

Det de er interessert i er å løpe etter crackhuer og bøtlegge de, eller løpe etter ungdom som røyker marihuana som burde vært legalisert.

De har kanskje dop for 200kr i buksa og får dette må de trakkaseres og mishandles av politi, for så å sitte 7 år i amerikansk fengsel og bli misbrukt..

Det er fordi du og Michael Moore misforstår hvorfor politiet benytter makt under en pågripelse. Den makten som benyttes skal stå i forhold til den motstanden som ytes. Dersom herr Hvitsnipp overgir seg betingelsesløst og uten motstand, så holder det lenge å be ham legge hendene på ryggen og sette på håndjern. Dette er også en fremgangsmåte som brukes i veldig mange episoder av Cops, når de pågriper minoritetsborgere i gettoen.

Årsaken til at politiet løper etter samfunnets lavere bemidlede, og ofte legger dem i bakken, det er fordi de prøver å løpe sin vei.

At det er mye galt med det amerikanske rettssystemet, det er helt sant.

Dette er tull. Hvitsnipper har advokat med seg når de blir arrestert ofte. Advokat hvisker hva hvitsnipp skal gjøre.

Har du sett et Hvitsnippfengsel? I USA og i Sverige bla så er det spesielle Hvitsnippfengsel, der de kan spille tennis, studere, se kino, gå lange turer.... Det er ganske høy standar i forhåld til Buret der crackhuene og fjortisen med 2g Cannabis blir voldtatt.

Hva har en hvitsnipp å være redd for? Han får bare et ferieopphåld gratis, på linje med hotelltur med oppvarting. Han trenger da ikke løpe? Gratis studier med golf og tennis.,, oi så farlig.

16 åringen med 2 g cannabis har ingen advokat, han vet at fengselet han skal i er helt jævlig med masse voldtekt, der er det ikke noe tennis, ikke noe tv, ikke noe golf og ikke noe god mat.....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Myndighetenes nulltoleranse for narkotika sender ungdommer rett i armene på vold og kriminalitet i fengsel. I tillegg er vel Norge nærmest i verdenstoppen når det kommer til overdose-dødsfall..

Alkohol-avgiftene er også veldig høye. Men likevel er Oslo er sodoma i flatfyll, spesielt om natten og i helgene. For ikke å snakke om det som skjer i grendehus på bygda...

Endret av WeirdFace
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er tull. Hvitsnipper har advokat med seg når de blir arrestert ofte. Advokat hvisker hva hvitsnipp skal gjøre.

Nei, det er ikke tull. Hvitsnipper har sjelden advokat hos seg når de pågripes, og politiet pleier også å pågripe dem overraskende nok til at man unngår at de varsler eventuelle medskyldige. At hvitsnipper så skaffer seg advokat, det stemmer godt. Dessverre lever vi ikke i en verden der alle har råd til stjerneadvokater.

Men nå snakket vi jo ikke om hva som skjer etter pågripelsen, men om selve pågripelsen.

Har du sett et Hvitsnippfengsel? I USA og i Sverige bla så er det spesielle Hvitsnippfengsel, der de kan spille tennis, studere, se kino, gå lange turer.... Det er ganske høy standar i forhåld til Buret der crackhuene og fjortisen med 2g Cannabis blir voldtatt.

Jo takk, jeg har brukt usannsynlig mye tid på å sette meg inn i ymse aspekter av det amerikanske fengselsvesenet. Dette vil avhenge av hvilken delstat man oppholder seg i, noen ganger er hvilket county man oppholder seg i og hvem man kjenner viktig. Det føderale systemet kommer i tillegg, og det er på ingen måte bare luksusfengsel for hvitsnipper der. Jeg vil anbefale at du setter deg inn i det amerikanske fengselssystemet mer i dybde, og mindre i talking points. Det vil du lære mye av.

Hva har en hvitsnipp å være redd for? Han får bare et ferieopphåld gratis, på linje med hotelltur med oppvarting. Han trenger da ikke løpe? Gratis studier med golf og tennis.,, oi så farlig.

Hvitsnippen har mye å tape. Det er nok av hvitsnipper som gjør alt de kan for å unngå straffeforfølgelse, som stikker av til utlandet, og som du selv påpeker har de flinke advokater for å om mulig unngå fengsel.

Hvitsnippene vil ikke i fengsel de heller. Så argumentet ditt er irrelevant.

16 åringen med 2 g cannabis har ingen advokat, han vet at fengselet han skal i er helt jævlig med masse voldtekt, der er det ikke noe tennis, ikke noe tv, ikke noe golf og ikke noe god mat.....

16-åringen med 2 gram cannabis har rett til advokat. Utover det er det stort sett TV i de fleste amerikanske fengsler. At det amerikanske fengselssystemet har store utfordringer, og at de er under enhver kritikk er helt sant.

Men det er fortsatt ikke relevant. Det du tok opp var forskjellen i hvordan politiet pågriper en hvitsnipp og hvordan de pågriper en minoritetsborger med noen gram crack.

Forskjellen handler i ekstremt liten grad om at politiet tar hvitsnippforbrytelser mindre alvorlig, forskjellen handler om at hvitsnippen ikke løper, ikke prøver å rive seg løs fra politimannens grep og ikke er aggressiv.

Den makten en politibetjent kan bruke for å effektuere en pågripelse er proporsjonell med den makten den pågrepne bruker for å unnvike. Altså fra verbale kommandoer til å bruke elektrosjokkvåpen eller å bryte noen i bakken (eller å skyte, om det er fare for liv eller helse).

Jeg har sett nok Cops til å si at det svært ofte greier seg med verbale kommandoer under pågripelser, også i ghettoen, så lenge dette er nok. For en politibetjent er det ingen tvil om at den farligste aktiviteten han eller hun gjør er å legge hånd på noen, og det å bryte med noen eller å løpe etter noen (uten at man vet om denne er bevæpnet) er ikke det de foretrekker. De vil fortelle karen med crack at han må legge hendene på ryggen, sette på håndjern raskt og trygt, kjøre ham til lokalt fengsel og dra hjem til barn og familie.

Det sagt, det amerikanske politiet er i alt for liten grad dialogbasert. Men det er tross alt slik de blir trent, og når man trenes og læres opp til noe, og det tross alt også er innenfor loven, da er det knapt utøverens feil at det blir slik.

Myndighetenes nulltoleranse for narkotika sender ungdommer rett i armene på vold og kriminalitet i fengsel. I tillegg er vel Norge nærmest i verdenstoppen når det kommer til overdose-dødsfall..

Alkohol-avgiftene er også veldig høye. Men likevel er Oslo er sodoma i flatfyll, spesielt om natten og i helgene. For ikke å snakke om det som skjer i grendehus på bygda...

Joda. Samtidig tror jeg virkelig at Norge ikke er i stand til å takle mer liberal alkoholpolitikk.

Lenke til kommentar

26,27 hear hear fra Lizette om flatfylla i Norge. Viste dere at de fleste Embarrazed nightclub photos er tatt i Norge? I andre land på kontinentet så er det uhørt å drikke seg full, et glass eller to til maten er akseptert. De som er fulle blir sett på som alkiser, og ungdommene hadde fått juling. Norge har flatfylla TROSS av at vi har verdens strengeste alkoholreguleringer, med unntak av Islamske stater.......

https://www.youtube.com/watch?v=amYSLxsCGk8

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...