Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Ja når vi ser på situasjonen i Oslo og forden del også Bergen og andre byer så ser vi at forbudet har vært en tragedie. Få heller statsmonopol på mildere narkotika, økt kontroll. Da forsvinner alle disse dealerne, og du kan fritt gå inn i en butikk å kjøpe det du vil ha. De sterkere stoffene gir de allerede til stor grad på resept, men ikke noen vits i at heroin ikke også skal gis på resept. 1 Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Det er en grunn for at det ikke finnes noen fungerende liberalistiske land i verden. Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Ja når vi ser på situasjonen i Oslo og forden del også Bergen og andre byer så ser vi at forbudet har vært en tragedie. Få heller statsmonopol på mildere narkotika, økt kontroll. Da forsvinner alle disse dealerne, og du kan fritt gå inn i en butikk å kjøpe det du vil ha. De sterkere stoffene gir de allerede til stor grad på resept, men ikke noen vits i at heroin ikke også skal gis på resept. Legalisering vil ikke føre til at dealerne forsvinner. I Amsterdam etter klokken 8 er det så mange dealere ute på gata at du må gå i sikksakk. Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Og grunnen til at de ikke blir tatt er fordi besittelse av marijuana er lovlig. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Ja når vi ser på situasjonen i Oslo og forden del også Bergen og andre byer så ser vi at forbudet har vært en tragedie. Få heller statsmonopol på mildere narkotika, økt kontroll. Da forsvinner alle disse dealerne, og du kan fritt gå inn i en butikk å kjøpe det du vil ha. De sterkere stoffene gir de allerede til stor grad på resept, men ikke noen vits i at heroin ikke også skal gis på resept. Legalisering vil ikke føre til at dealerne forsvinner. I Amsterdam etter klokken 8 er det så mange dealere ute på gata at du må gå i sikksakk. Det er vel bare Cannabis som er legalisert, ingen vits i å kjøpe cannabis på gata. Kokain og heroin er derimot ulovlig, men uten særlig straff sånn jeg forstår det. Det iøyenfallende her er at Oslo har mer heroindødsfall og slum enn Amsterdam. Utlendingene reagerer spesielt på problemet vi har i Oslo med junkier og dealere med vårt strenge lovverk mot narkotika. Oslo er absolutt ingen turistatraksjon. https://news.ycombinator.com/item?id=8349849 Selv synes jeg det er helt på trynet at Lommemannen(ja ikke politiet men den virkelige lommemannen) Nå skal slippes ut, mens stakkars hasjsmuglere som drar inn 20kilo må sitte over 8 år i fengsel..... Jeg ser ikke grunnen, men jeg forstår at Norge er ute å kjøre.... Endret 13. oktober 2014 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Ja når vi ser på situasjonen i Oslo og forden del også Bergen og andre byer så ser vi at forbudet har vært en tragedie. Få heller statsmonopol på mildere narkotika, økt kontroll. Da forsvinner alle disse dealerne, og du kan fritt gå inn i en butikk å kjøpe det du vil ha. De sterkere stoffene gir de allerede til stor grad på resept, men ikke noen vits i at heroin ikke også skal gis på resept. Legalisering vil ikke føre til at dealerne forsvinner. I Amsterdam etter klokken 8 er det så mange dealere ute på gata at du må gå i sikksakk. Det er vel bare Cannabis som er legalisert, ingen vits i å kjøpe cannabis på gata. Kokain og heroin er derimot ulovlig, men uten særlig straff sånn jeg forstår det. Det iøyenfallende her er at Oslo har mer heroindødsfall og slum enn Amsterdam. Du sa at dealerne ville forsvinne ved legalisering. Om det er noe "poeng" å kjøpe er jo helt irrelevant Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Ja når vi ser på situasjonen i Oslo og forden del også Bergen og andre byer så ser vi at forbudet har vært en tragedie. Få heller statsmonopol på mildere narkotika, økt kontroll. Da forsvinner alle disse dealerne, og du kan fritt gå inn i en butikk å kjøpe det du vil ha. De sterkere stoffene gir de allerede til stor grad på resept, men ikke noen vits i at heroin ikke også skal gis på resept. Legalisering vil ikke føre til at dealerne forsvinner. I Amsterdam etter klokken 8 er det så mange dealere ute på gata at du må gå i sikksakk. Det er vel bare Cannabis som er legalisert, ingen vits i å kjøpe cannabis på gata. Kokain og heroin er derimot ulovlig, men uten særlig straff sånn jeg forstår det. Det iøyenfallende her er at Oslo har mer heroindødsfall og slum enn Amsterdam. Du sa at dealerne ville forsvinne ved legalisering. Om det er noe "poeng" å kjøpe er jo helt irrelevant Dersom prisene ikke er unødvendig dyre på statsmonopolet så vil dealerne forsvinne. Vi må jo da se på alkohol og tabletter som er de lovlige rusmidler/medisiner Har vi et stort problem med dette via butikk og vinmonopol med streng alderskontroll og verdier mot kontra illegal alkohol i Norge? Nei vil jeg si, det finnes ølsmuglere som selger brettøl, men det er ikke så mye av det synes jeg. Jeg tror at folk flest er fornøyd med Vinmonopolet og butikkene, selvom det er mye idiotregler som burde fjernes til fordel for friheten. Spritsmugling fikk en fallit under metanolsaken, tryggheten med nesespray og feks røykeheroin kontra utblandet heroinsprøytebøff vil booste ønsket om dopmonopolet. Hvem vil kjøpe dårligbøff av dealerutlendinger som man blir syk av når man får det helt rent i nesespray eller røyk hos et kvalitetsbevist norsk dop-pol til en skattelagt pris? Endret 13. oktober 2014 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Du kan ikke sammenligne alkohol og narkotika. Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Liberalisme vil aldri fungere i dagens komplekse samfunn. Det er bevist. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Ja når vi ser på situasjonen i Oslo og forden del også Bergen og andre byer så ser vi at forbudet har vært en tragedie. Få heller statsmonopol på mildere narkotika, økt kontroll. Da forsvinner alle disse dealerne, og du kan fritt gå inn i en butikk å kjøpe det du vil ha. De sterkere stoffene gir de allerede til stor grad på resept, men ikke noen vits i at heroin ikke også skal gis på resept. Legalisering vil ikke føre til at dealerne forsvinner. I Amsterdam etter klokken 8 er det så mange dealere ute på gata at du må gå i sikksakk. Det er vel bare Cannabis som er legalisert, ingen vits i å kjøpe cannabis på gata. Kokain og heroin er derimot ulovlig, men uten særlig straff sånn jeg forstår det. Det iøyenfallende her er at Oslo har mer heroindødsfall og slum enn Amsterdam. Du sa at dealerne ville forsvinne ved legalisering. Om det er noe "poeng" å kjøpe er jo helt irrelevant Jeg tror vi må sammenligne det med alkoholreglene i Norge. Helt slutt på dealere vil det ikke bli, for det er alltid noen ildsjeler som prøver å lure systemet. Men jeg er helt sikker på at utlendingsdealerne som nesten trakkaserer folk rund Akerselva vil forsvinne helt. Man må da ha spesielle kontakter for å ordne bøff fra utlandet. Reseptbelagt og poldop vil ha en mye tryggere og kvalitetsbevist ramme. Familiene til de som skyter heroin, vil mye heller at de skal få nesespray eller røyk av lege. Det er jeg nesten sikker på. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Du kan ikke sammenligne alkohol og narkotika. Alkohol er akkurat det samme som narkotika. Det er ingen forskjell i annet enn navnet. Så det kan jeg absolutt sammenligne. Alkohol er et narkotikum, og en alkoholiker er såvisst narkoman på alkohol. Det er INGEN forskjell. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Liberalisme vil aldri fungere i dagens komplekse samfunn. Det er bevist. Vi ser at det fungerer strålende i USA og Sweitz, og er ikke folk dumme så vil de følge etter disse prakteksemplene. Jeg liker ikke cannabis selv, men jeg har stor forståelse for de som gjør det, og er solidarisk med dem. Vet du hvor mange smertelidelser cannabis kan hjelpe for? 1 Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Liberalisme vil aldri fungere i dagens komplekse samfunn. Det er bevist. Vi ser at det fungerer strålende i USA og Sweitz, og er ikke folk dumme så vil de følge etter disse prakteksemplene. Jeg liker ikke cannabis selv, men jeg har stor forståelse for de som gjør det, og er solidarisk med dem. Vet du hvor mange smertelidelser cannabis kan hjelpe for? Hvis du ikke har noen erfaring med cannabis skjønner jeg ikke hvordan du kan uttale deg på effektene? Ta deg en tur på et mentalsykehus i Norge å spør hvor mange som er innlagt pga av hasjbruk og hvor mange som er innlagt pga alkohol. Endret 13. oktober 2014 av Ajeey Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Liberalisme vil aldri fungere i dagens komplekse samfunn. Det er bevist. Vi ser at det fungerer strålende i USA og Sweitz, og er ikke folk dumme så vil de følge etter disse prakteksemplene. Jeg liker ikke cannabis selv, men jeg har stor forståelse for de som gjør det, og er solidarisk med dem. Vet du hvor mange smertelidelser cannabis kan hjelpe for? Hvis du ikke har noen erfaring med cannabis skjønner jeg ikke hvordan du kan uttale deg på effektene? Sa jeg at jeg ikke hadde erfaring med Cannabis? Jeg sa at jeg ikke bruker narkotika, og det er sant. Jeg er småbarnsfar og ektemann og har sluttet å dra på nachspiel og feste på byen. Jeg tror jeg har prøvd alle rusmidler som finnes, angrer ingenting og har et lykkelig liv idag. Det som er feilen med Norge er at vi er et pietistisk vekkelses samfunn, dette er arven vår. Vi må tilbake til alkohol. En gang var alkohol forbudt i Norge og USA og store deler av vesten. Vi ser grunnene til det. Vi hadde ikke noe pol, alt var privat drivet og vi hadde mye fyll. Derfor prøvde pietistene forbud, moralisme ble vårt fall. Alt gikk til Kauker og kriminelle og pushing. I USA skapte dette utstragt mafiakriminalitet, vi ser det samme med narkotika idag, og dette er feil. Det er ikke mer kriminelt å ha det lovlig og kontrollert. Jeg sa ikke at det ikke er ulemper og bivirkninger med Cannabis, men det er få dødsfall, og dessuten en kjempestor medisinsk gevinst som overskygger de negative sidene. Det er også folk som blir syke av medisin, får psykose etc, men vi slutter ikke å bruke medisin forde vel?? Edit: Dersom narkotika blir lovlig? Vil jeg da gå på pol å kjøpe narkotika som jeg gjorde når jeg var ung? Svaret er nei. Jeg liker kaffe, snus, og jeg tar gjerne et glass single malt og en sigar i helgen. Thats it, no drugs for me... More for you.. Endret 13. oktober 2014 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Snill jente Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Kanskje litt off topic dette her, men jeg må bare få det ut et sted. Jeg pleier ikke å delta i offentlige online-diskusjoner... så jeg fant ikke et annet passende sted. Jeg er kriminell! Jeg er fattig, og stjeler for å få mat, og for å få meg et levebrød på egen hånd. Jeg stjeler også medisin... Jeg har nå innsett at dette ikke kan fortsette, og at jeg sikkert har en slags kleptomani. Bortsett fra at kleptomane ikke egentlig stjeler fordi de trenger det, men fordi de ikke kan la være. Jeg kan heller ikke la være, men årsaken er at jeg bare er ytterst fattig... Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Snill jente Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Vil bare tilføye at jeg er multi-handikappet og har vært sykemeldt i flere år, men at jeg nå endelig har fått en jobb jeg kanskje kan leve av. Min økonomiske situasjon vil derfor endre seg til det bedre om et par måneder. Jeg må bare klare å slutte å stjele, så jeg ikke ødelegger fremtiden min... Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) som politiet trenger enda mer verktøy for å ødelegge andre menneskers liv pga narkotika, avkriminaliser narkotika. Man er rett ut en lite smart person med lav empati om man tror bøter og fengsel samt forfølgelse av mennesker av politiet hjelper en som sliter med kokain,amfetamin,heroin,alkohol osv osv. Hvis toleranse og medmenneskelighet, da vinner man fram. Endret 13. oktober 2014 av DaniNichi 2 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Nå er det vel ikke uten grunn at Nederland strammer inn sin narkotikapolitikk.. Ta deg en tur til Amsterdam du gutten min. Det er stappfullt med horer, dop-dealers og kriminaitet. Hvis du tror Oslo er ille, burde du ta en tur dit. Det beviser at legalisering ikke avkriminaliserer noe. Tull prat. Alle land sliter med gateselgere,dra til Barcelona du, det gruser Amsterdam, så lenger sør jo verre blir det. Jeg kjenner psykiateren som var med innføre dagens politikk i Nederland, det er innflyttet narkomane fra England,Tyskland, Frankrike som skaper en del av siste 6-8års problemer. Men de skal ikke stramme inn noe annet en grense byer, thats it, det er pga EU ikke Nederland. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Kanskje litt off topic dette her, men jeg må bare få det ut et sted. Jeg pleier ikke å delta i offentlige online-diskusjoner... så jeg fant ikke et annet passende sted. Jeg er kriminell! Jeg er fattig, og stjeler for å få mat, og for å få meg et levebrød på egen hånd. Jeg stjeler også medisin... Jeg har nå innsett at dette ikke kan fortsette, og at jeg sikkert har en slags kleptomani. Bortsett fra at kleptomane ikke egentlig stjeler fordi de trenger det, men fordi de ikke kan la være. Jeg kan heller ikke la være, men årsaken er at jeg bare er ytterst fattig... Hva kan jeg gjøre? Du er ikke off topic, det er det vi som er. Jeg har en venninde som er/var kleptoman, hun fikk hjelp av lege til å behandle dette. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Det er en grunn for at det ikke finnes noen fungerende liberalistiske land i verden. Sveits,Portugal, Nederland. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg