Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jeg antar at du bruker narkotika selv? Legalisering av narkotika er så langt bak mål du får det. Mesteparten av befolkningen vil ikke engang at hasj skal legaliseres. Nei jeg bruker ikke narkotika, tar avstand fra beruselse, drikker meg heller ikke full, men blir litt ekstra champagne på nyttår. Jeg var øyenvitne til at dette skjedde en gutt på 16 år en gang. Det var stygt å se. Bare virker ikke som du har noen erfaring med narkotikabruk. Jeg gikk på vgs i oslo og var vitne til at de fleste klassekameratene mine fikk skolegangen sin ødelagt pga. narkotika bruk Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Men ærlig talt. Folk bruker da vel rus selvom det er forbudt? Så mange folk ifølge urinanalyser fra byen at et forbud kriminaliserer store deler av befolkningen. Det er like teit om de skulle forby tobakk.. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Jeg antar at du bruker narkotika selv? Legalisering av narkotika er så langt bak mål du får det. Mesteparten av befolkningen vil ikke engang at hasj skal legaliseres. Nei jeg bruker ikke narkotika, tar avstand fra beruselse, drikker meg heller ikke full, men blir litt ekstra champagne på nyttår. Jeg var øyenvitne til at dette skjedde en gutt på 16 år en gang. Det var stygt å se. Bare virker ikke som du har noen erfaring med narkotikabruk. Jeg gikk på vgs i oslo og var vitne til at de fleste klassekameratene mine fikk skolegangen sin ødelagt pga. narkotika brukJeg var vitne til mange klassekamerater som var mot narkotika. De var også helt ødelagte, mente at alkohol var bedre enn narkotika. Rent Idioti.. Det er samfunnet som ødelegger folk ikke narkotika. Dersom alkohol ble forbudt så ville moralismen herje og folk ville bli like ødelagte. Det er politi som ødelegger folk, ikke narkotikaen. Hvorfor går det da så bra i land som Sweits, Nederland og amerikanske delstater??? Endret 13. oktober 2014 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Bare virker ikke som du har noen erfaring med narkotikabruk. Jeg gikk på vgs i oslo og var vitne til at de fleste klassekameratene mine fikk skolegangen sin ødelagt pga. narkotika bruk Det du snakker om er narkotikamisbruk. Det er forskjell på vanlig bruk og misbruk. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Faktisk har alle narkotiske stoffer gode sider, men som alt så kan det misbrukes. Alle stoffer blir brukt som medisin eller har blitt brukt. Morfin og piller er livsviktig for pasienter, det samme er cannabis, LSD er på vei tilbake i psykiatrien igjen bla for å behandle alkoholmisbruk. Cannabis har også vært en redning for mange alkoholikere bla. Fordi det ikke er så hardt mot lever og helse som alkohol. Endret 13. oktober 2014 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Og amfetamin preparater brukes av pasienter med mye ADHD ofte barn og unge, og også for folk med narkolepsi tror jeg, samt ghb. 1 Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Virker som du snakker uten erfaring her. Har du i det hele tatt vært i f.eks. Nederland? Du ser jo hvor mye alkohol ødelegger, er det virkelig noe poeng å gjøre situasjonen verre? Det å legalisere sender også feil melding til ungdommen. Det er narkotiske stoffer kan ha medisinske fordeler har ingen ting med legalisering å gjøre. Vil du at alle reseptbelagte stoffer også skal bli legalisert da eller? Det er jo galskap. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Dersom hele narkopolitibudgettet hadde blitt satt inn i rusomsorgen så skal jeg love dere at vi hadde gitt Oslo en kraftig makeover, få så inn legebehandling Lar og heroin på resept for de få som ikke klarer rehab eller Lar. Cannabis forbudet er meningsløst og går ut over ungdommen Sef har cannabis også baksider og bivirkninger men hva er det som ikke har det? 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Nå er det vel ikke uten grunn at Nederland strammer inn sin narkotikapolitikk.. Endret 13. oktober 2014 av Snylter Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Ta deg en tur til Amsterdam du gutten min. Det er stappfullt med horer, dop-dealers og kriminaitet. Hvis du tror Oslo er ille, burde du ta en tur dit. Det beviser at legalisering ikke avkriminaliserer noe. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Det å legalisere sender også feil melding til ungdommen. La oss si at Ola på 16 år får høre av klassekameratene sine at de røyket marijuana for et par dager siden. De hadde det kjempegøy. Ola er litt skeptisk, han har jo tross alt hørt all propagandaen på skolen sin om at all narkotika er veldig farlig. Når Ola kommer hjem den dagen søker han litt på Google om det aktuelle temaet, og han innser at marijuana er mindre farlig enn alkohol for folk flest. Dagen etter får han selv prøve sammen med kompisene sine, og alle sammen har det kjempefint. Hvilket signal sender det til ungdommene? Og nei, jeg sier ikke at marijuana er ufarlig. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Virker som du snakker uten erfaring her. Har du i det hele tatt vært i f.eks. Nederland? Du ser jo hvor mye alkohol ødelegger, er det virkelig noe poeng å gjøre situasjonen verre? Det å legalisere sender også feil melding til ungdommen. Det er narkotiske stoffer kan ha medisinske fordeler har ingen ting med legalisering å gjøre. Vil du at alle reseptbelagte stoffer også skal bli legalisert da eller? Det er jo galskap. Er uenig i alt du sier her, Situasjonen i Sweitz og Nederland og ikke minst USA er ubetinget positiv, ikke minst med tanke på rehab, aksept og integrering i samfunnet. Jeg er liberal til benet, og mener at alle mennesker har et fritt valg. Narkotika kan være veldig negativt, men dersom samfunnet er til støtte så kan de fleste mennesker komme seg igjennom det negative og gjøre det til noe positivt. Sats heller på rusomsorg, og avkriminaliser befolkningen. Det er heller du som er farlig prippen og moralistisk. Det er ikke et komplimang. Endret 13. oktober 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Ta deg en tur til Amsterdam du gutten min. Det er stappfullt med horer, dop-dealers og kriminaitet. Hvis du tror Oslo er ille, burde du ta en tur dit. Det beviser at legalisering ikke avkriminaliserer noe. Det er jo ikke noe kriminalitet å snakke om der. Prostitusjon illegalt??? Idioti, skal du forby kvinner og menn å selge i natura?? Why? Kriminaliser istedet menneskehandelen som er ganske høy i Norge der prostitusjon er forbudt. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Virker som du snakker uten erfaring her. Har du i det hele tatt vært i f.eks. Nederland? Du ser jo hvor mye alkohol ødelegger, er det virkelig noe poeng å gjøre situasjonen verre? Det å legalisere sender også feil melding til ungdommen. Det er narkotiske stoffer kan ha medisinske fordeler har ingen ting med legalisering å gjøre. Vil du at alle reseptbelagte stoffer også skal bli legalisert da eller? Det er jo galskap. Alkohol er farligere enn de fleste narkotiske stoffer, så det er neimen ikke rart at alkohol ødelegger kropp, samfunn og familie. Dessuten ikke snakk om voldsfylla.... Edit... Jeg er overbevist om at vi omsider kommer til legalisering og avkriminalisering også i Norge, og jippi Heroin på resept som vil fjerne mye innbrudd og fanteri. Er det en dårlig ting, får vi et dårligere samfunn, NEI, Bruk heller skatter på narkotika og sett de inn sammen med politibudsjett på rusomsorg, Rehab for de som vil og kan, og resepter og lar for de som av genetiske årsaker ikke har rehabutveien. Et gullsamfunn ville det blitt, og de som ikke ser den seieren er helt på tryne. http://www.nationmaster.com/country-info/compare/Netherlands/United-States/Crime http://www.nationmaster.com/country-info/profiles/Netherlands/Crime Så det er relativt lite kriminalitet i Netherland, men sef gjør lovene i Netherland at de er en inngangsportal for ting som er kriminelt i resten av Europa. Men det er jo bare fordi lovene vi har er steinalderlover som ble laget på helt feil grunnlag pga HIPPIFRYKT. Endret 13. oktober 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Vanskelig å diskutere når vi har så utrolig forskjellige meninger. Forskjellen er vel at hovedparten av befolkningen i Norge støtter meg. Legalisering av marijuana kan du se langt etter her i Norge hvertfall. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Joda, selvfølgelig har de skylda om de blir tatt, men det er en forskjell på å blitt tatt, og nesten slått ihjel. Det er politiets jobb å pågripe kriminelle, ikke straffe de! Det har man rettsapparatet til. Gjør man motstand så må man jo svare selvfølgelig, men det er en linje mellom selvforsvar og overfall av en kriminell. USA er jo sånn sett ikke ukjent med politivold. Er enig med at politi brutaliteten er ganske drøy i USA. Men du må også tenke på at levealderen for politi i USA er ekstremt lav. Det er ikke samme trusselen der nede, som i Norge. Spør du meg så er det Politimakten i USA som er trusselen for folket, og ikke omvendt. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Vanskelig å diskutere når vi har så utrolig forskjellige meninger. Forskjellen er vel at hovedparten av befolkningen i Norge støtter meg. Legalisering av marijuana kan du se langt etter her i Norge hvertfall. En folkeavstemning er jeg for... Det har vi ikke hatt. Det å være mot et rusmiddel eller prostitusjon eller hvilket som helst annet som er frie valg er helt feil i et fritt samfunn. Idiotien slår utløp når folk ikke får ta en øl i parken, eller når man ikke får kjøpt øl etter klokken 6 på lørdag, men sef er det lov klokken 8? om morgenen på Mandag. Hvorfor kan resten av Europa klare det og ikke vi? Skal liksom bare rike folk ha lov til å ta seg en øl på byen for 100kr halvliteren? Dersom det er sånn du sier, at mesteparten av befolkningen støtter deg. Så får vi et trist samfunn, fult av =Oslo og resten av landet, og alt stagnerer i en evig pøl av skatteutgifter til Politi/Idioti, rustragedier og andre problemer. Situasjonen i Oslo som er tragisk støtter min sak og absolutt ikke din moralske prippenhet og ekskludering av minoriteter. Men mange jurister er faktisk for legalisering, men politikerne er imot. Endret 13. oktober 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
Ajeey Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Den siste omfattende folkeavstemningen viste at kun 20% står for legalisering av marijuana. Du sier først alkohol er ødeleggende, men du vil at det skal det skal bli billigere og legaliseres i en større grad. Du er bare en liberalist og hører desverre ikke hjemme i norsk politikk. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Den siste omfattende folkeavstemningen viste at kun 20% står for legalisering av marijuana. Du sier først alkohol er ødeleggende, men du vil at det skal det skal bli billigere og legaliseres i en større grad. Du er bare en liberalist og hører desverre ikke hjemme i norsk politikk. Så du hører liksom hjemme i norsk politikk? Jeg har blitt svensk, så nei jeg stemmer ikke i Norge lenger. Alkohol kan være svært ødeleggende, samtidig så er det et fritt valg. Liberalisering vil nok føre til økt forbruk, men vi kunne hatt innstramminger feks for kroniske alkoholikere og gitt de LSD eller cannabis isteden sånn at de lever lenger. Når var den siste folkeavstemningen lol? Det som er tingen med folkeopinioner er at folket forandrer seg, når den eldre befolkningen dør av alderdom. Vi er på vei mot legalisering, eller fortapelsen som vi har nå. Endret 13. oktober 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Skulle gjerne sett man kunne gitt et unntak for narkoselgerene på karl johan, selv om man stort sett får tilbudet før man engang har spurt :-P Jeg har sett episoder av politiet der de klær seg ut i sivile klær og pågriper langere på karl johan, husker ikke om de spør eller blir spurt dog, men de var i oppdrag for å pågripe disse ihvertfall. Problemet er at Norge er inkompetent på dette punktet, langere har ofte på seg svært lite og slipper ut igjen med en gang. Mulig det er derfor politiet tydligvis gir faen i dette virker det som - det er jo lettere å finne langere i oslo enn det er å finne iskjapper. Endret 13. oktober 2014 av MrLG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg