Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Politiet/Cops

Rob02

Anbefalte innlegg

Hei, i det siste så har jeg sett en del på det amerikanske politi programmet "Cops" og den norske versjonen "Politiet". Jeg har sett at på Cops så setter politiet opp forskjellige scenarioer for å få tatt folk lettere. F.eks narkotika salg eller prostitusjon der en av partene er fra politiet. Dette har jeg ikke sett på den norske versjonen. Derfor kom jeg til å tenke på om dette er noe politiet gjør i Norge?

Det virker som en veldig effektiv måte å få tatt folk på.

Postet her fordi jeg ikke fant noe annet passende sted :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Jeg hater Cops, for min del kunne de hatt noe som het Crims, der Politi blir skutt ned og drept for fote mens Gangstere ler de opp i kamera.

Du har hatt trøbbel med politiet antar jeg? Hahaha...

Jeg er nesten enig med Gouldfan, men det jeg reagerer på fremtoning og provoseringen politiet tyr til. Tror de har et motto ala "provokasjon fremfor løsning"

Edit: gjelder Cops ofc, den norske utgaven er atskillig snillere med sine "kunder"

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Jeg er nesten enig med Gouldfan, men det jeg reagerer på fremtoning og provoseringen politiet tyr til. Tror de har et motto ala "provokasjon fremfor løsning"

Edit: gjelder Cops ofc, den norske utgaven er atskillig snillere med sine "kunder"

Vel, provokasjon eller ikke, hvis folk bryter lover har de jo seg selv å skylde om de blir tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den norske versjonen er bedre, dvs mindre trakkasering av dopavhengige og mindre vold mot stakkars crackhuer.

Jeg er litt enig med Michael Moore som påpeker at politiet aldri løper etter hvitsnippkriminelle som feks de som forårsaket finanskrisen og lignende der hundretusener av verden over får lide.

Det de er interessert i er å løpe etter crackhuer og bøtlegge de, eller løpe etter ungdom som røyker marihuana som burde vært legalisert.

De har kanskje dop for 200kr i buksa og får dette må de trakkaseres og mishandles av politi, for så å sitte 7 år i amerikansk fengsel og bli misbrukt..

Endret av Gouldfan
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg hater Cops, for min del kunne de hatt noe som het Crims, der Politi blir skutt ned og drept for fote mens Gangstere ler de opp i kamera.

For et komplett idiotisk og patetisk utsagn.

Det du driver med der er personangrep, og det er forbudt...

1. Det er ikke et personangrep. Les en bok å lær deg hva et personangrep er. H*n kritiserer utsagnet ditt, ikke deg. Altså ikke et personangrep.

2. Det er greit at du ønsker død over politimenn, men du tåler ikke at andre kritiserer deg?

Patetisk.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vel, provokasjon eller ikke, hvis folk bryter lover har de jo seg selv å skylde om de blir tatt.

Joda, selvfølgelig har de skylda om de blir tatt, men det er en forskjell på å blitt tatt, og nesten slått ihjel. Det er politiets jobb å pågripe kriminelle, ikke straffe de! Det har man rettsapparatet til. Gjør man motstand så må man jo svare selvfølgelig, men det er en linje mellom selvforsvar og overfall av en kriminell. USA er jo sånn sett ikke ukjent med politivold.

Lenke til kommentar

Joda, selvfølgelig har de skylda om de blir tatt, men det er en forskjell på å blitt tatt, og nesten slått ihjel. Det er politiets jobb å pågripe kriminelle, ikke straffe de! Det har man rettsapparatet til. Gjør man motstand så må man jo svare selvfølgelig, men det er en linje mellom selvforsvar og overfall av en kriminell. USA er jo sånn sett ikke ukjent med politivold.

Er enig med at politi brutaliteten er ganske drøy i USA. Men du må også tenke på at levealderen for politi i USA er ekstremt lav. Det er ikke samme trusselen der nede, som i Norge.

Lenke til kommentar

For et komplett idiotisk og patetisk utsagn.

Det du driver med der er personangrep, og det er forbudt...

1. Det er ikke et personangrep. Les en bok å lær deg hva et personangrep er. H*n kritiserer utsagnet ditt, ikke deg. Altså ikke et personangrep.

2. Det er greit at du ønsker død over politimenn, men du tåler ikke at andre kritiserer deg?

Patetisk.

Du sier at utsagnet mitt dvs min mening er komplett idiotisk og patetisk? Vil ikke det også da si at du mener at jeg er idiotisk og patetisk?

Vil du vite hva jeg synes er idiotisk og patetisk? Krigen mot narkotika, som er omtrent alt Cops og Politiet handler om.

Hvilke seirer har den krigen? Annet enn rekorden i overdosedødsfall og slitne folk?

Drive å Uroe 16 åringer som røyker hasj fingre de opp i analen med gummihansker.

Hvor stor sjangs innenlands er det at en 16 åring gjemmer hasj i analen? Null

Dette er altså overgrep av politi for å uroe, engste opp en mindreårig.

Dvs ting som ellers ville kvalifisert til lommemann og pedofili. Dette skjer etter at Politiet har overvåket 16 åringen i to døgn. Vet dere hvor mye en sånn idiotaksjon koster dere?

Dette går skattepengene til.... Jippi hipp hurra

Dersom narkotika ble legalisert, sånn som det burde så ville kriminalitet stupt, og behovet for politi ville også stupt. De få politi som ble igjen kunne ta ekte kriminalitet som innbrudd, vold, voldtekt som i dag overses totalt og henlegges.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg antar at du bruker narkotika selv?

Legalisering av narkotika er så langt bak mål du får det. Mesteparten av befolkningen vil ikke engang at hasj skal legaliseres.

Det er helt irrelevant om Gouldfan bruker narkotika eller ikke.

Hvilke stoffer er det du snakker om når du skriver narkotika?

Det er en vesentlig forskjell på å legalisere amfetamin og hasj. Å tviholde på en totalt feilslått narkotikapolitikk er enda mer bak mål enn å legalisere milde narkotiske stoffer som eksempelvis marijuana.

Endret av iGlenn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg antar at du bruker narkotika selv?

Legalisering av narkotika er så langt bak mål du får det. Mesteparten av befolkningen vil ikke engang at hasj skal legaliseres.

Nei jeg bruker ikke narkotika, tar avstand fra beruselse, drikker meg heller ikke full, men blir litt ekstra champagne på nyttår.

Jeg var øyenvitne til at dette skjedde en gutt på 16 år en gang. Det var stygt å se.

Jeg var en kid selv, og var på stedet som hadde razzia pga noen få bønner som var i leiligheten. Vanlig praksis på URO fra politiet

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...