TMB Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hei. Har en maskin hvor jeg har satt inn en ekstra USB-nettverkskort-dongle. Maskinen er meldt inn i et domene.På det interne nettverkskortet er maskinen satt opp med en statisk IP og den har internettilgang. På det andre nettverkskortet (dongle) er den satt opp med en annen statisk ip i en helt annen range. Denne har ikke nettilgang. Problemet er at jeg ikke får kontakt med en server via nettverksdongelen. Med en gang jeg drar ut kabelen til det andre nettet i det integrerte kortet (eller disabler kortet i Windows) funker alt på det andre. Kan dette ha noe med domene å gjøre? I så fall, hvordan fikse det? Takk! Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 hvor peker default gw? Denne bør peke på nettverkskort som har internetttilgang. start -> kjør -> cmd netstat -nr Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Da dette er en pc ute hos en kunde får jeg ikke sjekket dette akkurat nå, men det er notert Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå