Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Rotte/mus i hus!

Anbefalte innlegg

I går hørte jeg noe som rasler og gnager i veggene her og er 100% på at det er mus eller rotte.

Har aldri hatt skadedyr før så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Har ikke sett dyret siden det forholder seg i veggene, hvordan lokker jeg det ut? Eventuelt hvilke feller er mest effektiv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så en mus på kjøkkenbenken en gang. Den gjemte seg bak en skjærfjøl da jeg kom inn i rommet. Da jeg løftet på skjærfjølen, pilte den raskt sin vei. Jeg løste problemet med å passe på å sette all mat inn i skap og fjerne alle brødsmuler. Men det er mulig at dette bare var flaks.

Lurer på om det går an å låne en katt? Helst en som har erfaring med dette.

Lenke til kommentar

På hytta bruker jeg rottegift som jeg kjøper på Felleskjøpet.

Det er noen voksbiter på størrelse med telys som man plasserer rundt om kring.

Mus/rotte spiser av dette å dør :) Det kan være lurt å spikre de fast så de ikke tar det med seg.

Plasser noen inne, å noen ute. Ute kan det være lurt å ta en spyleveskedunk å skjære ett lite hull i å legge giften der. Hvis ikke dør fort fugler å katter rundt om kring :)

Hvis du har barn i huset får man kjøpt sånne bokser å ha rottegiften i inne, men dette bruker ikke jeg.

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke hørt noe til gnageren siden i går!

Jeg tar ikke noe for gitt enda så jeg har sett på en felle fra "Victor" som vistnok dreper momentant. Spørsmålet er bare hvor jeg skal sette dem ettersom jeg ikke har noe aning på hvor den holder til, eventuelt hvordan jeg lokker den ut.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...