Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Folkehøgskole-lesbisk!

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente som har planer om folkehøgskole til neste år. Jeg skal søke på Lundheim fhs, men har hørt om at de er kristne (?!).

Jeg er lesbisk, og er da litt redd for at dette skal bli et problem. Jeg hadde håpet å treffe noen søte jenter på skolen, men er det vanskelig med tanke på at skolen kanskje er kristen?

Anonymous poster hash: 5bbef...ccc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en all-girl skole?

Ei venninne av meg var på "all girl" folkehøgskole i sverige ett år. Skolen lå lanske langt fra noen by og dem var ganske isolert sånn sett. Hun sa at etter 4-6 måneder var halvparten av jentene blitt lesbisk og kjærester. Hun også fikk seg jentekjæreste etter vel et halvt år og hun har aldri før eller siden tent på jenter. Sier noe om hvordan miljø kan påvirke en. Jenter trenger nærhet og kos og når det ikke fins mannfolk som kan gi dem det så gir dem det til hverandre og ting skjer.

Tror ikke du skal bekymre deg så veldig om at skolen er kristen, det er nok ikke noe du merker på dem som er der. Har mange venner som har gått på kristne videregående skoler, ikke helt det samme men der var homofile representert likt som andre skoler....

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Jeg vet at når 2 jenter bor sammen så har menstruasjons syklusen en evne til å innrette seg så alle får det nesten likt - kan tenkte meg hvordan dette oppleves når 300 jenter vil ha iskrem og sjokolade på samme uke hver måned....

Men On-topic: Tror det er slike tanker og holdninger i forkant som bidrar til å skape en utrygghet rundt dette. Bare kjør på - skaff deg venner og kos deg og ikke tenk

Lenke til kommentar

Hei,

Gikk på Lundheim i.... 2006-2007. Jeg opplevde et litt delt miljø, der de som var sterkt religiøse holdt seg i en større gruppe, og som ikke var religiøse/mer liberale holdt seg litt litt samlet. Selvfølgelig med mange unntak. Elever samme året som meg kan nok ha en helt ulik opplevelse der. Det er jo også en haug med aktiviteter som blaner gruppa.

Og ja, når mange sterkt religiøse mennesker samles under samme tak vil det nok være noen som reagerer på homofili. Ikke noe å bry seg om!

Du er forresten klar over at skolen er godt tilrettelagt for de med handicap? Det klarte jeg å overse da jeg søkte, og fikk en liten overraskelse. Var ikke noe problem, de aller fleste var veldig åkei å forholde seg til :)

--------------

Du kan godt sende meg en PM om du ønsker mer informasjon om hvordan det var der da jeg gikk der.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Svaret er kanskje litt for sent, men jeg følte bare at jeg måtte svare på den! Jeg har jobbet på lundheim som assistent, og jeg kan absolutt anbefale å søke på lundheim! Det er ikke et problem i det hele tatt at du er lesbisk, det var flere på lundheim når jeg var der som var homo- eller bifil. Noen fikk også besøk av kjærestene sine og det var ingen problem i det hele tatt. Jeg er selv bifil og kunne jobbe der! Spesiellt fordi det er en inkluderende skole, følte jeg at toleransen og inklusjonstanken var utrolig sterk mellom elever og ansatte og jeg virkelig savner miljøet på lundheim. Unnskyld hvis jeg blir litt melankolsk ( og hvis jeg har noen feil i svaret, jeg er ikke fra norge) men jeg håper virkelig at du har et fantastisk år på en folkehøgskole! Kanskje (hvis du et heldig ;)) også på lundheim! :) håper eg kunne helpe! Hilsen!

Endret av Isaisa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...