Gå til innhold

Missbruk av annonymdiskusjon funksjonen

Anbefalte innlegg

Omtrent alle tråder som blir laget i enkelte deler av forumet her inne er laget av annonymdiskusjon, det begynner også å oppstå utallige tråder som kan minne om tråder som i grunn baserer seg på det samme opp igjen og opp igjen i fra samme bruker.

Problemet er nok størst i Samliv og Relasjoner, der omtrent alle som ikke starter en tråd som annonym omtrent trenger å presisere at dem føler problemet ikke er såpass omfattende at dem velger å ikke poste annonymt. Vi har allerede pseudonym så ting går virkelig over stokk og stein til tider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men uansett, funksjonen er i alt for stor grad brukt til å opprette alle mulig tenkelige og utenkelige problemstillinger, ikke at jeg anser det som ett problem i og for seg, men syns det fint kunne vært fjernet i fra Samliv- og relasjoner samt jus delen av forumet, der funksjonen i grunn blir misbrukt. Seksualitet og Helse kan jeg forstå om folk ønsker å holde litt adskildt i fra massen til en viss grad, men ser for meg at det er mye rart i de underkategoriene også.

Lenke til kommentar

Men uansett, funksjonen er i alt for stor grad brukt til å opprette alle mulig tenkelige og utenkelige problemstillinger, ikke at jeg anser det som ett problem i og for seg, men syns det fint kunne vært fjernet i fra Samliv- og relasjoner samt jus delen av forumet, der funksjonen i grunn blir misbrukt. Seksualitet og Helse kan jeg forstå om folk ønsker å holde litt adskildt i fra massen til en viss grad, men ser for meg at det er mye rart i de underkategoriene også.

Ser for meg at tråder i Samliv- og relasjoner samt jus-delen spesielt er deler hvor postene kan være sensitive. Enten det er for å ikke ha det koblet til brukeren sin på forumet eller fordi de utleverer seg såpass at man kan finne navn gjennom brukeren deres. Å avgrense anonymitet til seksuelle problemstillinger/skavanker handler vel mer om at din definisjon av sensitiv ikke nødvendigvis er det samme som en annen brukers definisjon av sensitiv, sånn sett så har vi kommet fram til at vi må være åpne for at brukere har litt større spillerom når det kommer til hva som er sensitivt.

Hvordan tenker du at funksjonen blir misbrukt?

- Er det fordi trådene ikke er (i dine øyne) sensitive nok?

- Blir det misbrukt til trolling/useriøse problemstillinger?

Hvis det er mistanke om misbruk er det fullt mulig å rapportere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...