Jan Høydal Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Vinduspiken I Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Etter en aldri så liten oppretting i høyrekanten så blir dette bortimot perfekt. Nevner at jeg er litt usikker på om elementet langs nedre ramme skulle vært med og heller mot nei etter å ha scrollet ned og dekket over. Men da oppdaget jeg fordi nedrekanten kom nærmere det mørke feltet under vinduet også at bildet luter ørlite mot høyre hvilket jeg ikke så tidligere. Det er forsvinnende lite, men nevner det likevel. Roar Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Etter en aldri så liten oppretting i høyrekanten så blir dette bortimot perfekt. Nevner at jeg er litt usikker på om elementet langs nedre ramme skulle vært med og heller mot nei etter å ha scrollet ned og dekket over. Men da oppdaget jeg fordi nedrekanten kom nærmere det mørke feltet under vinduet også at bildet luter ørlite mot høyre hvilket jeg ikke så tidligere. Det er forsvinnende lite, men nevner det likevel. Roar Takker Roar, Utgangspunktet ble tatt fra en vinkel hvor jeg stod 5 meter under vinduene (skulle hatt lift : ) . Blir liksom ikke helt fornøyd med perspektivet uansett - men prøvde meg med en V2 - uten å trekke for mye i høyre bildehalvdel for å unngå bananvindu mvh Jan Endret 13. oktober 2014 av Jan Høydal Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Etter en aldri så liten oppretting i høyrekanten så blir dette bortimot perfekt. Nevner at jeg er litt usikker på om elementet langs nedre ramme skulle vært med og heller mot nei etter å ha scrollet ned og dekket over. Men da oppdaget jeg fordi nedrekanten kom nærmere det mørke feltet under vinduet også at bildet luter ørlite mot høyre hvilket jeg ikke så tidligere. Det er forsvinnende lite, men nevner det likevel. Roar Takker Roar, Utgangspunktet ble tatt fra en vinkel hvor jeg stod 5 meter under vinduene (skulle hatt lift : ) . Blir liksom ikke helt fornøyd med perspektivet uansett - men prøvde meg med en V2 - uten å trekke for mye i høyre bildehalvdel for å unngå bananvindu mvh Jan Nå vet jeg jo ikke om du forsøkte ¨rette opp høyrekanten ved å nappe litt i øvre høyre hjørne og fant at det ikke var liv laga for det er nå en gang slik med arkitekturbilder at man fort ender opp som gutten i Prøysenvisa som skulle lage syskrin til mor og endte opp med spekefjøl. Roar Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Etter en aldri så liten oppretting i høyrekanten så blir dette bortimot perfekt. Nevner at jeg er litt usikker på om elementet langs nedre ramme skulle vært med og heller mot nei etter å ha scrollet ned og dekket over. Men da oppdaget jeg fordi nedrekanten kom nærmere det mørke feltet under vinduet også at bildet luter ørlite mot høyre hvilket jeg ikke så tidligere. Det er forsvinnende lite, men nevner det likevel. Roar Takker Roar,Utgangspunktet ble tatt fra en vinkel hvor jeg stod 5 meter under vinduene (skulle hatt lift : ) . Blir liksom ikke helt fornøyd med perspektivet uansett - men prøvde meg med en V2 - uten å trekke for mye i høyre bildehalvdel for å unngå bananvindu mvh Jan Nå vet jeg jo ikke om du forsøkte ¨rette opp høyrekanten ved å nappe litt i øvre høyre hjørne og fant at det ikke var liv laga for det er nå en gang slik med arkitekturbilder at man fort ender opp som gutten i Prøysenvisa som skulle lage syskrin til mor og endte opp med spekefjøl. Roar *ler godt*, jo du er inne på noe der Roar. Høy gardintrapp blir vel billigere enn lift ved et evt nytt forsøk Jan Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Synes dette ble flott, uansett justering eller ikke:-) Fint utrykk på modellen som er plassert fint. S/hv lager rette stemningen. Litt eventyraktig dette her. Godt jobba! Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Synes dette ble flott, uansett justering eller ikke:-) Fint utrykk på modellen som er plassert fint. S/hv lager rette stemningen. Litt eventyraktig dette her. Godt jobba! Takker for god trøst Pentaxen Ble liksom aldri fornøyd med dette bildet. Det mangler liksom noe uten at jeg helt klart klarer å sette fingen på det. mvh Jan Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Med lengsel og smerte, - her er melankolien tilbake Du har jobbet og "slitt", - da skal bildet være som fotografen presenterer det, så får man like eller ikke like. (Det eneste jeg reagerer littegrann på er vifta over hodet til dama (Svært frie tøyler i s/h-sjangeren, det burde være en lett match å klone bort denne. ) Du viser oss to versjoner, - jeg velger org. til tross for synlig vindu-stolpe i venstre bildekant, det som er synlig av sprossa i 2`ern kan kanskje virke forstyrrende (?). - Er spent på I`ern! Vh. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Ps: Skal selvfølgelig være II`ern! Vh. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Flott Jan V2 er super! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 (endret) Takker så mye Tove og Olav, Olav; ja den vifta er et godt poeng, samtidig at den er så lite pen på sin sjarmerende måte at den får bli denne gang. Men den kunne blitt et lett offer for content aware fill mvh Jan Endret 13. oktober 2014 av Jan Høydal Lenke til kommentar
nutini Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hei Jan, Liker godt den grovkornete strukturen du har fått fram her. Slike bilder med folk/dyr som ser ut av vinduer er det ofte noe spesielt med,og det har du fått fram på en fin måte her synes jeg. Arvid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg