AnonymDiskusjon Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Hei, jeg får stadig ved fett klumper på kinnet. De er som oftest røde, og eneste måten de går bort på er å få innholdet ut. Det tar noen gang flere uker andre ganger noen få dager, og innholdet er da hvitt fett. Dette plager en veldig psykologisk, lissom gå med to store fett klumper i ansiktet med en radius på 2cm. De blir gjerne større hvis jeg klemmer, men eneste vei, Er å sprekke. Oftest er de veldig harde og umulig å sprekke, hva gjør man? Hjelp Jeg er 18år btw, og har gjennom hele ungdomstiden slitt med uren hud. Anonymous poster hash: 435cf...647 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Noen ganger er innholdet vanlig blod Anonymous poster hash: 435cf...647 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hei, jeg får stadig ved fett klumper på kinnet. De er som oftest røde, og eneste måten de går bort på er å få innholdet ut. Anonymous poster hash: 435cf...647 Slik jeg forstår deg, så er dette "kviser" og ikke fettklumper! Google kviser! Det er normalt at ungdom får kviser (i varrierende grad), i tenårene. Beste råd, er å ikke klemme på dem, da ødelegger du din hud for alltid. (det gjorde jeg) Søk lege. Men riktig kosthold, kan hjelpe mye. Lenke til kommentar
Æsculap Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Kosthold hjelper ikke om du har alvorlig og kronisk acne. Du må gå til fastlegen og få henvisning til hudlege. (bare de kan skrive ut Isotretinoin). Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Det kan også være keratosis pilaris. Da kan du bruke en "skrubb", et hudprodukt som inneholder salisylsyre e.l., for å hindre at det blir så mye av det. For øvrig: isteden for å klemme dem ut, desinfiser en knappenål og stikk hull på den før du klemmer. Da minimerer du sjansen for arr og sår. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Det som kommer ut er sannsynlighvis puss/abscess (kvise). Siden du har hatt et kompleks med dette lenge, så bør du oppsøke en hudlege, så får du den behandlingen du trenger. Hvis det viser seg å være kvise, så er dette relativt utbredt, og det finnes mange gode behandler mot dette, men skal du få riktig behandling, må du til legen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå