Gå til innhold

Nettstudier i retning nettverksadministrator o.l.

Thyristor

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå jobbet i 8 år som lagermedarbeider da når jeg fullførte videregående var det vanskelig å finne en IT-relatert lærlingplass som ikke var "bottom of the bin" i området jeg bor i og jeg var i grunn ganske mektig skolelei.

Siste året derimot har jeg begynt å føle at trangen for å videreutdanne meg innen IT har presset seg frem og jeg driver for tiden å ser på videre muligheter.

Sitter per i dag på fullført grunnkurs elektro, VK1 elektronikk og VK2 serviceelektronikk (som per i dag heter IKT-Servicefag men mest sannsynlig vis var rettet en del mer mot elektronikk) og som resultat har jeg det grunnleggende innen elektronikk og IT-kunnskap som trengs og er vel det som kan kalles over snittet interresert i teknisk IT på hobbybasis ved sidenav (nettverk, hardware og den slags).

Har ikke generell studiekompetanse da siste året på videregående ikke hadde et eneste fag som engelsk; norsk; sammfunnsfag o.l.

Det jeg i grunn lurer på er om nettstudier som "Nettverksadministrator Microsoft" ( http://www.studentum.no/utdanning/nettverksadministrator-microsoft-95285#InformationRequestForm ) er verdt å ta med tanke på videre jobb og eventuelt videre studier.

Lurer også på om noen vet om lignende studier som evt. ikke krever generell studiekompetanse da å ta opp allmennfagene som privatist i et års tid ved sidenav jobb er noe som frister veldig lite og er en del av grunnen til at jeg ikke tok VK2 allmennfag etter endt VK2 Servicelektronikk for å få generell studiekompetanse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke undersøkt det enda.
Planen var å snakke med karrieresenteret i vestfold en av de nermeste dagene og se hva de sier der.

Takk for rettelsen forresten. Var ikke klar over den endringen.
Fikk bare vite av ene læreren min da jeg gikk ut av videregående at VK2 serviceelektronikk skulle slåes sammen med IKT-driftsfag på et punkt så antok at det var det nye faget når jeg så det.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg begynner på Nettverksadministrator Microsoft i februar. Jeg kommer inn med realkompetanse. Det jeg har av utdannelse er GK Mekansike fag, VK1 Lette Kjøretøy (bilmek) og VK1 Billakkerer. Fagbrev som deleekspeditør bilfaget. Har 17 års jobberfaring innen butikk (bildeler) og delelager for bil. Jeg har heller ikke generell studiekompetanse.

Jeg vil anbefale deg å sende mail til Hege hos eCademy med oversikt over utdanning og jobberfaring. :)

Endret av Haasland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...